مهم ترین نکاتی که در نگارش یک مقاله فنی و مهندسی باید رعایت کنید

مهم ترین نکاتی که در نگارش یک مقاله فنی و مهندسی باید رعایت کنید

نکات نگارش مقاله فنی و مهندسی از جمله مطالبی علمی است که در مکان هایی کاملا علمی و در سمینارهای علمی ارائه می شود. هر دستاوردی باید با دقت در نگارش به عنوان یک مقاله علمی برای افرادی که در این حیطه مشغول به فعالیت هستند ارائه شوند و همگان از روند پیشرفت علم مهندسی مطلع گردند. 

همچنین با دقت در نکات نگارش مقاله فنی و مهندسی نه تنها به بار علمی خودمان اضافه کرده ایم، بلکه توانسته ایم سبب ارتقا علمی جامعه نیز شویم. در اینجا میخوایم به نکاتی اشاره کنیم که باید در زمان نگارش مقاله علمی به آنها توجه داشت.

اگر به دنبال چاپ تضمینی مقالات هستید با ما در ارتباط باشید.

خدمات تخصصی ژورنال یاب

انتخاب مجله، استخراج، ترجمه، ویراستاری و پلاجیاریسم

کلیه خدمات مربوط به آماده سازی مقاله شما از قبیل استخراج ، ترجمه، ویراستاری علمی و ساختاری و سنجش عدم سرقت علمی و انتخاب مجله در ژونال یاب به شما ارائه می گردد.

ارسال مقاله برای مجله با سطح دلخواه شما و اخذ پذیرش و چاپ مقاله

شما می توانید فرایند سابمیت مقاله خود را به متخصصان ژورنال یاب بسپارید. ما پذیرش و چاپ مقاله شما در مناسب ترین مجله با سطح دلخواه شما را تضمین میکنیم.

تاسیس و راه اندازی نشریه علمی

کلیه مراحل تاسیس نشریه علمی از اخذ مجوز تا راه اندازی سامانه های مدیریت نشریات و دریافت ایندکس های معتبر از قبیل علمی پژوهشی، ISI، Scopus، ISC و تبلیغات دریافت مقاله را برای شما انجام میدهیم.

14 نکات نگارش مقاله فنی و مهندسی چیست؟

  • یکی از مواردی که در نکات نگارش مقاله فنی و مهندسی بیش از پیش مورد توجه قرار می گیرد مقدمه یک مقاله است. مقدمه به عنوان دریچه ای است که فرد را آماده می کند تا بتواند درک درستی از آنچه در بطن اصلی مقاله فنی و مهندسی است را بپذیرد و بفهمد. در مقدمه به چرایی ها پاسخ داده می شود و همچنین و مواد و روش ها مورد بررسی قرار می گیرد. نوشتن مقدمه کار سختی نیست، مقدمه می تواند خواننده را از دنیای پس زمینه تحقیق به دنیای تحقیق تخصصی و موضوع اصلی سوق دهد. معمولا مقدمه باید تا سه پاراگراف باشد.

برای هماهنگی های لازم در خصوص ایندکس مقاله با شماره های ما در تماس باشید.

 

  • در نکات نگارش مقاله فنی و مهندسی لزومی ندارد از کلمات سخیف و سنگین استفاده کنید. شما می توانید مقاله خود را برای همه قابل فهم کنید و آن را کوتاه بیان کنید. شما می تواند نگارش این سبک از مقالات علمی فنی و مهندسی را در بعضی سایت ها جستجو کنید و از عملکرد آنها بهره ببرید. 

 

  • نکات نگارش یک مقاله علمی و فنی مانند یک داستانی علمی است که با یک پس زمینه شروع می شود و در آخر نیز با یک نتیجه گیری علمی به پایان می رسد. 

 

  • انتخاب یک عنوان مناسب برای مقاله خود یکی از کارهایی است که باید در نکات نگارش مقاله فنی و مهندسی رعایت شود. 

 

  • بین قسمت های ابتدایی مقاله و همینطور پایانی آن باید ارتباط برقرار باشد. به عبارتی جملات اولیه و شروع مقاله باید با ملات پایانی و نتیجه گیری باید مکمل یکدیگر باشند.

 

  • در مقاله فنی و مهندسی از کلمات کلیدی استفاده کنید، استفاده از کلمات کلیدی می تواند معجزه کند، و بیننده را بیشتر به سمت خواند مقاله سوق دهد. 

برای اطلاع از پذیرش مقاله به صفحه ی ارتباط با ما مراجعه کنید.

 

  • روش تحقیق یکی از مهمترین نکات نگارش مقاله فنی و مهندسی است که باید قبل از انجام نگارش تحقیق به آن پرداخت. 

 

  • هدف از نگارش مقاله اصولی است که می تواند به نتیجه گیری بهتر ما از تحقیق ما کمک کند، بنابراین برای تحقیق فنی خود یک هدف مشخص کنید. 

 

  • بدنه مقاله نویسی را بدانید و بشناسید، یعنی باید بدانید که یک مقاله از چه اجزایی تشکیل شده است. این اجزا شامل قسمت ابتدایی، بدنه و پایانی است. 

 

  • برای پیشبرد اهداف خود باید زمان بندی درستی داشته باشید، باید بدانید که نوشتن و نکات نگارش مقاله فنی و مهندسی کار ساده ای نیست و نیاز به ماه ها تلاش و تفکر دارد تا بتوان نتیجه ای که مد نظر است را پیدا کرد. در مورد آن آزمون و خطا انجام داد  و در نهایت آماده برای نوشتن یک مقاله فنی شد. 

 

  • گاهی ما قصد داریم مقالات فارسی را به انگلیسی درآوریم، بنابراین باید راهکارهای لازم برای نگارش آن را داشته باشیم و بتوانیم آن مقاله را با توجه با استانداردهای لازم ترجمه کنیم و به چاپ برسانیم. 

 

  • نکات نگارش مقاله فنی و مهندسی باید دارای ساختار اساسی جهت چاپ در یک ژورنال علمی را داشته باشد. تمامی مراحل علمی که در زمینه فنی و مهندسی انجام شده را باید پشت سر گذاشت و به آنها توجه کرد. 

برای آشنایی بیشتر با چاپ مقاله  با ما در تماس باشید.

 

  • ایجاد و القا اعتماد به نفس در ارائه مقاله علمی از اهمیت بالایی برخوردار است و این مسئله می تواند به خوانندگان این پیام را برساند که به مقاله مهندسی شما اعتماد کرده و به ان استناد کنند. 

 

  • متاسفانه بسیاری از افراد زمانی که متن چکیده مقاله فنی و مهندسی را که مطالعه می کنند دیگر متن اصلی را نمی خوانند، بنابراین در اینجا شما وظیفه دارید چکیده را طوری بنویسید که خواننده را مجاب به مطالعه متن اصلی کند. شما با رعایت تمامی نکات نگارش مقاله فنی و مهندسی می توانید آنها را مورد استفاده تمامی کسانی که در عرصه علوم فن و مهندسی در حال کار هستند قرار دهید.
امتیاز دهید

مشاوره رایگان

شماره  همراه خود را در کادر وارد نمائید. تیم پشتیبانی ما با شما تماس می گیرند.