مقاله تحلیل محتوای کیفی کتب درسی دوره ابتدائی

مقاله تحلیل محتوای کیفی کتب درسی دوره ابتدائی

تجزیه و تحلیل محتوا یک روش تحقیق است که اجازه می‌دهد داده‌های کیفی جمع آوری شده در تحقیق به صورت سیستماتیک و دقیق تجزیه و تحلیل شود. می‌توان تمام مصاحبه‌ها و گفت‌وگوها، نوارهای ویدئویی، برنامه‌های رادیویی ، تلویزیونی و اسناد کتبی را مورد تجزیه و تحلیل محتوا قرار داد و از آن‌ها برای نوشتن مقاله تحلیل محتوا استفاده کرد.

برای اینکه در مورد نوشتن مقاله تدوین استراتژی بیشتر بدانید این مطلب را مطالعه کنید.

روش تجزیه و تحلیل محتوا

تجزیه و تحلیل محتوا یک روش برای خلاصه کردن هر نوع محتوایی با در نظر گرفتن جنبه‌های مختلف محتوا است. این روش کمک می‌کند تا پیام موردنظر از همه جنبه‌های مختلف بررسی شود و محتوا بر اساس برداشت‌های یک شنونده بررسی نمی‌شود. به‌عنوان مثال، خلاصه‌ای از یک برنامه تلویزیونی، تجزیه و تحلیل محتوا نیست. در تجزیه و تحلیل محتوا، اغلب کلمات تجزیه و تحلیل می‌شود ولی با این وجود یک روش کمی است. نتایج تجزیه و تحلیل محتوا عبارتند از: اعداد و درصد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مدت زمان چاپ مقاله با ما تماس بگیرید.

خدمات تخصصی ژورنال یاب

انتخاب مجله، استخراج، ترجمه، ویراستاری و پلاجیاریسم

کلیه خدمات مربوط به آماده سازی مقاله شما از قبیل استخراج ، ترجمه، ویراستاری علمی و ساختاری و سنجش عدم سرقت علمی و انتخاب مجله در ژونال یاب به شما ارائه می گردد.

ارسال مقاله برای مجله با سطح دلخواه شما و اخذ پذیرش و چاپ مقاله

شما می توانید فرایند سابمیت مقاله خود را به متخصصان ژورنال یاب بسپارید. ما پذیرش و چاپ مقاله شما در مناسب ترین مجله با سطح دلخواه شما را تضمین میکنیم.

تاسیس و راه اندازی نشریه علمی

کلیه مراحل تاسیس نشریه علمی از اخذ مجوز تا راه اندازی سامانه های مدیریت نشریات و دریافت ایندکس های معتبر از قبیل علمی پژوهشی، ISI، Scopus، ISC و تبلیغات دریافت مقاله را برای شما انجام میدهیم.

نمونه تحلیل محتوا

برای توضیح بیشتر می‌توان نمونه‌ای از تجزیه و تحلیل محتوا برنامه‌های رادیو را بیان کرد. بیانیه‌ای مانند “27 درصد از برنامه‌ها در رادیو LOCAL در آوریل 2003 حداقل به یک جنبه از ایجاد صلح اشاره کرده‌اند در صورتی که تنها 3 درصد از برنامه‌های سال 2001 جنبه‌های ایجاد صلح را ذکر کردند.”

هدف اصلی تجزیه و تحلیل محتوا، ارزیابی و بهبود برنامه‌ها است. اگر شما یک نظرسنجی را انجام دهید، اما به طور سیستماتیک ارتباط بین نتایج تحقیقات و خروجی برنامه را بررسی نکنید، شما نمی‌توانید علت افزایش و کاهش مخاطبان را مشخص کنید و با این کار فقط بازخوردی از مخاطبان را ارائه می‌دهید. اما با تجزیه و تحلیل محتوایی برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی می‌توان علت تغییر تعداد مخاطبان را هم مشخص کنید.

برای اینکه در مورد نوشتن مقدمه مقاله علمی پژوهشی بیشتر بدانید این مطلب را مطالعه کنید.

مراحل تحلیل محتوا

تجزیه و تحلیل محتوا یک ابزار پژوهشی برای بررسی برخی کلمات یا مفاهیم در متون است. محققان میزان استفاده از کلمات، معانی و روابط این کلمات و مفاهیم آن‌ها را اندازه‌گیری و تحلیل می‌کنند و سپس پیام درون متون، هدف نویسنده، برداشت مخاطبان، و حتی فرهنگ و زمان متن استفاده شده، را بررسی می‌کنند. مراحل تحليل محتوا برای نوشتن مقاله تحلیل محتوا عبارتند از:

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه نوشتن مقاله زبان انگلیسی به این صفحه مراجعه کنید.

1. تهیه داده‌ها و جمع‌آوری اطلاعات

همان‌طور که قبلاً بحث شده است، روش‌های متعددی وجود دارد که می‌توان داده‌ها را برای تجزیه و تحلیل محتوای کیفی جمع‌آوری کرد. از مجموعه داده‌هایی که جمع‌آوری شده، “محتوایی” را انتخاب کنید که باید توضیح داده شود و مورد بررسی و قضاوت قرار گیرد. باید در هنگام جمع آوری داده‌ها، باید تمام متن موردی که مورد تحلیل قرار گرفته (مصاحبه‌ها و گفت‌وگوها، نوارهای ویدئویی، برنامه‌های رادیویی ، تلویزیونی و اسناد کتبی) کپی و نوشته شود. مطالب شفاهی باید عیناً نوشته شود. و مشاهدات نیز باید ثبت شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نحوه چاپ مقاله در مجلات خارجی معتبر با ما تماس بگیرید.

2. طبقه‌بندی و کدبندی اطلاعات

باید محتوا به صورت موضوعی طبقه‌بندی و کدبندی شود که این طبقه‌بندی می‌تواند یک کلمه، عبارت یا جمله باشد. و هر کدام از موضوعات و طبقه‌ها باید ایده‌ای را ارائه دهد و باید بر اساس اهداف مطالعه باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مقاله اختلالات نوشتن با ما در تماس باشید.

3. توسعه دسته‌بندی

حال باید نویسنده دسته‌بندی و متن را توسعه دهد. برای این کار می‌توان از داده‌های اولیه، نظریه‌های مشابه با موضوع و مطالعات تجربی استفاده کرد.

4. بررسی دسته‌ها

در این مرحله، قابلیت اعتماد روابط بین اطلاعات و داده‌های موجود در هر دسته و کد باید بررسی شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ضریب تاثیر مجلات علمی پژوهشی این مطلب را مطالعه کنید.

5. نتیجه‌گیری و نوشتن مقاله تحلیل محتوا

نتیجه‌گیری براساس اطلاعات جمع‌آوری شده و دسته‌بندی شده انجام می‌شود. مهم است که روابط بین اطلاعات را در تحلیل بیان کنیم.  براساس تجزیه و تحلیل محتوا، محقق همچنین می‌تواند نتایج را در قالب نمودارها یا چارچوب‌های مفهومی ارائه دهد. نتایج باید به‌گونه‌ای ارائه شود که خواننده بتواند مبنای تفسیرها را درک کند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد هزینه چاپ مقاله در مجلات خارجی با ما تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

مشاوره رایگان

شماره  همراه خود را در کادر وارد نمائید. تیم پشتیبانی ما با شما تماس می گیرند.