تفاوت اسکوپوس و isi چیست؟

تفاوت اسکوپوس و isi چیست؟

بررسی تفاوت اسکوپوس و isi یکی از موارد است که ژورنال یاب به آن می پردازد. در دنیای اینترنت سایت های زیادی وجود دارند که به ما در یافتن مقالات مورد نظرمان کمک می کنند. این مقالات در واقع گردآورنده انواع مقالات با موضوعات مختلف از ناشران متفاوتی می باشند. این سایت ها با رعایت حق کپی رایت و پرداختن حقوق ناشر و نویسنده مقالات، اقدام به اشتراک گذاری مقاله ها در وب سایت خود می کند. سایتهای انتشاردهنده مقالات از اهمیت زیادی برای افرادی که قصد نوشتن یک مقاله علمی تحقیقاتی دارند، برخوردار است.

دو مورد از مهم ترین سایت ها در این زمینه، اسکوپوس و ISI  می باشد. این سایت‌ها انواع مقالات علمی مختلف را در خود گنجانده و متناسب با نیاز کاربران، به آن ها ارائه می کنند. اما باید گفت که سایت اسکوپوس و آی اس آی تفاوت‌هایی نیز با یکدیگر دارند. الیت بیزینس غسل دارد تفاوتهای سایت اسکوپوس و isi  را برای شما، بیان کند.

برای چاپ مقاله SCOPUS از این مطلب دیدن نمائید.

مشاوره رایگان چاپ مقاله

شماره همراه خود را وارد نمائید. کارشناسان ما با شما تماس می گیرند.

خدمات تخصصی ژورنال یاب

انتخاب مجله، استخراج، ترجمه، ویراستاری و پلاجیاریسم

کلیه خدمات مربوط به آماده سازی مقاله شما از قبیل استخراج ، ترجمه، ویراستاری علمی و ساختاری و سنجش عدم سرقت علمی و انتخاب مجله در ژونال یاب به شما ارائه می گردد.

ارسال مقاله برای مجله با سطح دلخواه شما و اخذ پذیرش و چاپ مقاله

شما می توانید فرایند سابمیت مقاله خود را به متخصصان ژورنال یاب بسپارید. ما پذیرش و چاپ مقاله شما در مناسب ترین مجله با سطح دلخواه شما را تضمین میکنیم.

تاسیس و راه اندازی نشریه علمی

کلیه مراحل تاسیس نشریه علمی از اخذ مجوز تا راه اندازی سامانه های مدیریت نشریات و دریافت ایندکس های معتبر از قبیل علمی پژوهشی، ISI، Scopus، ISC و تبلیغات دریافت مقاله را برای شما انجام میدهیم.

Isi  چیست؟

آیا یک شرکت اطلاعاتی و از زیر مجموعه های موسسه رویترز میباشد که می ‌توان آن را یک شرکت چند ملیتی دانست. شرکت مبدا isi  در کشور آمریکا می باشد. این شرکت جزو بزرگترین پایگاه های جمع کننده مجلات علمی در سراسر دنیا به شمار می آید. این شرکت برای خود دارای تیم ارزیابی و داوری کننده انواع مقالات علمی می باشد و اگر این مقالات استانداردهای مورد نظر این شرکت را کسب کنند، در این سایت منتشر خواهد شد.

برای مشاهده لیست مجلات ISI ایرانی از این مطلب دیدن نمائید.

برای مشاوره نگارش مقالات علمی پژوهشی با ما تماس بگیرید.

اسکوپوس چیست؟

اسکوپوس را میتوان پس از isi  بزرگترین پایگاه اطلاعاتی مجلات علمی دانست. این پادگان از زیر مجموعه های موسسه علمی الزویر میباشد. شعبه های این پایگاه اطلاعاتی، در کشورهای انگلستان و آمریکا نیز وجود دارد. اما پایگاه اصلی اسکوپوس در هلند میباشد. این سایت دارای بیش از ۵۵ میلیون مقاله و کتاب علمی است. اعتبار اسکوپوس به حد زیاد است که رشد علمی دانشگاه‌ها و همچنین برخی کشورها را از طریق تعداد مقالات چاپ شده آنها در این سایت می سنجند.

برای چاپ مقاله اسکوپوس از این مطلب دیدن نمائید.

تفاوت سایت اسکوپوس و ISI

برای چاپ مقاله پژوهشی در کمترین زمان با ما در تماس باشید.

سطح پوشش موضوعات مختلف:

پایگاه اطلاعاتی اسکوپوس، حدود ۲۵ درصد بیشتر از isi ، تنوع موضوعی دارد. این امر به نوبه خود منجر به افزایش کاربران این سایت شده است و افراد متخلفی سعی در چاپ مقالات خود در این سایت دارند. 

برای اطلاع از نحوه تاسیس مجله علمی پژوهشی با ما در تماس باشید.

فضای سایت آسان تر:

یکی از مسائل مهم در جذب کاربران، فضای کاربری راحت تر است. بطوری که افراد مختلف با هر سطح دانشی، بتوانند از سایت مورد نظر استفاده کنند. در این زمینه نیز اسکوپوس پیشتاز است و دارای فضای کاربری راحت تری نسبت به isi  می باشد، که منجر به افزایش کاربران آن گردیده است.

موضوعات خاص:

در موضوعاتی مانند هنر، علوم انسانی و اجتماعی، پایگاه اطلاعاتی isi  دارای محتوای بیشتری نسبت به اسکوپوس میباشد و همچنین عملکرد بهتری در پیدا کردن مقالات مختلف در این زمینه دارد. بنابراین هدف افرادی که به دنبال مقالات مرتبط با علوم انسانی و هنر می باشند، بیشتر به سمت isi  می باشد. 

برای دانستن هزینه نوشتن مقاله کنفرانسی این مطلب را مطالعه کنید. 

دقت در جستجو:

مهم ترین تفاوت اسکوپوس و isi  دقت در جستجو می باشد.  یکی از وسایل مهمی که در پایگاه‌های اطلاعاتی حائز اهمیت است، ارجاع دادن درست کاربر به مقالات مورد نظر می باشد. این امر در اسکوپوس بسیار پایین تر از isi  است. این بدان معنی میباشد که آیه هایی از  بیشتری در جستجوی مقالات برخوردار است و می‌تواند مقالات دقیق‌تری متناسب با موضوع، به کاربر ارجاع دهد. 

برای چاپ مقاله کیو 1 از این مطلب دیدن نمائید.

ساخت پروفایل در اسکوپوس:

در اسکوپوس نویسندگان می توانند پروفایلی ایجاد کنند که در آن اطلاعاتی از جمله Affiliation، تعداد آثار چاپ شده، ارجاع دهی به منابع مقالات و مواردی از این دست را ثبت  و مشخص کنند. بنابراین اسکوپوس، مزایا و ویژگی های خاصی برای نوسندگان نسبت به isi  در نظر می گیرد. 

با ژورنال یاب بهترین موسسه چاپ مقاله تماس بگیرید.

اسکوپوس و isi دو سایت و پایگاه اطلاعاتی مهم در زمینه مقالات علمی می باشند. استفاده از این سایت ها برای ایرانیان داخل کشور به دلیل وجود تحریم، کمی دشوار است. اما با این حال ژورنال یاب تلاش کرده است تا تفاوت های این دو سایت را برای شما بیان کند تا شما به طور کامل با آنها آشنا شوید. شما می توانید از طریق سایت ژورنال یاب به انواع مقالات موجود در پایگاه اطلاعاتی isi  و اسکوپوس دسترسی داشته باشید. برای این هم کافی است به سایت ژورنال یاب مراجعه کرده و موضوع مورد نظر خود را از طریق این سایت انتخاب کرده و مقالات آن را مشاهده کنید.

مراحل نگارش مقالات علمی ترویجی را در این مطلب بخوانید.

5/5 - (1 امتیاز)

مشاوره رایگان

شماره  همراه خود را در کادر وارد نمائید. تیم پشتیبانی ما با شما تماس می گیرند.