رفع اشکالات حوزه پژوهش مقالات

رفع اشکالات حوزه پژوهش مقالات

برای رفع اشکالات حوزه پژوهش مقالات باید دقت بسیار بالایی به کار برد. نگارش یک مقاله درست و بدون ایراد هم برای نویسنده و هم برای مجله ای که قصد چاپ آن مقاله را دارد از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا بدون ایراد بودن یک مقاله برای داورانی که قصد بررسی آن، به منظور چاپ در مجلات دارند، بسیار حائز اهمیت است. از این رو شما باید یک مقاله بدون اشکالات را برای داوری کردن ارسال نمایید.

ممکن است شما در زمان نگارش مقالات اشکالاتی را در حوزه پژوهش مقالات داشته باشید و این مشکلات به داخل متن اصلی شما ورود کرده و از ارزش نوشته شما به کاهند. به همین دلیل شما باید نحوه رفع اشکالات حوزه پژوهش مقالات را بدانید و در جهت رفع این اشکالات بکوشید. ژورنال یاب یکی از معتبرترین سایت های مقاله نویسی، قصد دارد که نحوه رفع اشکالات حوزه پژوهش مقالات را برای شما شرح دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ریویژن مقاله با ما تماس بگیرید.

خدمات تخصصی ژورنال یاب

انتخاب مجله، استخراج، ترجمه، ویراستاری و پلاجیاریسم

کلیه خدمات مربوط به آماده سازی مقاله شما از قبیل استخراج ، ترجمه، ویراستاری علمی و ساختاری و سنجش عدم سرقت علمی و انتخاب مجله در ژونال یاب به شما ارائه می گردد.

ارسال مقاله برای مجله با سطح دلخواه شما و اخذ پذیرش و چاپ مقاله

شما می توانید فرایند سابمیت مقاله خود را به متخصصان ژورنال یاب بسپارید. ما پذیرش و چاپ مقاله شما در مناسب ترین مجله با سطح دلخواه شما را تضمین میکنیم.

تاسیس و راه اندازی نشریه علمی

کلیه مراحل تاسیس نشریه علمی از اخذ مجوز تا راه اندازی سامانه های مدیریت نشریات و دریافت ایندکس های معتبر از قبیل علمی پژوهشی، ISI، Scopus، ISC و تبلیغات دریافت مقاله را برای شما انجام میدهیم.

رفع اشکالات حوزه پژوهش مقالات

همانطور که می دانید رفع اشکالات حوزه پژوهش مقالات بسیار حائز اهمیت است. این رفع اشکال باید در راستای استاندارد نویسی مقالات باشد. استاندارد نویسی یعنی به چکیده، مقدمه، بدنه مقاله، نتیجه گیری و منابع، در راستای چارچوب مقاله نویسی توجه شود. در ادامه نحوه رفع اشکالات حوزه پژوهش مقالات را در بخش های مختلف مقاله بررسی خواهیم کرد. 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد فرآیند ویراستاری یک مجله و نیز دریافت خدمات ویراستاری با ما تماس بگیرید.

  1. چکیده مقاله: در رفع خطاها و ایرادات حوزه پژوهش مقاله توجه به چکیده بسیار مهم است زیرا یکی از بخش هایی که بیشترین خطا را در خود جای می دهد، چکیده است که برخی از آنها عبارتند از:
  • جا افتادن چکیده مقاله: مقاله بدون چکیده از نظر داوران، به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.
  • شباهت چکیده و مقدمه: توجه به متن چکیده و تفاوتی که با مقدمه دارد، در پیشگیری از چنین اشکالاتی بسیار مهم است.
  • از قلم افتادن اطلاعات مهم چکیده: یک چکیده باید حاوی اطلاعات مهمی نظیر بیان اهداف پژوهش، روش های مورد استفاده و نتایج به دست آمده باشد.
  • طولانی بودن چکیده: برای چاپ مقاله چکیده باید کوتاه و حاوی مطالب مفید باشد به طوری که مخاطب را ترغیب به خواندن کل مقاله کند.

برای اطلاع از ویژگی های یک مقاله علمی خوب این مطلب را مطالعه کنید.

2. مقدمه: ویرایش مقدمه، گام بعدی در رفع خطاها و اشکالات حوزه پژوهش مقاله است. به این صورت که:

  • طولانی بودن مقدمه: پرهیز از بیان مطالب اضافی و ارائه داده های مرتبط در جلب نظر داوران، بسیار موثر است.
  • نقص اطلاعات: عدم بیان مفاهیم لازم جهت اطلاع خواننده یکی از خطاهای متداول مقدمه است. برای رفع این اشکال، ارائه پیش زمینه کافی و نتایج پژوهش های پیشین، کمک کننده است.
  • ابهام در موضوع پژوهش: نبود شفافیت در بیان موضوع تحقیق و بی توجهی به بیان موضوعات تحت پوشش در مقاله، یکی از جدی ترین ایرادات مقدمه است. برای رفع آن بیان سرراست موضوع مقاله و طرح یک سوال، ارزشمند خواهد بود. 

اگر میخواهید بدانید چه چیزی یک مقاله تحقیقاتی با کیفیت بالا را ایجاد می کند؟ این مطلب را مطالعه کنید.

3. بدنه اصلی: یکی از مشکلاتی که برخی از مقالات دارند، ایرادات در بدنه‌ی اصلی مقاله است. این ایرادات شامل موارد زیر هستند و باید در رفع این اشکالات در حوزه پژوهش مقالات کوشید.

  • کمبود اطلاعات: متاسفانه عدم تعادل در بیان اطلاعات و کاهی نقص در توضیحات، یکی از مهم ترین خطاها از دید داوران مقالات محسوب می شود که رفع آن نیازمند جمع‌آوری تحقیقات کاملتر و بیشتری است.
  • توضیحات زیاد: در مقابل خطای قبل، توضیحات اضافی قرار دارد که باعث انحراف از موضوع پژوهش و سردرگمی خواننده می شود. بهتر است در مقاطع مختلف و با ایجاد وقفه از طولانی شدن جملات و توضیحات، جلوگیری کنید تا از گیج شدن خواننده جلوگیری شود. 

نکات مهم در مورد یک مقاله علمی خوب را در این مطلب بخوانید.

4. نتیجه گیری: نتیجه گیری یکی از بخش های مهم در پژوهش مقالات می باشد و در صورت وجود مشکل باید به رفع آن اقدام نمود. این اشکالات شامل مواردی از قبیل موارد زیر هستند.

  • ارائه اطلاعات خام: از اشتباهات اغلب نویسندگان استفاده از داده های خام در نتایج است. در این بخش تنها باید نتایج کلیدی و با اهمیت پژوهش که در ارتباط با موضوع است، در قالب درصد، میانگین و… بیان شود.
  • تکرار مکررات: تکرار نتایجی که در متن به آنها اشاره شده یکی دیگر از اشکالات مقاله است که برای حذف نتایج اضافه، باید از اشکال و جداول در نتایج و از متن برای توضیح و شفافیت بیشتر استفاده شود.

برای بررسی مقاله ژورنالی نکات مهم آن را در این مطلب بخوانید.

نگارش درست مقالات هم برای نویسنده و هم برای مجله ای که قصد چاپ آن را دارند از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل شما باید نسبت به رفع اشکالات حوزه پژوهش مقاله خود بکوشید. سایت ژورنال یاب تلاش کرده است تا مهمترین ایراداتی که ممکن است در یک مقاله وجود داشته باشد را برای شما بیان نماید. شما می‌توانید با کمک این توضیحات، نسبت به رفع ایرادات مقاله خود اقدام نمایید.

برای تشخیص منابع معتبر مقاله نکاتی مهمی وجود دارد که در این مقاله به آن اشاره شده است.

5/5 - (1 امتیاز)

مشاوره رایگان

شماره  همراه خود را در کادر وارد نمائید. تیم پشتیبانی ما با شما تماس می گیرند.