انواع مقاله از نظر محتوا

انواع مقاله از نظر محتوا

اگر نمی‌دانید که چگونه مقالات دسته‌بندی می‌شوند این مطلب را مطالعه کنید. در این مطلب دسته‌بندی مقاله از نظر محتوا توضیح داده شده است. انواع مقاله از نظر محتوا عبارتند از:

برای دریافت لیست مجلات علمی پژوهشی شیمی این مطلب را مطالعه کنید.

خدمات تخصصی ژورنال یاب

انتخاب مجله، استخراج، ترجمه، ویراستاری و پلاجیاریسم

کلیه خدمات مربوط به آماده سازی مقاله شما از قبیل استخراج ، ترجمه، ویراستاری علمی و ساختاری و سنجش عدم سرقت علمی و انتخاب مجله در ژونال یاب به شما ارائه می گردد.

ارسال مقاله برای مجله با سطح دلخواه شما و اخذ پذیرش و چاپ مقاله

شما می توانید فرایند سابمیت مقاله خود را به متخصصان ژورنال یاب بسپارید. ما پذیرش و چاپ مقاله شما در مناسب ترین مجله با سطح دلخواه شما را تضمین میکنیم.

تاسیس و راه اندازی نشریه علمی

کلیه مراحل تاسیس نشریه علمی از اخذ مجوز تا راه اندازی سامانه های مدیریت نشریات و دریافت ایندکس های معتبر از قبیل علمی پژوهشی، ISI، Scopus، ISC و تبلیغات دریافت مقاله را برای شما انجام میدهیم.

1. مقالات پژوهشی (تحقیقی)

مقالات تحقیقی یا همان مقالات پژوهشی ازجمله مقالات مهم هستند که در اکثر مجلات علمی منتشر می‌شود. پژوهشگران و دانشجویان در رشته‌ها و زمینه‌های علمی مختلف می‌توانند مقالات تحقیقی بنویسند. بخش‌های تشکیل‌دهنده این نوع از مقالات عبارتند از  مقدمه، روش تحقیق، بحث و نتیجه‌گیری و نتایج است. روش نگارش این دسته از مقالات در صفحه “مراحل نوشتن مقالات تحقیقی” توضیح داده شده است.

 

برای دانلود چند نمونه از فرمت مقاله علمی پژوهشی به این مطلب مراجعه کنید.

 

2. مقالات کوتاه

سردبیران مجلات معتقدند که مقالات کوتاه برای بسیاری از محققان جالب بوده و آن‌ها را راغب به انجام تحقیقات بیشتر می‌کنند. مقالات کوتاه معمولاً بلافاصله پس از ارسال به مجله، منتشر شده و فرآیند داوری این مقالات کوتاه است. بنابراین این نوع از مقالات برای آن دسته از افرادی که محدودیت زمانی داشته و رقابت در حوزه فعالیتشان بسیار بالا است، مناسب است. طول این مقالات کوتاه بوده، بنابراین برخی از آزمایش‌های انجام شده ممکن است منتشر نشوند تا زمانی که نویسنده مقاله تصمیم به نوشتن مقالات پژوهشی و تحقیقی بگیرد.

 

برای دانستن نحوه نگارش مقالات علمی مهندسی عمران این مطلب را مطالعه کنید.

3. مقالات مروری

 در مقالات مروری خلاصه‌ای جامع از تحقیقات در مورد یک موضوع خاص و دیدگاه‌ها در مورد وضعیت و جایگاه آن موضوع ارائه می‌شود. آن‌ها اغلب توسط اساتید و افراد برجسته یک رشته پس از دعوت سردبیران مجلات نوشته می‌شوند. مقالات مروری اغلب به طور گسترده مورد مطالعه قرار می‌گیرند چراکه در این مقالات یک مقدمه و معرفی جامع از یک موضوع برای افرادی که تازه در این حوزه شروع به فعالیت کرده‌اند، ارائه می‌شود. در مقالات مروری تقریباً به 100 مقاله پژوهشی و تحقیقی رفرنس داده می‌شود.

 

برای مشاهده لیست مجلات علمی پژوهشی عمران به این صفحه مراجعه کنید.

 

4. مطالعه موردی

در مطالعات موردی، مثال‌ها و نمونه‌های خاصی از پدیده‌های جالب گزارش می‌شوند. هدف از مطالعات موردی این است که محققین دیگر از احتمال وقوع یک پدیده خاص آگاهی داشته باشند. این نوع از مطالعات اغلب در پزشکی برای گزارش وقوع آسیب‌ها و بیماری‌ها ناشناخته یا در حال ظهور استفاده می‌شود.

 

نحوه نگارش مقاله زمین شناسی را در این مطلب بخوانید.

5/5 - (1 امتیاز)

مشاوره رایگان

شماره  همراه خود را در کادر وارد نمائید. تیم پشتیبانی ما با شما تماس می گیرند.