فرآیند ویراستاری یک مجله که یک دست نوشته برای دیگر محققین ارسال می کند چیست؟

فرآیند ویراستاری یک مجله که یک دست نوشته برای دیگر محققین ارسال می کند چیست؟

فرآیند ویراستاری یک مجله نیاز به مهارت خاص ویراستاری دارد. ویراستاری یکی از کارهای مهم و حیاتی برای مراحل پایانی یک مجله یا مقاله محسوب می شود. ویرایش یک مقاله منجر به منظم تر شدن آن و همچنین بهبود کیفیت متن می شود. به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال یافتن یک ویراستار درجه یک هستند تا کار ویرایش مقالات و کتب خود را به او بسپارند. بنابراین می‌توان گفت ویراستاری کاری مهم و تخصصی میباشد و فرایند انجام آن بسیار مهم است. ژورنال یا قصد دارد به سوال فرآیندی که ویراستار یک مجله یک دست نوشته را برای دیگران ارسال می کند چیست؟ پاسخ دهد. اگر شما به دنبال یک ویراستار برای مجله، خود هستید این مطالب را تا انتها مطالعه فرمایید.

برای اطلاع از ویژگی های یک مقاله علمی خوب این مطلب را مطالعه کنید.

مشاوره رایگان ویراستاری مقاله

شماره همراه خود را وارد نمائید. کارشناسان ما با شما تماس می گیرند.

خدمات تخصصی ژورنال یاب

انتخاب مجله، استخراج، ترجمه، ویراستاری و پلاجیاریسم

کلیه خدمات مربوط به آماده سازی مقاله شما از قبیل استخراج ، ترجمه، ویراستاری علمی و ساختاری و سنجش عدم سرقت علمی و انتخاب مجله در ژونال یاب به شما ارائه می گردد.

ارسال مقاله برای مجله با سطح دلخواه شما و اخذ پذیرش و چاپ مقاله

شما می توانید فرایند سابمیت مقاله خود را به متخصصان ژورنال یاب بسپارید. ما پذیرش و چاپ مقاله شما در مناسب ترین مجله با سطح دلخواه شما را تضمین میکنیم.

تاسیس و راه اندازی نشریه علمی

کلیه مراحل تاسیس نشریه علمی از اخذ مجوز تا راه اندازی سامانه های مدیریت نشریات و دریافت ایندکس های معتبر از قبیل علمی پژوهشی، ISI، Scopus، ISC و تبلیغات دریافت مقاله را برای شما انجام میدهیم.

ویراستاری چیست؟ 

هر متنی که نوشته می‌شود نیاز به ویراستاری دارد. فرقی نمی‌کند که مقاله‌ای برای ارسال به مجلات علمی می‌نویسید یا خواهان نوشتن مقاله‌ای برای پروژه‌ درون‌کلاسی دانشگاهی هستید. در هر حال، هر زمانی که نوشته‌ای به رشته تحریر درمی‌آید، پای ویراستاری هم به میان است. فرآیند ویراستاری یک مجله بسیار تخصصی تر است.  اگر نتوانید نوشته خود را بعد از اتمام به شکلی درست و اصولی ویراستاری کنید به دردسر خواهید افتادویراستاری فرایندی است که طی آن، متن‌ها به حالت بهینه درمی‌آیند.

برای اطلاع از شرایط استخدام ویراستار کتاب و مقاله از این مطلب دیدن نمائید.

این بهینه‌سازی از ابعاد و نقطه‌نظرهای مختلفی است. برای مثال، امکان دارد که متن با کم‌وزیاد کردن بخش‌هایی از آن به حالت مفیدتری در بیاید یا علائم نگارشی، نکات دستوری و املایی در آن تصحیح شود. ویراستاری دارای ابعاد مختلفی است و متنی که نوشته می‌شود نیازمند اصلاحات در حوزه‌های مختلفی به شرح زیر است:

اگر میخواهید بدانید چه چیزی یک مقاله تحقیقاتی با کیفیت بالا را ایجاد می کند؟ این مطلب را مطالعه کنید.

 

ویرایش محتوا، بیان و لحن، صحت و درستی حقایق موجود در متن، نظم و آراستگی متن، نکات دستوری و قواعد، علائم نگارشی و املا، و… . پس اگر می‌خواهید به ویراستاری مقاله بپردازید یا ویراستاری کتاب و هر محتوای دیگری را انجام دهید باید با اصول ویرایش در بخش‌هایی که گفته شد کاملا آشنا باشید.

نکات مهم در مورد یک مقاله علمی خوب را در این مطلب بخوانید.

فرآیند ویراستاری یک مجله

فرآیند ویراستاری یک مجله نیز مانند سایر کارهایی که بصورت تخصصی در نوشتن یک مجله انجام می شوند، دارای مراحل مختلفی می باشد. در ادامه این مراحل برای شما بیان می گردد.

  1.  ارسال متن به ویراستار: اولین قدم در ویراستاری یک مجله این است که شما پس از پایان کار یک دور خودتان متن را مرور کرده و پس از اطمینان از درست بودن جمله بندی ها و طرز نوشتاری کلمات، آن را به ویراستار برای انجام کارهای ویرایش ارسال نمایید.

    برای بررسی مقاله ژورنالی نکات مهم آن را در این مطلب بخوانید.

  2.  شروع کار ویراستاری: ویراستار نیز خود مراحل مختلف ویرایش را برروی مقاله شما انجام خواهد داد. بعنوان مثال، او خود یکبار مقاله را خوانده و سپس آن را چاپ می کند و شروع به کار ویراستاری می نماید. در این بین تمامی جملاتی که دارای اشکال جزیی هستند را ویرایش می کند. سپس اقدام به بررسی املای کلمات و نقاط فنی در جمله ها می نماید. درستی املا و عاری بودن متن از هر گونه غلط املایی از جمله نکات بسیار مهمی است که در ویراستاری مقاله فارسی یا ویراستاری مقاله انگلیسی و … باید در نظر داشته باشید.
    نکته آخری که در ویرایش یک مجله مهم است، این است که علائم نگارشی در آن به درستی رعایت شده باشد. توجه به این نکات یک ویراستار را تبدیل به یک ویراستار حرفه ای می کند. در اخر نیز باید یکبار دیگر ویراستار، متن را بخواند تا نواقص احتمالی را برطرف نماید. 

    برای تشخیص منابع معتبر مقاله نکاتی مهمی وجود دارد که در این مقاله به آن اشاره شده است.

  3.  ارسال یک دست نوشته به سایر محققین توسط ویراستار: در پایان نیز اگر مشکلات بزرگی در مجله وجود داشته باشد و ویراستار به تنهایی نتواند آنها را حل نماید و نیاز به تخصص محققین مجله داشته باشد، یک دست نوشته در مورد مشکلی که وجود دارد برای محققین مجله ارسال کرده و از آنها می‌خواهد که در حل مشکل به او کمک نمایند.   

برای اینکه بدانید انواع مختلف مقاله کدام است این مطلب را مطالعه کنید.

ویراستاری یکی از مهمترین کارهایی می باشد که در نوشتن یک مجله باید به آن توجه نمود. عدم انجام مراحل ویراستاری موجب می گردد که مجله شما از کیفیت بالایی برخوردار نباشد و منجر به کاهش خوانندگان و مخاطبان گردد.
به این دلیل به شما پیشنهاد می‌شود که کار ویراستاری مجله را به متخصصان زبده در این زمینه بسپارید. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد حرفه ویراستاری و همچنین یافتن ویراستاران حرفه ای به سایت ژورنالی آن مراجعه نمایید و با مشاوران این سایت در ارتباط باشید.

تاثیر اعتبار منابع بر مقاله را دراین مطلب بخوانید.

5/5 - (1 امتیاز)

مشاوره رایگان

شماره  همراه خود را در کادر وارد نمائید. تیم پشتیبانی ما با شما تماس می گیرند.