تاثیر اعتبار منابع بر مقاله

تاثیر اعتبار منابع بر مقاله

در اینجا تاثیر اعتبار منابع بر مقاله را بررسی می کنیم. بسیاری از افراد که اقدام به نوشتن انواع مقاله می کنند، به دنبال معرفی و چاپ آن در مجلات معتبر هستند. همچنین یک مقاله معتبر منجر به افزایش تعداد خوانندگان و معروفیت نویسنده می شود. به همین دلیل تمام نویسندگان مقالات به دنبال افزایش اعتبار مقاله خود هستند. در این بین منابعی که برای مقاله استفاده می شود نیز حائز اهمیت است.

لیست مجلات نامعتبر وزارت علوم را در این صفحه ببینید.

منابع هرچه اعتبار بیشتری داشته باشد برای مقاله دارای مزایای بیشتری است و تاثیرگذاری آن افزایش می یابد. به همین دلیل جواب این سوال که اعتبار منابع چه تاثیری در مقاله دارد؟ برای نویسندگان تازه کار، بسیار حائز اهمیت است. ژورنال یاب سایت تخصصی انواع مقاله و مجله در زمینه های مختلف می باشد، قصد دارد تا به این سوال پاسخ دهند. 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد شرکت مقاله نویسی ISI با ما تماس بگیرید.

خدمات تخصصی ژورنال یاب

انتخاب مجله، استخراج، ترجمه، ویراستاری و پلاجیاریسم

کلیه خدمات مربوط به آماده سازی مقاله شما از قبیل استخراج ، ترجمه، ویراستاری علمی و ساختاری و سنجش عدم سرقت علمی و انتخاب مجله در ژونال یاب به شما ارائه می گردد.

ارسال مقاله برای مجله با سطح دلخواه شما و اخذ پذیرش و چاپ مقاله

شما می توانید فرایند سابمیت مقاله خود را به متخصصان ژورنال یاب بسپارید. ما پذیرش و چاپ مقاله شما در مناسب ترین مجله با سطح دلخواه شما را تضمین میکنیم.

تاسیس و راه اندازی نشریه علمی

کلیه مراحل تاسیس نشریه علمی از اخذ مجوز تا راه اندازی سامانه های مدیریت نشریات و دریافت ایندکس های معتبر از قبیل علمی پژوهشی، ISI، Scopus، ISC و تبلیغات دریافت مقاله را برای شما انجام میدهیم.

تاثیر اعتبار منابع بر مقاله

منابع یک مقاله را می توان سندیت آن دانست. سخنانی که در مقاله گفته می شود اگر با سند و مدرک باشد از اهمیت بالاتر و مقبولیت بیشتری در جوامع علمی برخوردار است. بنابراین باید بدانید که تاثیرات اعتبار منابع بر مقاله در واقع همان بالا بردن اعتبار و سطح علمی مقاله است. در ادامه چندین مورد از مهمترین تاثیراتی که یک منبع معتبر به مقاله اعطا می کند را بررسی خواهیم کرد. 

برای اطلاع از نحوه ارسال مقاله به مجلات خارجی با ما تماس بگیرید.

  1.   مقبولیت بیشتر: هرچه منابع بکار رفته در یک مقاله از اعتبار بالاتری برخوردار باشند و به موضوع مورد بحث در مقاله نیز نزدیک باشند، اعتبار مقاله نیز در بین صاحب نظران امر بالا رفته و مقبولیت بیشتری پیدا می کند. بنابراین اولین تاثیر اعتبار منابع بر مقاله، مقبولیت بیشتر در بین افراد صاحب نظر در حوزه مورد بحث مقاله می باشد. 
  2. چاپ راحت تر در مجلات: یکی از مواردی که در چاپ مقالات در مجلات علمی پژوهشی، مورد توجه قرار می گیرد، اعتبار منابع است. بنابراین می توان گفت هرچه اعتبار منابع استفاده شده در مقاله بیشتر باشد، چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی راحت تر صورت می گیرد. اعتبار منابع تاثیر زیادی بر مقاله می گذارند، چاپ راحت تر نیز یکی از آن دسته تاثیرات است. این امر موجب شده است که بسیاری از مقاله نویسان ترغیب شوند تا از منابع معتبر در مقالات خود استفاده نمایند.

    برای آشنایی با اصطلاحات تخصصی مقاله نویسی این صفحه را بخوانید.

  3.  امکان گرفتن پروژه تحقیقاتی با درآمد بیشتر: اعتبار منابع در مقالات موجب می گردد که بسیاری از افراد که به دنبال انجام کارهای تحقیقاتی هستند، مقاله شما را مورد تایید قرار داده و پروژه‌های تحقیقاتی خود را به شما بسپارند. این امر موجب افزایش درآمد شما خواهد شد. یعنی اعتبار منابع علاوه‌بر تاثیراتی که در مقاله دارد، موجب افزایش درآمد شما نیز می گردد. به همین دلیل باید ذکر شود که اهمیت اعتبار منابع بسیار بیشتر از آن چیزی است که نشان داده می شود. در نوشتن یک مقاله باید به این امر توجه ویژه ای داشت.
  4.  شناخته شدن بعنوان یک صاحب نظر: اعتبار منابع یک مقاله موجب معتبر شدن مقاله می گردد. هرچه اعتبار یک مقاله افزایش یابد موجب می گردد که نویسنده آن به عنوان یک صاحب نظر در مورد آن موضوع، در جوامع علمی شناخته شود. یعنی می توان گفت یکی از ارکان شناخته شدن به عنوان یک صاحب نظر، استفاده از منابع معتبر در مقاله شما می باشد.

    برای شناسایی انواع ژورنال ها از نظر اعتبار به این مطلب مراجعه کنید.

  5.  افزایش رتبه علمی: اگر شما دانشجو، مدیر یا استاد باشید، اعتبار منابع تاثیر زیادی در مقاله شما خواهد داشت، اعتبار منابع موجب افزایش اعتبار مقاله شما شده و شما می توانید به راحتی آن را در مجلات علمی به چاپ برسانید. این فعالیت منجر به افزایش رتبه‌ی علمی شما شده و می توانید سمت های بالاتری در شغل خود کسب کنید. اگر به دنبال مقاله نویسی هستید، به شما پیشنهاد می شود، حتما در پیدا کردن منابع معتبر برای مقالات خود کوشش کنید.

برای دریافت یوزر و پسوردهای دانشگاهی با ما تماس بگیرید.

اعتبار منابع موجب تاثیرات زیادی بر مقاله شما می شود. برخی از این تاثیرات برای مقاله‌ی شما هستند و برخی از آن ها، مستقیما بر جایگاه علمی شما تاثیر می گذارند.

اگر به دنبال پیدا کردن منابع معتبر برای مقاله های خود هستید، بهتر است به سایت ژورنال یاب مراجعه کنید. این سایت دارای هزاران مقاله مختلف است که می تواند در یافتن منابع معتبر به شما کمک کند. علاوه بر آن می توانید با مشاوران و متخصصان مقاله نویسی این سایت در ارتباط باشید و راهنمایی های لازم را از آن ها دریافت کنید.

سایت های درخواست مشاوره مقاله نویسی را در این مطلب بیابید.

5/5 - (1 امتیاز)

مشاوره رایگان

شماره  همراه خود را در کادر وارد نمائید. تیم پشتیبانی ما با شما تماس می گیرند.