چاپ مقاله در مجلات با داوری آسان

چاپ مقاله در مجلات با داوری آسان

چاپ مقاله در مجلات با داوری آسان برای آن دسته از محققینی که فرصت زیادی برای پذیرش مقاله خود ندارد گزینه ای مطلوب محسوب می شود. نشریات زیادی از جمله نشریاتی که تازه راه اندازی شده اند نسبتا داوری راحت تری نسبت به سایر نشریات دارند. البته در بعضی مواقع به همین دلیل بیان شده تعداد مقالات دریافتی آنها زیاد می شود و در نتیجه سرعت پاسخ دهی آنها به شدت افت می کند و مقاله شما ماه ها در مرحله داوری می ماند. بسیاری از محققین سرعت پاسخدهی نشریات برای آنها مهم تر است، در نتیجه با مشکل پیدا کردن مجله با داوری سریع دچار مشکل می شوند. حالت ایده آل این است که شما به مقاله خود اطمینان دارید و آن را برای نشریاتی که سرعت پاسخ دهی بهتری دارند ارسال می کنید. اما در بسیاری از موارد به خصوص زمانی که شما از نظر زمانی جایی برای ریسک ندارید و وقت بسیار محدود دارید و یا به کیفیت مقاله خود اطمینان کافی را ندارید به دنبال مجلات با داوری آن می روید.

یکی از روش‌های ساده و در عین حال کاربردی برای یافتن مجلات با داوری آسان این است که در سایت نشریه به بخش آمار نشریه مراجعه نمائید. معمولا یک کادر در قسمت نوار کناری سایت هر نشریه و یا در صفحه اطلاعات نشریه وجود دارد که اطلاعاتی از قبیل تعداد مقالات دریافتی و تعداد مقالات پذیرش و چاپ شده وجود دارد. یک نسبت هم ارائه شده که درصد پذیرش مقالات می باشد. هرچه این عدد بزرگتر باشد یعنی مجله تعداد مقاله بیشتری از مقالات دریافتی را پذیرش کرده و به نوعی می توان برداشت کرد که این مجله داوری آسان‌تری دارد.

مشاوره رایگان چاپ مقاله

شماره همراه خود را وارد نمائید. کارشناسان ما با شما تماس می گیرند.

خدمات تخصصی ژورنال یاب

انتخاب مجله، استخراج، ترجمه، ویراستاری و پلاجیاریسم

کلیه خدمات مربوط به آماده سازی مقاله شما از قبیل استخراج ، ترجمه، ویراستاری علمی و ساختاری و سنجش عدم سرقت علمی و انتخاب مجله در ژونال یاب به شما ارائه می گردد.

ارسال مقاله برای مجله با سطح دلخواه شما و اخذ پذیرش و چاپ مقاله

شما می توانید فرایند سابمیت مقاله خود را به متخصصان ژورنال یاب بسپارید. ما پذیرش و چاپ مقاله شما در مناسب ترین مجله با سطح دلخواه شما را تضمین میکنیم.

تاسیس و راه اندازی نشریه علمی

کلیه مراحل تاسیس نشریه علمی از اخذ مجوز تا راه اندازی سامانه های مدیریت نشریات و دریافت ایندکس های معتبر از قبیل علمی پژوهشی، ISI، Scopus، ISC و تبلیغات دریافت مقاله را برای شما انجام میدهیم.

مجلات با داوری آسان

مجلات از نظر دسته بندی در سطوح علمی مختلفی قرار می گیرند. هرچقدر سطح نشریه بالاتر باشد داوری سختگیرانه تری خواهد داشت. در این مطلب ما موضوع بحث خود را معطوف به نشریاتی می کنیم که مورد درخواست قشر زیادی از دانشجویان و اساتید داخل کشور می باشد. برای چاپ مقاله در مجلات با داوری آسان بهتر است به سطح مقاله خود متناسب با دسته بندی های زیر دقت کنید.

برای تهیه مقاله دانشجویی و دریافت مشاوره با ما تماس بگیرید.

چاپ مقاله در مجلات علمی تخصصی با داوری آسان

در بین نشریات داخلی آسان ترین داوری را نشریات علمی تخصصی دارند. این نشریات در سطح پائین تری نسبت به نشریات علمی وزارتین هستند و در مراحل داوری تا پذیرش، هم از نظر زمانی و هم از نظر سطح داوری بسیار مطلوب می باشند.

برای نگارش مقاله علمی تخصصی از این مطلب دیدن نمائید، همچنین برای اطلاع از مراحل داوری مقاله از این مطلب دیدن نمائید.

چاپ مقاله در نشریات علمی وزارتین با داوری آسان

در ابتدا دقت نمائید که از سال 1398 به بعد کلیه نشریات علمی ترویجی و علمی پژوهشی به یک دسته بندی با نام نشریات علمی تغییر یافتند. برای اینکه بدانید نشریه ها اعتبار سابق آنها چه چیزی است در پلتفرم ژورنال یاب که در آن حضور دارید به بخش جستجوی مجله رفته و در لیست نشریات می توانید اعتبار سابق آنها را مشاهده نمائید.

برای آشنایی با ارزیابی نشریات علمی پژوهشی از این مطلب دیدن نمائید.

داوری نشریات با اعتبار سابق علمی ترویجی سخت تر مجلات علمی تخصصی و راحت تر از نشریات علمی پژوهشی بود. این روال همچنان تقریبا پابرجاست. یعنی اگر اعتبار سابق نشریه ای علمی ترویجی باشد میتوانید تقریبا مطمئن باشید که روال داوری در آن راحت از نشریه ای است که اعتبار سابق آن علمی پژوهشی است.

برای جستجو در لیست نشریات علمی ترویجی از این مطلب دیدن نمائید.

چاپ مقاله در مجلات ISI با داوری آسان

مجلات آی اس آی با داوری آسان را می توانید در دسته بندی های این پایگاه جستجو کنید. به این صورت که اگر مجله ISI جزو master list اصلی باشد یعنی دسته بندی های SCIE, SSCI, AHCI, ESCI باشد داوری آسان نخواهد داشت. به خصوص اگر در دسته بندی JCR یا دارای ایمپکت فکتور باشد. می توانید انتظار داشته باشید که مجلات ISI خارج از این دسته بندی ها نسبتا داوری آسان تری خواهند داشت اما همچنان مطمئنن از داوری مقالات علمی داخل ایران سخت تر خواهد بود.

برای مشاهده لیست نشریات ISI ایرانی از این مطلب دیدن نمائید.

چاپ مقاله در مجلات scopus با داوری آسان

در مجلات اسکوپوس با داوری آسان باید مشابه مجلات ISI به دسته بندی آنها دقت نمائید.در نشریات اسکوپوس به ضریب SJR دقت نمائید. این ضریب همانند JCR در مجلات آی اس آی می باشد. پس نشریات دارای این ضریب داوری آسانی ندارند. مجلات scopus دارای دسته بندی Q1 تا Q4 می باشند. نشریات Q1 سخت ترین داوری و نشریات اسکوپوس Q4 داوری راحت تری دارند. نشریاتی نیز که به تازگی موفق به دریافت ایندکس اسکوپوس شده اند نیز داوری آسان تری نسبت به سایر دسته بندی های این ایندکس دارند.

برای جستجو در لیست مجلات SCOPUS از این مطلب دیدن نمائید.

4.9/5 - (14 امتیاز)

مشاوره رایگان

شماره  همراه خود را در کادر وارد نمائید. تیم پشتیبانی ما با شما تماس می گیرند.