انواع مختلف مقاله کدام است؟

انواع مختلف مقاله کدام است؟

برای اینکه بدانید انواع مختلف مقاله کدام است این مطلب را مطالعه کنید. مقاله نویسی یکی از حرفه های مهم در زمینه پیشرفت علم و ارائه آن به سایر افراد می‌باشد. این روش از ارائه دانش در بسیاری از زمینه ها مانند مقاله های علمی، پژوهشی و… صورت می گیرد. به طور کلی می‌توان گفت متناسب با هر زمینه ای، مقالات مختلفی وجود دارد. شما قبل از اینکه اقدام به مقاله نویسی کنید باید با انواع مختلف مقالات آشنا شوید تا متناسب با حرفه و توانایی های خود اقدام به نوشتن مقاله کنید.

تاثیر اعتبار منابع بر مقاله را دراین مطلب بخوانید.

دانستن انواع مختلف مقالات، به شما در شیوه نگارش آن کمک کرده و موجب افزایش سطح علمی مقاله شما می گردد. ژورنال یاب که یکی از سایت های معتبر در زمینه مقاله نویسی می باشد، قصد دارد انواع مختلف مقالات را برای شما بیان نماید. اگر شما به دنبال مقاله نویسی می باشید و به تازگی وارد این حرفه شده اید، بهتر است این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

لیست مجلات نامعتبر وزارت علوم را در این صفحه ببینید.

خدمات تخصصی ژورنال یاب

انتخاب مجله، استخراج، ترجمه، ویراستاری و پلاجیاریسم

کلیه خدمات مربوط به آماده سازی مقاله شما از قبیل استخراج ، ترجمه، ویراستاری علمی و ساختاری و سنجش عدم سرقت علمی و انتخاب مجله در ژونال یاب به شما ارائه می گردد.

ارسال مقاله برای مجله با سطح دلخواه شما و اخذ پذیرش و چاپ مقاله

شما می توانید فرایند سابمیت مقاله خود را به متخصصان ژورنال یاب بسپارید. ما پذیرش و چاپ مقاله شما در مناسب ترین مجله با سطح دلخواه شما را تضمین میکنیم.

تاسیس و راه اندازی نشریه علمی

کلیه مراحل تاسیس نشریه علمی از اخذ مجوز تا راه اندازی سامانه های مدیریت نشریات و دریافت ایندکس های معتبر از قبیل علمی پژوهشی، ISI، Scopus، ISC و تبلیغات دریافت مقاله را برای شما انجام میدهیم.

مقاله چیست؟ 

یک بخش طولانی از نوشته ای است که پایان نامه یا تحقیقی را ارائه می دهد. کلمه ی مقاله  برگرفته از کلمه ی لاتین “exagium” است که به معنای ارائه ی یک مورد است. هنگام نوشتن یک مقاله، شما در حال ساخت مورد و مساله ای جهت ارزیابی نقطه نظرات شخصی، تجزیه و تحلیل ،تفسیر و یا نشان دادن مجموعه ای از حقایق و روش ها هستید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد شرکت مقاله نویسی ISI با ما تماس بگیرید.

مقاله ها دارای انواع مختلفی هستند و نوشتن هر نوع از آن ها دارای اهداف مختلفی می باشد. اما بطور کلی هدف از نوشتن مقاله توسعه ی مهارتهای مهم و عملکردهای پژوهشی است. نوشتن مقاله به شما اجازه می دهد تا روی مهارتهای ارزشمند خود تمرین کنید و آنها را به دیگران منتقل نمایید.

برای اطلاع از نحوه ارسال مقاله به مجلات خارجی با ما تماس بگیرید.

انواع مختلف مقاله کدامند؟ 

  1.  مقاله استدلالی: مقاله استدلالی یکی از انواع مختلف مقالات می باشد. این نوع از مقاله یک متن آزاد است که هدف آن متقاعد کردن یا ترغیب خواننده در مورد ایده های ارائه شده است. هدف آن تحریک گرایش به نظر نویسنده در خواننده است. به عبارت دیگر ، یک مقاله استدلالی همیشه حاوی عناصر مقاله انعکاسی است ، زیرا باید موضع خود را درباره یک مسئله یا مسئله خاص توضیح دهد. نویسنده ، از طریق مفاهیم منسجم آشکار ، سعی خواهد کرد دلایل آنها را توجیه و نشان دهد.

    برای آشنایی با اصطلاحات تخصصی مقاله نویسی این صفحه را بخوانید.

  2.  مقاله توصیفی: مقاله توصیفی، جامعه، شرایط و پدیده ها را به طور صحیح و سیستماتیک توصیف می کند. این نوع تحقیق به سوالاتی که شامل چه چیزی، چه زمانی، کجا، و چگونه هستند، پاسخ می دهد ولی برای پاسخ به سوالاتی که شامل چرا می گردند، کاربردی ندارد. این نوع از مقاله ها یکی از پرتیراژترین انواع مختلف مقاله هستند که توسط نویسندگان مختلف در زمینه های مختلفی، مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

برای شناسایی انواع ژورنال ها از نظر اعتبار به این مطلب مراجعه کنید.

  1.  مقاله تحلیلی: بطور کلی می توان گفت این مقاله به دنبال تحلیل کردن یک موضوع خاص است. معمولا مقالات تحلیلی روی یک موضوع بیشتر تمرکز می کنند. مقالات تحلیلی معمولا روی کتابها و شعرهای نوشته شده متمرکز می شوند. برای مثال: چگونه تم های خاص خود را در داستان ارائه می کنند و یا چگونه استعاره ی استفاده شده در شعر، مفهوم معینی را برای شعر بیان می کند. به طور خلاصه، این نوع مقاله نیاز دارد تا شما به بخش های ریز موضوع توجه نمایید تا بتوانید مسائل و نکات بزرگتر را واضح تر ببینید.

    برای دریافت یوزر و پسوردهای دانشگاهی با ما تماس بگیرید.

  2.  مقاله اکتشافی: مقاله اکتشافی همان طور که از نام آن مشخص است به دنبال اکتشاف چیزهایی است که رخ  می  دهد و پرسش در مورد آن ها است. این روش به ویژه زمانی مفید است که درباره یک پدیده شناخت کافی وجود ندارد. بنابراین مقاله اکتشافی می تواند به تصمیم گیری در مورد این که آیا موضوع مورد نظر ارزش تحقیق دارد یا خیر بیانجامد. تحقیقات اولیه برای روشن شدن ماهیت دقیق مسئله برای حل است.» این مورد برای اطمینان از تحقیقات بیشتر در طی یک آزمایش و همچنین تعیین اولویت‌های تحقیق، جمع‌آوری داده‌ها و استفاده از موضوعات خاص در نظر گرفته می‌شود که توجه به آنها بدون روش اکتشافی دشوار است. این نوع از مقاله جزو مهمترین انواع مختلف مقالات می باشد. 

سایت های درخواست مشاوره مقاله نویسی را در این مطلب بیابید.

مقالات دارای انواع مختلفی هستند. ژورنال یاب تلاش کرده است تا در این نوشته به معرفی و بررسی انواع مختلف مقالات بپردازد. شما نیز برای نوشتن یک مقاله باید اطلاعات کامل در مورد هر کدام از انواع مختلف مقالات را کسب کنید. شما می توانید برای کسب اطلاعات کامل در مورد هر یک از انواع مختلف مقالات به سایت ژورنال یاب مراجعه کرده و از راهنمایی متخصصان این سایت بهره مند شوید.

برای دیدن دسته بندی انواع مقالات تحقیقی به این صفحه مراجعه کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

مشاوره رایگان

شماره  همراه خود را در کادر وارد نمائید. تیم پشتیبانی ما با شما تماس می گیرند.