چه چیزی یک مقاله تحقیقاتی با کیفیت بالا را ایجاد می کند؟

چه چیزی یک مقاله تحقیقاتی با کیفیت بالا را ایجاد می کند؟

یکی از مهم ترین نکات در نوشتن یک مقاله، کیفیت بالای آن است. اگر یک مقاله از کیفیت بالایی برخوردار باشد، منجر می شود که ثبت و چاپ آن در مجلات علمی، سریع تر و راحت تر انجام شود و مقاله مخاطبان زیادی پیدا کند و در نهایت به پیشرفت نویسنده کمک کند. این موارد موجب می شود که بسیاری از نویسندگان مقالات تحقیقاتی، به دنبال این باشند که کیفیت مقالات خود را بالا ببرند تا از مزایای آن بهره ببرند. ژورنال یاب در این بخش می خواهد بیان کند که چه چیزی یک مقاله تحقیقاتی با کیفیت بالا را ایجاد می کند؟ اگر شما نیز به دنبال شناخت عوامل بالا برنده کیفیت مقالات هستید، این مطالب را تا انتها مطالعه کنید. 

برای بررسی مقاله ژورنالی نکات مهم آن را در این مطلب بخوانید.

خدمات تخصصی ژورنال یاب

انتخاب مجله، استخراج، ترجمه، ویراستاری و پلاجیاریسم

کلیه خدمات مربوط به آماده سازی مقاله شما از قبیل استخراج ، ترجمه، ویراستاری علمی و ساختاری و سنجش عدم سرقت علمی و انتخاب مجله در ژونال یاب به شما ارائه می گردد.

ارسال مقاله برای مجله با سطح دلخواه شما و اخذ پذیرش و چاپ مقاله

شما می توانید فرایند سابمیت مقاله خود را به متخصصان ژورنال یاب بسپارید. ما پذیرش و چاپ مقاله شما در مناسب ترین مجله با سطح دلخواه شما را تضمین میکنیم.

تاسیس و راه اندازی نشریه علمی

کلیه مراحل تاسیس نشریه علمی از اخذ مجوز تا راه اندازی سامانه های مدیریت نشریات و دریافت ایندکس های معتبر از قبیل علمی پژوهشی، ISI، Scopus، ISC و تبلیغات دریافت مقاله را برای شما انجام میدهیم.

مقاله چیست؟

یک مقاله تحقیقاتی مقاله ایست که اساس و پایه آن را یک پروژه تحقیقاتی یا آزمایشگاهی تشکیل می دهد. روال طبیعی ایجاد مقاله تحقیقاتی به این صورت می باشد که گروهی از دانشمندان یا محققان در پی یافتن پاسخ یک سوال علمی، دست به پژوهش علمی چه از نظر تئوری و چه از نظر آزمایشگاهی می زنند و نتایج یافته های خود را مورد تحلیل قرار می دهند تا بتوانند یافته های خود را تفسیر کنند و در صورت امکان به پرسش علمی ای که محرک اولیه برای آغاز این تحقیق بوده است، پاسخ دهند.

این محققان یافته های خود را در قالب یک مقاله تحقیقاتی درآورده و آن را در مجلات به چاپ می رسانند تا سایر محققان نیز حاصل پژوهش آن ها را مطالعه نمایند. 

برای تشخیص منابع معتبر مقاله نکاتی مهمی وجود دارد که در این مقاله به آن اشاره شده است.

یک مقاله تحقیقاتی دارای ویژگی هایی از قبیل؛ مطالعه ای که در قالب مقاله به چاپ رسیده است، حاصل تحقیق خود محقق باشد. محقق فرضیه تحقیق و همچنین هدف تحقیق را شرح دهد.محقق روش تحقیق خود را شرح دهد. نتایج تحقیقات خود را گزارش نماید. محقق نتایج تحقیق خود رو مورد تفسیر قرار دهد، می باشد.

برای اینکه بدانید انواع مختلف مقاله کدام است این مطلب را مطالعه کنید.

چه چیزهایی  یک مقاله تحقیقاتی با کیفیت بالا ایجاد می کند؟ 

مواردی که موجب ایجاد یک مقاله تحقیقاتی با کیفیت بالا می شوند، متعدد هستند. ژورنال یاب سعی کرده است که چندین مورد از مهمترین موارد را در این بخش برای شما بیان نماید.

  1. سازماندهی: اولین ویژگی یک مقاله تحقیقاتی با کیفیت سازماندهی خوب آن است. هر ایده باید به طور منطقی از ایده قبلی پیروی کند. به این معنی که باید یک روند منطقی از ابتدا با انتهای مقاله وجود داشته باشد. همه چیز باید سر جای خود باشد و هیچ اطلاعات غیر مرتبطی در مقاله وجود نداشته باشد. اطمینان حاصل کنید که کار شما به خوبی سازماندهی شده باشد و به این منظور، قبل از شروع به نوشتن یک خلاصه و طرح کلی در نظر داشته باشید و تا آخر مقاله به این طرح پایبند باشید.

    تاثیر اعتبار منابع بر مقاله را دراین مطلب بخوانید.

  2. ایده اصلی قوی و پشتیبانی: دومین ویژگی که یک مقاله تحقیقاتی با کیفیت بالا ایجاد می کند، قوی بودن ایده اصلی و ایده های پشتیبان آن است. ایده اصلی لحن کلی مقاله را مشخص می کند، پس لازم است که قوی باشد. یک ایده اصلی قوی به پشتیبانی قوی نیاز دارد، پس اطمینان حاصل کنید که قبل از شروع کار به جملات خود فکر کنید. 
  3. ویرایش مناسب: کیفیت یک مقاله تحقیقاتی به نوع ویرایش کردن آن نیز بستگی دارد. هر نوشته ای که پر از خطا باشد مقداری از اعتبار خود را از دست می دهد، پس برای ویرایش آن زمان صرف کنید. حتی می توانید از شخص دیگری کمک بگیرید تا مقاله را بخواند، زیرا ممکن است برخی خطاها از دید ما دور مانده باشند.

    لیست مجلات نامعتبر وزارت علوم را در این صفحه ببینید.

  4. ارجاع مناسب: آخرین چیزی که یک مقاله تحقیقاتی با کیفیت ایجاد می کند، داشتن منابع دقیق است. بسیار مهم است که منابعی که در کار خود از آن ها استفاده کرده اید را به درستی ذکر کنید، اگر این کار را انجام ندهید نه تنها ممکن است نمره پایینی بگیرید بلکه ممکن است به سرقت ادبی نیز محکوم شوید.

یک مقاله تحقیقاتی هرچه با کیفیت تر باشد، برای نویسنده و خواننده از اهمیت و مزایای بیشتری برخوردار است. بنابراین به شما پیشنهاد می شود در زمان نوشتن و خواندن یک مقاله تحقیقاتی، حتما به موارد گفته شده دقت کنید. همچنین شما می توانید برای مشاهده انواع مقالات تحقیقاتی با کیفیت بالا، به سایت ژورنال یاب مراجعه کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد شرکت مقاله نویسی ISI با ما تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

مشاوره رایگان

شماره  همراه خود را در کادر وارد نمائید. تیم پشتیبانی ما با شما تماس می گیرند.