همه چیز درباره Proofreading: پروف ریدینگ

همه چیز درباره Proofreading: پروف ریدینگ

پروف ریدینگ چیست؟ حروف چینی یکی از مهم ترین مسائلی است که باید قبل از چاپ به آن پرداخت، در گذشته تمامی غلط ها و ایرادات توسط شخصی مشخص و تصحیح می شد و بعد کتاب برای چاپ آماده می شد، ولی در حال حال با آمدن دنیای دیجیتال دیگر به نیازی به تصحیح دستی نیست و به راحتی می توان به صورت دیجیتال و خودکار این را انجام داد. 

در ادامه این مطلب مجموعه ژورنال یاب شما را با موضوع “پروف ریدینگ چیست” آشنا خواهد کرد.

خدمات تخصصی ژورنال یاب

انتخاب مجله، استخراج، ترجمه، ویراستاری و پلاجیاریسم

کلیه خدمات مربوط به آماده سازی مقاله شما از قبیل استخراج ، ترجمه، ویراستاری علمی و ساختاری و سنجش عدم سرقت علمی و انتخاب مجله در ژونال یاب به شما ارائه می گردد.

ارسال مقاله برای مجله با سطح دلخواه شما و اخذ پذیرش و چاپ مقاله

شما می توانید فرایند سابمیت مقاله خود را به متخصصان ژورنال یاب بسپارید. ما پذیرش و چاپ مقاله شما در مناسب ترین مجله با سطح دلخواه شما را تضمین میکنیم.

تاسیس و راه اندازی نشریه علمی

کلیه مراحل تاسیس نشریه علمی از اخذ مجوز تا راه اندازی سامانه های مدیریت نشریات و دریافت ایندکس های معتبر از قبیل علمی پژوهشی، ISI، Scopus، ISC و تبلیغات دریافت مقاله را برای شما انجام میدهیم.

منظور از پروف ریدینگ چیست؟

پروف ریدینگ تنها قسمتی از ویرایش متن به شمار می رود، پروف ریدینگ در دنیای ویرایش متن از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا هر گونه اشتباه ویراستاری و غلط املایی می تواند ذهن و حواس مخاطب را به خود جلب کن و آن را از مسیری که در کتاب دنبال می کند دور سازد. اما اگر بخواهیم بگوییم وظایف پروف ریدینگ چیست، می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

برای آگاهی از شرایط مقاله ژورنالی با شماره های درج شده تماس بگیرید.

وظایف اصلی پروف ریدینگ چیست؟

  • تمامی غلط های املایی و دستوری را تصحیح می کند؛
  • لینک های سالم را در متن شناسایی می کند؛
  • درست بودن کپشن و متون تصاویر را مورد بررسی قرار می دهد؛
  • هدف و محتوا باید در متن با یکدیگر مطابقت داشته باشند بنابراین این را به عهده می گیرد. 

اینها وظایف عمده “مراحل پروف ریدینگ چیست” در نگارش متن بود. اگر شما می خواهید در حین ارائه محتوای خود به مخاطب موفق عمل کنید باید در ابتدا قادر باشید یک مت بی عیب و نقص را به او نشان دهید. یک متن عاری از هر گونه غلط املایی و خطاهای دستوری می تواند موجب اعتبار نوشته کتاب در نزد خواننده شود و همچنین ارتباط بیشتر را ایجاد کند.

با تمام این توضیحات به اهمیت موضوع “پروف ریدینگ چیست” پی برده اید و متوجه شدید که چقدر متن بی عیب و نقص می تواند اعتبار شما را بالا ببرد. برای اینکه یک پروف ریدینگ با کیفیت داشته باشید باید با یک نمونه خوان حرفه کار کنید، تا بتواند با دقت بیشتری نوشته های متن را مورد بررسی قرار دهد. نمونه خوان می تواند هم به محتوای متن توجه کند و هم به عنوان متن اهمیت بدهد. 

بهتر است از نمونه خوان های حرفه ای و مخصوص در زمینه کاری خودتان استفاده کنید. وظیفه پروف ریدینگ بسیار فراتر از تصحیح غلط املایی، در واقع پروف ریدینگ در صدد آن است تا بتواند با چیدمانی عالی نظر مخاطب را جلب کرده و او را وادار به خواندن متن کند. از دیگر خدماتی که پروف ریدینگ ارائه می دهد می توان به موارد زیر اشاره کرد.

جهت هماهنگی های لازم در خصوص مقاله قابل چاپ در مجلات  isi به صفحه ی ارتباط با ما مراجعه کنید.

خدمات شاخص پروف ریدینگ چیست؟

  • صفحه بندی یکی از مسائل مهم در نگارش متون در موضوع “پروف ریدینگ چیست” به شمار می رود بنابراین باید به درستی انجام پذیرید؛
  • مطابقت فهرست با محتوای متن؛
  • از فونت های مناسب فارسی و انگلیسی استفاده شود؛
  • از درستی لینک ها مطمئن شود؛
  • در زیر تصاویر و جداول نوشته هایی وجود دارد باید بررسی شود و درستی آنها با تصاویر و یا جدول مطابقت داده شود.

هدف اصلی از استفاده از نمونه خوان این است که اشتباهات مشخص و برجسته شوند و ویراستار را در جهت تصحیح آن آزاد گذارد. مهارت نوشتاری امری است که هر ویراستار و نویسنده ای باید به آن آگاهی داشته باشد. روش های زیادی وجود دارد تا قبل از به اشتراک گذاری کار خود از آنها برای ارائه با کیفیت تر استفاده کنید.

اصول استخراج مقاله از پایان نامه دکتری در این مقاله ذکر شده است.

بهتر است قبل از انجام دادن موضوع “پروف ریدینگ چیست”، متن خود را به طور کامل ویرایش کنید و پروف ریدینگ را برای مرحله نهایی قرار دهید. سوالی که مطرح می شود این است که چطور متن خود را پروف ریدینگ کنیم.

مراحل پروف ریدینگ چیست؟

 

  1. سعی کنید برای ویرایش کار خود در موضوع “پروف ریدینگ چیست” مدام و بدون وقفه به ویرایش نپردازید زیرا در این صورت چشم شما عادت کرده و اشتباهات را نمی بیند. بنابرای با یک فاصله زمانی این کار را انجام دهید. 
  2. نسخه خود را چاپ کرده تا فرصتی برای بررسی با قالب بندی درست برای شما ایجاد شود.
  3. از نرم افزارهای پردازش کلمه استفاده کنید، اما همیشه به این روش اطمینان نداشته باشید. 

اگر به دنبال چاپ تضمینی مقالات هستید با ما در ارتباط باشید.

از جمله اشتباهات زیادی که ما در متن به آن دچار می شویم عبارتند از:

  • نقطه گذاری اشتباه؛
  • ناسازگاری در سبک؛
  • قالب بندی اشتباه.

ما با گفتن تمامی این توضیحات در مورد “پروف ریدینگ چیست” می خواهیم به شما اهمیت بالای یک نوشته و متن بدون خطا را گوشزد کنیم تا بدانید که اگر متن شما بدون عیب و نقص باشد خوانند بیشتر به آن اعتماد کرده و مشتاق به مطالعه آن می شود. زیرا هر اشتباهی در متن می تواند ذهن خواننده را از روند اصلی داستان و موضوع دور کند. بنابراین در اینجا بیش از هر چیز به اهمیت استفاده از موضوع  “پروف ریدینگ چیست” آشنا شدید. 

5/5 - (1 امتیاز)

مشاوره رایگان

شماره  همراه خود را در کادر وارد نمائید. تیم پشتیبانی ما با شما تماس می گیرند.