ساختار مقاله نویسی

ساختار مقاله نویسی

منظور از ساختار مقاله نویسی ، نحوه سازمان‌دهی و ترتیب مطالب است. در مقاله‌ای که ساختار مقاله نویسی رعایت شده، مطالب به طور منطقی و با یک نظمی ارائه شده‌اند. ساختار مقاله در پذیرش و گرفتن اکسپت برای چاپ در مجلات معتبر، نقش مهمی ایفا می‌کند. با توجه به اهمیت این موضوع، در این مطلب در مورد ساختار مقاله بیشتر توضیح می‌دهیم.

برای کسب اطلاعات اکسپت مقاله با شماره های درج شده تماس بگیرید.

ساختار مقاله علمی

هدف یک پژوهشگر از نوشتن مقاله علمی به اشتراک‌گذاری کار تحقیقاتی خود با دیگران است. برای این کار نویسنده می‌تواند نتیجه آزمایش‌ها، کارها و پژوهش‌های خود را در قالب مقالات ISI، مقالات علمی پژوهشی، مقالات مروری و مقالات کنفرانسی و پوستری چاپ کند.  چاپ مقاله در یک مجله علمی با ایمپکت فاکتور بالا امتیاز بیشتری نسبت به سایر مقالات دارد.

در مجلات معتبر مقالاتی چاپ می‌شوند که از کیفیت و سطح علمی بالایی برخوردار باشند. چرا که این مجلات مرجع مهم و ارزشمندی برای بسیاری از پژوهشگران و متخصصان هستند. علاوه بر این مقاله‌ای از یک مجله‌ معتبر اکسپت می‌گیرد که ساختار مقاله نویسی در آن رعایت شده باشد. یک نکته کلیدی برای نوشتن مقاله علمی موفق، استفاده از ساختار مقاله نویسی درست است. اکثر مقاله‌ها ساختار مشابهی دارند که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه چاپ مقاله در مجلات داخلی با ما تماس بگیرید.

خدمات تخصصی ژورنال یاب

انتخاب مجله، استخراج، ترجمه، ویراستاری و پلاجیاریسم

کلیه خدمات مربوط به آماده سازی مقاله شما از قبیل استخراج ، ترجمه، ویراستاری علمی و ساختاری و سنجش عدم سرقت علمی و انتخاب مجله در ژونال یاب به شما ارائه می گردد.

ارسال مقاله برای مجله با سطح دلخواه شما و اخذ پذیرش و چاپ مقاله

شما می توانید فرایند سابمیت مقاله خود را به متخصصان ژورنال یاب بسپارید. ما پذیرش و چاپ مقاله شما در مناسب ترین مجله با سطح دلخواه شما را تضمین میکنیم.

تاسیس و راه اندازی نشریه علمی

کلیه مراحل تاسیس نشریه علمی از اخذ مجوز تا راه اندازی سامانه های مدیریت نشریات و دریافت ایندکس های معتبر از قبیل علمی پژوهشی، ISI، Scopus، ISC و تبلیغات دریافت مقاله را برای شما انجام میدهیم.

ساختار اصلی مقاله

ساختار یک مقاله پژوهشی ممکن است پیچیده به نظر برسد، اما هدف آن است تا اطلاعات در یک ترتیب منطقی و سازمان‌دهی شده در اختیار مخاطب قرار گیرد. هنگامی که موضوع مقاله و سوال تحقیق مشخص شد، نوشتن مقاله با رعایت ساختار مقاله نویسی به مراتب ساده‌تر می‌شود.

بخش‌های اصلی اکثر مقاله‌های پژوهشی، به ترتیب شامل عنوان، چکیده، مقدمه، روش تحقیق، بحث و نتیجه‌گیری، نتایج و منابع است. هر بخش اصلی به چندین موضوع اشاره می‌کند و ممکن است به زیر بخش‌هایی تقسیم شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مراحل تبدیل پایان نامه به مقاله با ما تماس بگیرید.

عنوان مقاله

عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های مقاله است زیرا اولین جمله‌ای است که خواننده از مقاله می‌خواند. توجه کنید که عنوان مقاله باید حاوی اطلاعات مفید باشد. همچنین باید مختصر و واضح باشد؛ عنوان را باید در بالای صفحه قرار دهید.

برای مشاهده توضیحات بیشتر در مورد نحوه انتخاب یک عنوان خوب برای مقالات، صفحه “نحوه انتخاب  عنوان مقاله” را مطالعه کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نوشتن مقاله تحلیل محتوا با ما تماس بگیرید.

چکیده

جنبه‌های اصلی کل مقاله به طور خلاصه در چکیده بیان می‌شود. در جملات اول این بخش هدف مقاله بیان می‌شود. هر مقاله باید هدفی داشته باشد. سپس به طور خلاصه در مورد روش به کار برده شده توضیح داده می‌شود. نیازی به بیان تمام جزئیات در مورد روش تحقیق نیست. در پایان هم یک خلاصه‌ای از نتایج در حد چند جمله باید بیان شود.

برای اینکه در مورد نوشتن مقاله تدوین استراتژی بیشتر بدانید این مطلب را مطالعه کنید.

مقدمه

معمولاً بخش مقدمه 5 تا 10 درصد یک مقاله را دربر می‌گیرد. خوانندگان نخستین برداشت‌های خود را از یک مقاله از این بخش به دست می‌آورند. در مقدمه، نویسندگان باید پیشینه تحقیق خود را توضیح دهند. همچنین باید در مورد سوال پژوهش و اهمیت موضوع در این بخش توضیح داده شود. تعریف واژه‌های کلیدی هم در این بخش بیان می‌شود.

برای آشنایی با نحوه نوشتن مقدمه مقاله به این صفحه مراجعه کنید.

 

روش تحقیق (مواد و روش)

در این بخش باید روش تحقیق، استراتژی نمونه‌گیری، ابزارها، روش‌های جمع‌آوری داده‌ها و استراتژی‌های تحلیل باید شرح داده شود. در این بخش چگونگی انجام مطالعه و آزمایش‌ها توضیح داده می‌شود. این بخش باید مشخص، کامل، تخصصی و نسبتاً دقیق نوشته شود.

نحوه نوشتن روش تحقیق مقاله را در این بخش بخوانید.

بحث و نتایج

در بخش بحث و نتایج، نتایج بدون تفسیر و با استفاده از اعداد، ارقام، جداول و نمودارها ارائه می‌شود. در واقع در این بخش تمام نتایج مربوط به سوال تحقیق باید به تفصیل و با استفاده از اعداد و درصدها بیان شود. داده‌ها و نتایج نباید در این بخش تفسیر شود. در نگارش مقاله به مفاهیم و جملاتی که به کار می‌برید توجه کنید چرا که متن مقاله باید بازتابی از دستاوردهای علمی شما باشد. به همین دلیل هر چه مقاله علمی ساده‌تر و قابل‌فهم‌تر نوشته شود، بهتر است.

برای یادگیری نحوه نوشتن بحث و نتیجه گیری مقاله علمی این صفحه را مطالعه کنید.

برای خواندن نحوه نگارش بخش نتیجه گیری مقاله به این صفحه مراجعه کنید.

نتیجه گیری

در پایان یک مقاله، باید نتایج پژوهش‌ها و مطالعاتی که در مقاله انجام‌شده به طور خلاصه بیان شود.  در این بخش اهداف تحقیق و خلاصه‌ای از نتایج بیان می‌شود . نوشتن این بخش تا حدودی مشابه چکیده است. نتایج در این بخش تفسیر می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نوشتن مقاله تحلیل محتوا با ما تماس بگیرید.

منابع

هنگام نوشتن مقالات شما می‌توانید از حرف‌ها، نتایج و ایده‌های دیگران هم در کار خود استفاده کنید. اما حتماً در خود مقاله به نام نویسنده باید اشاره کنید و در قسمت منابع هم باید اطلاعات دقیق کتاب یا مقاله‌ای که استفاده کردید را ذکر کنید. تا سرقت ادبی محسوب نشود. روش‌های مختلفی برای رفرنس دهی در مقالات وجود دارد از جمله روش APA، روش MLA، روش MHRA، روش IEEE، روش Harvard، روش Chicago، روش AIP و روش Modern Oxford.

در صفحه “نحوه رفرنس دهی در پایان نامه” نحوه رفرنس‌دهی APA در داخل متن و بخش مراجع مطالب علمی مانند پایان نامه‌ها و مقالات، به طور مفصل توضیح داده شده است.

برای اینکه در مورد نوشتن مقدمه مقاله علمی پژوهشی بیشتر بدانید این مطلب را مطالعه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

مشاوره رایگان

شماره  همراه خود را در کادر وارد نمائید. تیم پشتیبانی ما با شما تماس می گیرند.