نحوه چاپ مقاله در مجلات

نحوه چاپ مقاله در مجلات

هدف هر نویسنده و پژوهشگری از نوشتن مقاله، چاپ آن در مجلات علمی است. در این مطلب تلاش شده است تا نکاتی را در مورد نحوه چاپ مقاله در مجلات علمی داخلی و خارجی و مراحل چاپ مقاله توضیح داده شود. اگر می‌خواهید مقاله خود را در مجلات علمی چاپ کنید، مراحل زیر را به ترتیب طی کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه انتخاب عنوان مقاله تحقیقی به صفحه آن مراجعه کنید.

خدمات تخصصی ژورنال یاب

انتخاب مجله، استخراج، ترجمه، ویراستاری و پلاجیاریسم

کلیه خدمات مربوط به آماده سازی مقاله شما از قبیل استخراج ، ترجمه، ویراستاری علمی و ساختاری و سنجش عدم سرقت علمی و انتخاب مجله در ژونال یاب به شما ارائه می گردد.

ارسال مقاله برای مجله با سطح دلخواه شما و اخذ پذیرش و چاپ مقاله

شما می توانید فرایند سابمیت مقاله خود را به متخصصان ژورنال یاب بسپارید. ما پذیرش و چاپ مقاله شما در مناسب ترین مجله با سطح دلخواه شما را تضمین میکنیم.

تاسیس و راه اندازی نشریه علمی

کلیه مراحل تاسیس نشریه علمی از اخذ مجوز تا راه اندازی سامانه های مدیریت نشریات و دریافت ایندکس های معتبر از قبیل علمی پژوهشی، ISI، Scopus، ISC و تبلیغات دریافت مقاله را برای شما انجام میدهیم.

1. انتخاب مجله

اولین مرحله در آموزش نحوه چاپ مقاله در مجلات ، انتخاب یک مجله مناسب با موضوع مقاله است.

در صفحه معیارهای انتخاب مجله مناسب در مورد انتخاب مجله بیشتر توضیح داده شده است با مطالعه این صفحه می‌توانید اطلاعات بیشتری کسب کنید.

برای تشخیص ISI بودن مجله انتخابی خود به صفحه “تشخیص ISI بودن مجله” مراجعه کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد چاپ مقاله isi با ما تماس بگیرید.

 

2. مراجعه به سایت مجله

در سایت مجله، قسمتی را که با عنوان راهنمای نویسندگان (guidelines for author) آماده شده،  مطالعه کنید. در این قسمت در مورد فرمت مقاله، فونت و اندازه کلمات، جداول، اشکال و عنوان بخش‌های مقالات توضیح داده شده است. معمولا یک فرمت آماده به صورت word در سایت مجلات (تحت عنوان Template مقاله) وجود دارد که فرمت نهایی مقاله سابمیت شده به مجله باید به صورت آن Template باشد.

برای انتخاب یک عنوان خوب برای مقاله علمی پژوهشی این مطلب را مطالعه کنید.

3. پر کردن فرم کپی رایت copy right

فرم کپی رایت copy right را از سایت مجله دانلود کنید و آن را به صورت دستی پر کنید. دقت کنید که هر مجله‌ای فرم کپی رایت منحصر به فرد خود را دارد و طول فرم کپی رایت مجلات مختلف، متفاوت است؛ اما به طور کلی این فرم حداقل یک و حداکثر 4 صفحه است. همه نویسندگان مقاله باید این فرم را امضا کنند. بعد از این که فرم را نویسنده مسئول پر کرد و همه نویسندگان آن را امضا کردند، از تمام صفحات اسکن بگیرید. سپس تمام اسکن‌ها را به ترتیب در یک فایل Word کپی کنید و آن را به pdf تبدیل کنید.

برای آشنایی بیشتر با سابمیت مقاله با شماره واتس آپ ما در ارتباط باشید.

4. ارسال مقاله

مقاله خود را همراه با فرم کپی رایت سابمیت کنید. در سایت مجله در مورد نحوه ارسال مقاله توضیح داده شده است. سابمیت مقاله در برخی مجلات به صورت آن‌لاین در سایت مجله است و یا از طریق ایمیل به سردبیر مجله صورت می‌گیرد. آدرس ایمیل در صفحه اطلاعات تماس با مجله نشان داده شده است. بعد از ارسال مقاله منتظر ایمیل سردبیر مجله باشید.

برای هماهنگی های لازم در خصوص ایندکس مقاله با شماره های ما در تماس باشید.

5. ویرایش و اکسپت مقاله

بعد از سابمیت مقاله، سردبیر مجله از طریق ایمیل نویسنده مسئول مقاله را از نتایج داوری مقاله مطلع می‌کند. در این مرحله، ممکن است مقاله اکسپت و یا ریجکت شود و یا داوران از نویسنده بخواهند تا بخش‌هایی از مقاله را ویرایش کنند. اگر مقاله شما احتیاج به ریوایز داشت، مطابق با دستوالعمل ادیتور مجله عمل کنید و مقاله ویرایش شده را دوباره به سردبیر مجله ارسال کنید. درصفحات ویرایش مقاله و ویرایش مقاله انگلیسی در مورد ادیت مقالات بیشتر توضیح داده شده است.

برای کسب اطلاعات اکسپت مقاله با شماره های درج شده تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

مشاوره رایگان

شماره  همراه خود را در کادر وارد نمائید. تیم پشتیبانی ما با شما تماس می گیرند.