چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی و خارجی چه تاثیری برای اساتید و دانشجویان دارد؟

چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی و خارجی چه تاثیری برای اساتید و دانشجویان دارد؟

تاثیر چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی برای دانشجویان و اساتید بسیار زیاد است. یکی از کارهایی که افراد برای بالا بردن سطح علمی و جایگاه خود در علم می کنند، نوشتن انواع مقاله علمی پژوهشی است. این مقاله اگر در مجلات چاپ شوند مزایای متعددی برای نویسنده خود دارد. از این رو بسیاری از اساتید دانشگاه ها، دانشجویان، پزشکان و سایر نویسندگان، به فکر نوشتن مقاله علمی پژوهشی و چاپ آن در مجلات داخلی و خارجی هستند.

به همین دلیل ژورنال یاب یکی از بزرگترین بانک های مقاله در کشور، مزایا و تاثیرات چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی و خارجی برای اساتید و دانشجویان را در این بخش بیان می کند. اگر شما نیز به دنبال این هستند که تاثیرات چاپ مقاله را بدانید و سپس برای نوشتن و چاپ آن اقدام کنید، این مطالب را از دست ندهید.

نکات نگارش مقاله علمی پژوهشی که به نوشته شما اعتبار می بخشد را در این مطلب بخوانید.

مشاوره رایگان نگارش مقاله

شماره همراه خود را وارد نمائید. کارشناسان ما با شما تماس می گیرند.

خدمات تخصصی ژورنال یاب

انتخاب مجله، استخراج، ترجمه، ویراستاری و پلاجیاریسم

کلیه خدمات مربوط به آماده سازی مقاله شما از قبیل استخراج ، ترجمه، ویراستاری علمی و ساختاری و سنجش عدم سرقت علمی و انتخاب مجله در ژونال یاب به شما ارائه می گردد.

ارسال مقاله برای مجله با سطح دلخواه شما و اخذ پذیرش و چاپ مقاله

شما می توانید فرایند سابمیت مقاله خود را به متخصصان ژورنال یاب بسپارید. ما پذیرش و چاپ مقاله شما در مناسب ترین مجله با سطح دلخواه شما را تضمین میکنیم.

تاسیس و راه اندازی نشریه علمی

کلیه مراحل تاسیس نشریه علمی از اخذ مجوز تا راه اندازی سامانه های مدیریت نشریات و دریافت ایندکس های معتبر از قبیل علمی پژوهشی، ISI، Scopus، ISC و تبلیغات دریافت مقاله را برای شما انجام میدهیم.

مقالات علمی پژوهشی چه مقالاتی هستند؟

این نوع از مقالات یکی از نوع مقالات ابتدایی هستند، اما بسیاری از نویسندگان به دنبال نوشتن این نوع مقاله هستند. نویسندگان در مقالات علمی پژوهشی، آنچه را که با استفاده از تحقیق و تجربه به دست آورده اند را می نویسند. بنابراین این نوع از مقاله ها معمولا نو هستند و به موضوعات جدیدی می پردازند. از این رو تاثیر چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی برای دانشجویان و اساتید را نمیتوان انکار کرد.

این مقالات اکثراً به دلیل نو بودن موضوع و مطالب نوشته شده، فرصت بیشتری برای به چاپ رسیدن در مجلات علمی پژوهشی دارند. در مقالات علمی باید نکات اخلاقی نیز رعایت گردد. نویسنده در مقالات علمی پژوهشی نباید تمام و کمال از نوشته دیگران استفاده کند و در صورت لزوم باید منبع مطلبی که از دیگران نقل شده را بازگو کند.

اگر علاقه دارید که بدانید مجلات علمی پژوهشی چه مجلاتی هستند می توانید این مطلب را مطالعه کنید.

 در نوشتن مقاله علمی پژوهشی، نویسنده باید چارچوب خاصی را رعایت کند. در این چارچوب باید به ترتیب، عنوان مقاله، اسامی نویسندگان، چکیده، کلمات کلیدی، مقدمه، ادبیات پژوهش، روش تحقیق، بدنه اصلی مقاله، نتایج و منبع ذکر گردد. همچنین توضیحات مربوط به هر بخش ارائه شود. نوشتن این مقالات مزایای زیادی برای نویسندگان آن دارد. ژورنال یاب شما را با این مزایا آشنا خواهد کرد. 

برای دانستن 5 نکته مهم نگارش مقاله علمی پژوهشی این مقاله را بخوانید.

مجله علمی پژوهشی چیست؟

برای اینکه به تاثیر چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی برای دانشجویان و اساتید پی ببریم باید بدانیم که اصلا مجله علمی پژوهشی چیست؟ بطور کلی مجله رسانه‌ای وسیع و پرکاربرد است که به شکل ‌های مختلف برای افزایش دانش و آگاهی، سرگرمی، اهداف تبلیغاتی و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد که با توجه به گستره کاربردی این رسانه مخاطبان متفاوتی را در بر می‌گیرد.

برای اطلاع از شرایط استخدام عضو هیئت علمی در دانشگاه علمی کاربردی از این مطبی دیدن نمائید.

به طور کلی مجله ها معمولا را بر اساس نوع محتوا، مخاطبان هدف و زمان انتشار تقسیم کرد که هر کدام می تواند زیر شاخه های متعددی را شامل شود. محلات علمی پژوهشی نیز همین گونه است و تعدادی مقاله علمی در خود جای داده است و مخاطب آن افرادی که به دنبال مسائل علمی و افزایش سطح معلومات خود هستند، می باشد. مجلات علمی پژوهشی برای دارای اعتبار زیادی در جامعه علمی هستند و نویسندگانی که مقالاتشان در این مجلات به چاپ می رسد از اعتبار بالایی در بین مردم پیدا می کنند‌.

جهت هماهنگی های لازم در خصوص مقاله قابل چاپ در مجلات  isi به صفحه ی ارتباط با ما مراجعه کنید.

تاثیر چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی و خارجی برای اساتید و دانشجویان

  1. افزایش اعتبار و اعتماد به نفس: چاپ مقاله در مجلات علمی کار آسانی نیست و اتفاقی نیست که برای همه اساتید و دانشجویان اتفاق بیفتد. مقاله باید دارای ویژگی های گفته شده باشد تا ارزش چاپ شدن در مجلات را داشته باشد. از این رو وقتی مقاله در مجلات علمی به چاپ برسد، نویسنده آن احساس افتخار می کند و به اعتبار علمی او افزوده می شود. 
  2. افزایش مرتبه شغلی: برای اساتید دانشگاه ها این امتیاز وجود دارد که با ثبت و چاپ مقاله در مجلات علمی، رتبه شغلی او افزایش یابد و از مزایای مالی چاپ مقاله در مجلات، بهره ببرد. 
  3.  شناخته شدن به عنوان صاحب نظر: چاپ مقاله علمی در یک موضوع خاص، منجر می شود که نویسنده به عنوان یک صاحب نظر، اطلاعات مفید و کاملی در مورد موضوع مشخص شده را دارا باشد و در جلسات علمی در مورد آن موضوع از نظرات او نیز استفاده شود.

    برای آگاهی از شرایط مقاله ژورنالی با شماره های درج شده تماس بگیرید.

  4.  امکان عضویت در بنیاد ملی نخبگان: یکی از مهمترین تاثیراتی که چاپ مقاله برای استادان دارد این است که امکان عضویت در بنیاد ملی نخبگان را برای او فراهم می آورد و او می تواند از مزایای مالی و علمی و اعتبار عضویت در این بنیاد، استفاده کند.
  5.  ثبت اثر به نام آن ها: ثبت مقاله منجر می گردد که نام او تا ابد در زمره نویسندگان مطالب علمی درباره موضوع خاص وجود داشته باشد و هیچ فرد دیگری نتواند آن مقاله را با نام خود چاپ کند. 

برای کسب اطلاعات از تفاوت مقالات ژورنالی و مقالات کنفرانسی با ما در تماس باشید.

تاثیرات چاپ مقاله در مجلات علمی برای دانشجویان

  1.  اپلای راحت تر: یکی از تاثیراتی که چاپ مقاله برای دانشجویان دارد، مهاجرت راحت تر است. زمانی که شما مقاله ای در مجله علمی پژوهشی به ثبت برسانید، برای گرفتن پذیرش از دانشگاه های خارج از کشور، مسیر راحت تری را در پیش خواهید داشت. 
  2.  استخدام راحت تر در ادارات دولتی: یکی از تاثیرات چاپ مقاله این است که جزو رزومه کاری شما حساب می شود و راحت تر از سایرین می توانید متناسب با رشته خود به استخدام ادارات دولتی داخل کشور در آیید. 
  3.  ادامه تحصیل: در صورت چاپ مقاله در داخل کشور، می توانید در تمام رشته های دلخواه دانشگاه آزاد اسلامی، بدون کنکور، به ادامه تحصیل بپردازید. 
  4.  پذیرش راحت تر در دکتری: برای قبولی در مقطع دکتری، نیاز به مصاحبه تخصصی می باشد. در صورت نوشتن مقاله در ارتباط با رشته‌ی مورد نظر و چاپ آن در مجلات، امکان پذیرش شما در مقطع دکتری و قبولی مصاحبه‌ی آن، راحت تر خواهد بود.

برای اطلاع از تاثیر چاپ مقاله در قبولی مقطع دکتری با شماره های ما تماس بگیرید.

چاپ مقاله برای تمام نویسندگان تاثیرات و مزایای خوبی دارد. اما تاثیر چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی برای دانشجویان و اساتید بسیار بیشتر است. شایان ذکر است که ثبت مقاله به اسم نویسنده، عضویت در بنیاد ملی نخبگان و… برای دانشجویان نیز فراهم است. اگر شما به دنبال چاپ مقاله هستید اما با روش های آن آشنایی ندارید، می توانید به سایت ژورنال یاب مراجعه کرده و با مشاوران و متخصصان این امر مشورت کنید. شما پس از دریافت مشاوره های لازم می توانید مقالات خود را نوشته و به کمک ژورنال یاب، آن ها را به ثبت برسانید.

برای کسب اطلاعات اکسپت مقاله با شماره های درج شده تماس بگیرید.

برای مشاهده لیست مجلات علمی پژوهشی از این مطلب دیدن نمائید.

5/5 - (1 امتیاز)

مشاوره رایگان

شماره  همراه خود را در کادر وارد نمائید. تیم پشتیبانی ما با شما تماس می گیرند.