نحوه تحلیل آماری مقاله

نحوه تحلیل آماری مقاله

تجزیه و تحلیل آماری برای همه پژوهش هایی که از آمار به عنوان یک روش تحقیق استفاده می کنند، اساسی است. اکثر مقاله ها، پایان نامه ها و بسیاری از آزمایشات مهم در علوم طبیعی و مهندسی و علوم انسانی نیاز به تحلیل‌های آماری دارند.

برای دریافت راهنمایی برای نوشتن مقاله مروری با ما تماس بگیرید.

تحلیل آماری چیست؟

تحلیل آماری دقیقاً ابزاری است که به ما راه‌حل‌های تقریبی را ارائه می‌دهد. زمانی که فرایندهایی مورد بررسی بسیار پیچیده یا نامشخص هستند، روش‌های آماری بسیار کمک کننده است. یکی از ابزارهای لازم برای انجام آنالیزهای آماری، استفاده از نرم‌افزارهای آماری است. نرم‌افزارهای آماری شامل spss، R، Minitab SASو … است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ثبت مقاله در مجلات معتبر داخلی و خارجی با ما تماس بگیرید.

خدمات تخصصی ژورنال یاب

انتخاب مجله، استخراج، ترجمه، ویراستاری و پلاجیاریسم

کلیه خدمات مربوط به آماده سازی مقاله شما از قبیل استخراج ، ترجمه، ویراستاری علمی و ساختاری و سنجش عدم سرقت علمی و انتخاب مجله در ژونال یاب به شما ارائه می گردد.

ارسال مقاله برای مجله با سطح دلخواه شما و اخذ پذیرش و چاپ مقاله

شما می توانید فرایند سابمیت مقاله خود را به متخصصان ژورنال یاب بسپارید. ما پذیرش و چاپ مقاله شما در مناسب ترین مجله با سطح دلخواه شما را تضمین میکنیم.

تاسیس و راه اندازی نشریه علمی

کلیه مراحل تاسیس نشریه علمی از اخذ مجوز تا راه اندازی سامانه های مدیریت نشریات و دریافت ایندکس های معتبر از قبیل علمی پژوهشی، ISI، Scopus، ISC و تبلیغات دریافت مقاله را برای شما انجام میدهیم.

تحلیل آماری شامل چه مراحلی است؟

تحلیل‌های آماری می‌تواند به پنج مرحله زیر تقسیم شود:

ماهیت داده‌ها را تجزیه و تحلیل کنید

ارتباط داده‌ها را با جمعیت آماری بررسی کنید

از روش‌های آماری برای خلاصه کردن اطلاعات مربوط به جمعیت استفاده کنید

از روش‌های آماری برای رد یا پذیرفتن فرضیه استفاده کنید

 

برای اطلاع از قواعد مقاله نویسی به این صفحه مراجعه کنید.

تحلیل آماری مقاله و  پایان نامه

حداقل یک فصل از اکثر پایان نامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری به تحلیل‌های آماری اختصاص داده شده است. در این فصل فرضیه‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد. با استفاده از نرم‌افزار داده‌های جمع‌آوری‌شده در قالب نمودارها و جداول خلاصه می‌شود. سپس برای رد یا تائید فرضیه‌ها، آزمون‌های آماری مختلفی استفاده می‌شود.

بنابراین برای انجام فصل پایان نامه  مربوط به تحلیل‌های آماری، دانشجو باید به نرم‌افزار آماری مسلط باشد. همچنین باید دانش کافی از آزمون‌های آماری داشته باشد. این امر مستلزم این است که دانشجو واحدهای آماری پاس کرده باشد. در بسیاری از موارد دانشجویان، اطلاعات کافی ندارند. آن‌ها می‌توانند از کتاب‌ها، مقالات و اینترنت استفاده کنند.

همچنین آن‌ها می‌توانند بخش آماری پایان نامه خود را با کمک دانشجوی آماری انجام دهند. در غیر این صورت آن‌ها می‌توانند از مؤسسات کمک بگیرند. بسیاری از مؤسسات، برای تحلیل آماری مشاوره می‌دهند و برای نگارش این فصل به دانشجو کمک می‌کنند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد هزینه چاپ مقاله در مجلات معتبر علمی پژوهشی با ما تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

مشاوره رایگان

شماره  همراه خود را در کادر وارد نمائید. تیم پشتیبانی ما با شما تماس می گیرند.