مراحل نگارش مقالات علمی ترویجی

مراحل نگارش مقالات علمی ترویجی

هدف از نگارش مقالات علمی ترویجی مرور پیشرفت‌های اخیر در یک موضوع خاص و خلاصه مقالات علمی پژوهشی سایر پژوهشگران در مورد آن موضوع است. خوانندگان و پژوهشگران با مطالعه این نوع مقالات می‌توانند به‌طور خلاصه از یافته‌های اخیر محققان مطلع شوند و نیازی نیست که آن‌ها چندین مقاله بخوانند.

درواقع در مقالات علمی ترویجی یک دیدگاه خاص در زمینه‌ای علمی بررسی شده و شواهد رد یا تایید آن ارائه می‌شود. بنابراین تمرکز اصلی در نگارش مقالات مروری و ترویجی، توصیف داده‌ها و مطالب جمع‌آوری شده است به‌نحوی‌که آن دیدگاه تایید یا رد شود.

اگر شما نمی‌دانید که چگونه مقاله علمی ترویجی بنویسید، این مطلب را بخوانید. تمرکز ما در این مطلب توضیح مراحل نگارش مقالات علمی ترویجی است.

با ژورنال یاب بهترین موسسه چاپ مقاله تماس بگیرید.

خدمات تخصصی ژورنال یاب

انتخاب مجله، استخراج، ترجمه، ویراستاری و پلاجیاریسم

کلیه خدمات مربوط به آماده سازی مقاله شما از قبیل استخراج ، ترجمه، ویراستاری علمی و ساختاری و سنجش عدم سرقت علمی و انتخاب مجله در ژونال یاب به شما ارائه می گردد.

ارسال مقاله برای مجله با سطح دلخواه شما و اخذ پذیرش و چاپ مقاله

شما می توانید فرایند سابمیت مقاله خود را به متخصصان ژورنال یاب بسپارید. ما پذیرش و چاپ مقاله شما در مناسب ترین مجله با سطح دلخواه شما را تضمین میکنیم.

تاسیس و راه اندازی نشریه علمی

کلیه مراحل تاسیس نشریه علمی از اخذ مجوز تا راه اندازی سامانه های مدیریت نشریات و دریافت ایندکس های معتبر از قبیل علمی پژوهشی، ISI، Scopus، ISC و تبلیغات دریافت مقاله را برای شما انجام میدهیم.

مراحل نگارش مقالات علمی ترویجی

اگر می‌خواهید برای اولین بار مقاله علمی ترویجی بنویسید، مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

1.      انتخاب موضوع و نگارش مقاله

نخست موضوع خود را انتخاب و سپس چند مقاله جدید که در حیطه آن موضوع اخیراً منتشر شده است، دانلود کنید.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نحوه رفرنس نویسی مقاله فارسی با ما تماس بگیرید.

برای نگارش مقالات مروری شما باید چند مقاله پژوهشی را در یک موضوع علمی مطالعه کرده و تفاسیر خود را از مفاهیم بیان شده در آن مقالات را ارائه دهید. هنگامی‌که شما شروع به مطالعه مقالات می‌کنید ممکن است وسوسه شوید که همه مطالب را در مقاله خود ذکر کنید. بدیهی است که این کار امکان‌پذیر نیست. بنابراین دامنه و حوزه کاری خود را از ابتدا تعریف کرده و مشخص کنید که چه جنبه‌ای از موضوع را بررسی خواهید کرد.

توجه کنید که ساختار مقاله‌نویسی در مقالات ترویجی مشابه ساختار مقالات علمی پژوهشی و مقالات isi است.

2.      انتخاب مجله

مجله‌ای را برای چاپ مقاله انتخاب کنید. در صفحه “معیارهای انتخاب مجله” نحوه انتخاب ژورنال توضیح داده شده است.

بعد از انتخاب مجله به سایت ژورنال مراجعه کرده و چک کنید که موضوع مقاله در حوزه کاری ژورنال باشد. سپس مقاله خود را به فرمت و چارچوبی که مجله خواسته دربیاورید و حتماً با نرم‌افزارهای ویرایش مطالب انگلیسی و فارسی، مقاله خود را ویرایش کنید. سپس مقاله خود را به مجله موردنظر خود ارسال کرده و منتظر نظر داوران مجله باشید.

برای شناخت انواع مقاله از نظر محتوا این مطلب را مطالعه کنید.

نکته مهم در نگارش مقالات علمی و ترویجی

در مقالات مروری پژوهشگر می‌تواند نظرات و دیدگاه‌های خود را در مورد موضوع مقاله ارائه داده و مشخص کند که چه بخش‌هایی بررسی نشده و ارزش مطالعه و پژوهش را دارد. او می‌تواند در انتهای مقاله برای مطالعات آتی پیشنهاداتی داشته باشد.

برای دانستن مراحل نوشتن مقالات تحقیقی به این صفحه مراجعه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

مشاوره رایگان

شماره  همراه خود را در کادر وارد نمائید. تیم پشتیبانی ما با شما تماس می گیرند.