تفاوت sjr با impact factor چیست؟

تفاوت sjr با impact factor چیست؟

در چاپ یک مقاله، مهمنرین بخش، داوری آن می باشد. داوران یک مقاله را از بخش های مختلفی ارزیابی می کنند و در صورت داشتن ویژگی های استاندارد، آن مقاله به چاپ می رسد. اما سوال اینجاست که این استاندار ها از کجا می آیند؟ آیا یک داور، متناسب با سلیقه و خواست خود، اقدام به داوری یک مقاله می‌نماید؟ جواب منفی است.

 

تفاوت sjr با impact factor

برای چاپ مقاله در مجلات معتبر بین المللی به صفحه ی ارتباط با ما مراجعه کنید.

 

مانند نویسندگان که برای نوشتن یک مقاله باید قوانین و استانداردهای از پیش تعیین شده را رعایت کنند، داوران نیز ملزم به رعایت یکسری معیار سنجش مشخص هستند. این معیارها نیز با یکدیگر تفاوت‌هایی هایی دارند. چندین نوع معیار سنجش ژورنال وجود دارد. Impact factori  و sjr  دو معیار مهم برای سنجش مقالات علمی می باشند. برای اینکه یک مقاله نویس بتواند مقاله ای بنویسد که در معیار سنجش ژورنال ها، نمره قبولی کسب کند و به چاپ برسد، بهتر است با این دو معیار آشنا باشد.

 

برای هماهنگی های لازم در خصوص ایندکس مقاله با شماره های ما در تماس باشید.

 

به همین دلیل سایت ژورنال یاب که یک سایت تخصصی در زمینه مقالات و مجلات می باشد، می خواهد تفاوت sjr  با impact factori  را برای شما بیان نماید. اگر قصد نوشتن یک مقاله را دارید، بهتر است تا پایان همراه ما باشید تا با نحوه سنجش مقالات علمی، آشنا شوید.

خدمات تخصصی ژورنال یاب

انتخاب مجله، استخراج، ترجمه، ویراستاری و پلاجیاریسم

کلیه خدمات مربوط به آماده سازی مقاله شما از قبیل استخراج ، ترجمه، ویراستاری علمی و ساختاری و سنجش عدم سرقت علمی و انتخاب مجله در ژونال یاب به شما ارائه می گردد.

ارسال مقاله برای مجله با سطح دلخواه شما و اخذ پذیرش و چاپ مقاله

شما می توانید فرایند سابمیت مقاله خود را به متخصصان ژورنال یاب بسپارید. ما پذیرش و چاپ مقاله شما در مناسب ترین مجله با سطح دلخواه شما را تضمین میکنیم.

تاسیس و راه اندازی نشریه علمی

کلیه مراحل تاسیس نشریه علمی از اخذ مجوز تا راه اندازی سامانه های مدیریت نشریات و دریافت ایندکس های معتبر از قبیل علمی پژوهشی، ISI، Scopus، ISC و تبلیغات دریافت مقاله را برای شما انجام میدهیم.

Impact factor  چیست؟ 

برای اینکه تفاوت impact factori  با sjr  را بدانید، بهتر است ابتدا تعریفی جامع از این دو معیار سنجش، داشته باشید. ضریب تاثیر (impact factor (IF)) یک ژورنال علمی ، بیانگر میانگین تعداد استنادها (مرجع خوردن یا citations) مقالات آن ژورنال درسایر ژورنال ها و مراجع علمی است. بنابراین می توان گفت این ضریب در واقع بیانگر اعتبار آن ژورنال در زمینه پژوهشی خود در میان سایر ژورنال ها می باشد. نحوه بدست آوردن ضریب impact factori  به شکل زیر است:

برای آشنایی بیشتر با سابمیت مقاله با شماره واتس آپ ما در ارتباط باشید.

محاسبه مقدار IF یک ژورنال بر اساس رابطه Impact Factor = α / β انجام میگیرد. که مقدار α برابر تعداد دفعات مرجع خوردن (نقل شدن) مقالات ژورنال در سایر ژورنال های ایندکس شده JCR  در طول دو سال اخیر بوده و مقدار β تعداد مقالات انتشار یافته توسط ژورنال در طول دو سال اخیر است. ولذا مقدار IF یک ژورنال در سال ۲۰۱۵ بر اساس اطلاعات دو سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۳ می باشد. (در حقیقت IF سال ۲۰۱۴ در گزارش سال ۲۰۱۵ ارائه خواهد شد)

Sjr  چیست؟

شاخص SCImago Journal Rank یا به اختصار sjr، یک شاخص جدید و از جمله جامع‌ترین شاخص‌ها است که در نظام رتبه‌بندی سایمگو به وجود آمده است. اس جی آر، معیاری برای اندازه‌گیری میزان تاثیر علمی مجلات علمی است که به طور هم‌زمان تعداد استنادات انجام شده به مقالات یک مجله و همچنین اعتبار مقالات استناد دهنده را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. در واقع sjr یک مقدار عددی است که متوسط تعداد استنادهای موزون به مدارک موجود در سه سال اخیر مجله را در سال مورد نظر نمایش می‌دهد.

برای چاپ مقاله Q1 از این مطلب دیدن نمائید.

برای اطلاع از پذیرش مقاله به صفحه ی ارتباط با ما مراجعه کنید.

تفاوت sjr  با impact factor

ارایه impact factor  توسط شرکت خصوصی:

یکی از تفاوت هایی که اس جی آر با ایمپکت فاکتور دارد، این است که impact factori  توسط سازمان خصوصی برای هر مقاله بصورت مجزا تهیه می شود و هزینه های جداگانه ای دارد. 

برای چاپ مقاله اسکوپوس از این مطلب دیدن نمائید.

Impact factori روش ارزشیابی جامع نیست:

ایمپکت فاکتور کاستی‌هایی دارد؛ به دلیل اینکه ایمپکت فاکتور آسان‌ترین روش برای قضاوت در رابطه با مجلات، سازمان‌ها و افراد است، موارد استفاده فراوانی دارد ولی در تمام موارد استفاده از این فاکتور راه حل عاقلانه‌ای به نظر نمی‌رسد. به عنوان مثال مقایسه ژورنال‌ها در حوزه‌های متفاوت با این فاکتور منطقی نیست.

برای ارتباط با  ژورنال فایندر به صفحه ی ارتباط با ما مراجعه کنید.

تاثیر رتبه مجله چاپ شده در sjr:

بر خلاف ایمپکت فاکتور، SJR تنها تعداد استنادات به مدارک یک مجله را محاسبه نمی‌کند بلکه رتبه مجله‌ای را که مقالات استناد دهنده در آن به چاپ رسیده‌اند نیز در نظر می‌گیرد. در واقع استناد از مجلات معتبرتر و با کیفیت‌تر با sjr بالا، تاثیر بیشتری نسبت به سایر مجلات در افزایش شاخص sjr دارد. این روش محاسبه با روش رتبه‌بندی صفحات در گوگل هم‌خوانی دارد. این مورد موجب می شود که مجلاتی که توسط sjr  ارزشیابی می شوند از impact factori  دارای اعتبار بیشتری باشند.

برای کسب اطلاعات اکسپت مقاله با شماره های درج شده تماس بگیرید.

همانطور که میدانید اعتبار یک مقاله به ارزشیابی و سنجش ای است که به کمک معیارهای مختلفی از آن صورت می گیرد. ژورنالی آب تلاش کرده است تا تفاوت sjr  با impact factori  را برای شما بیان نماید. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع روش های سنجش میزان اعتبار مقالات، با متخصصان سایت ژورنال یاب در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

مشاوره رایگان

شماره  همراه خود را در کادر وارد نمائید. تیم پشتیبانی ما با شما تماس می گیرند.