چگونه به لیست ژورنال­‌های معتبر دسترسی پیدا کنیم؟

چگونه به لیست ژورنال­‌های معتبر دسترسی پیدا کنیم؟

 

همواره یکی از مشکلاتی که افرادی که قصد چاپ مقاله خود را دارند با آن مواجه هستند، یافتن ژورنال ها و مجلات معتبر برای چاپ مقالات میباشد. در سرتاسر دنیا لیست ژورنال­‌های معتبر مختلفی وجود دارند که برخی از آنها از اعتبار بالایی برخوردار هستند و برخی نیز فقط در حد چاپ محلی فعالیت می کنند. به همین دلیل نیاز است که شما در هنگام چاپ مقالات با معتبرترین ژورنال های فعال در زمینه تحقیقاتی خود آشنا شده و مراحل چاپ مقاله خود را به آنها بسپارید.

برای ارتباط با  ژورنال فایندر به صفحه ی ارتباط با ما مراجعه کنید.

آشنایی با این لیست ژورنال­‌های معتبر منجر به شناخت بیشتر مقاله شما می گردد. به همین دلیل ساعت ژورنال یا قصد دارد بیان کند که چگونه به لیست ژورنال های معتبر دسترسی پیدا کنیم؟ برای اینکه جواب این سوال را پیدا کنید و به راحتی بتوانید لیست ژورنال­‌های معتبر مورد نیاز خود را پیدا کنید، این مقاله را تا انتها مطالعه فرمایید.

خدمات تخصصی ژورنال یاب

انتخاب مجله، استخراج، ترجمه، ویراستاری و پلاجیاریسم

کلیه خدمات مربوط به آماده سازی مقاله شما از قبیل استخراج ، ترجمه، ویراستاری علمی و ساختاری و سنجش عدم سرقت علمی و انتخاب مجله در ژونال یاب به شما ارائه می گردد.

ارسال مقاله برای مجله با سطح دلخواه شما و اخذ پذیرش و چاپ مقاله

شما می توانید فرایند سابمیت مقاله خود را به متخصصان ژورنال یاب بسپارید. ما پذیرش و چاپ مقاله شما در مناسب ترین مجله با سطح دلخواه شما را تضمین میکنیم.

تاسیس و راه اندازی نشریه علمی

کلیه مراحل تاسیس نشریه علمی از اخذ مجوز تا راه اندازی سامانه های مدیریت نشریات و دریافت ایندکس های معتبر از قبیل علمی پژوهشی، ISI، Scopus، ISC و تبلیغات دریافت مقاله را برای شما انجام میدهیم.

لیست ژورنال­‌های معتبر چیست ؟

ژورنال ها در واقع همان مجلات هستند که بصورت روزانه، هفتگی، ماهیانه و سالیانه به چاپ میرسند و مطالب و مقالات متنوع و مرتبط با موضوع مشخصی را منتشر می کنند. مجله‌ها را می توان بر مبنای نوع محتوا به مجلات علمی، تخصصی، عمومی و داخلی؛ بر اساس نوع مخاطبان دانش‌آموختگان دوره های عالی، نخبگان، ساسیتون، اقشار فرهنگی و هنری، مردم عادی و … بر اساس رده سنی مخاطب تقسیم کرد.

برای کسب اطلاعات از تفاوت مقالات ژورنالی و مقالات کنفرانسی با ما در تماس باشید.

یکی دیگر از تقسیم‌بندی‌های رایج برای نام‌گذاری و دسته بندی مجلات، تاریخ و فواصل انتشار مجله است که بر این مبنا به هفته‌نامه، ماهنامه، فصلنامه و … تقسیم می‌شود. اطلاع از تقسیم‌بندی انواع مجله‌ها و توجه به نکات بیان شده می‌تواند راهنمای خوبی برای شناخت بهترین لیست ژورنال­‌های معتبر ، برای تولید و چاپ مقالات در مجله حرفه‌ای، برنامه‌ریزی شده و منظم باشد.

چگونه به لیست ژورنال های معتبر دسترسی پیدا کنیم؟

اولین راه این است که شما با دانستن ویژگی های لیست ژورنال­‌های معتبر ، از بین صد ها ژورنال موجود، برای موضوع مورد نظر خود، بهترین ژورنال ها را مشخص کرده و به کمک آن ها، مقالات خود را به چاپ برسانید. اما امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی و تسریع پیدا کردن راه های ارتباطی، راحت ترین و مطمئن ترین راه، سرچ کردن در اینترنت است. در ادامه نحوه دسترسی به لیست ژورنال های معتبر به کمک اینترنت برای شما بیان خواهد شد.

برای مشاوره چاپ مقاله در ژورنال های خارجی با ما تماس بگیرید.

روش اول

نام لاتین رشته خود را به  انتهای این عبارت اضافه کنید (Top Academic Journals in) مثلا برای رشته روانشناسی در گوگل این عبارت را جستجو کنیم. Top Academic Journals in psychology

روش دوم

معمولا انجمن های علمی بین المللی  هر رشته ، فهرستی از مجلات معتبر رشته خود را ارائه می کنند. مثلا انجمن روانشناسی آمریکا (APA) چنین کاری را برای رشته روانشناسی انجام می دهد.

روش سوم

در وب سایت مجلات ISI به آدرس (mjl.clarivate.com) فهرست موضوعی مجلات رشته خودتان را جستجو کنید. معمولا مجلاتی که ISI هستند، معتبرند.

روش چهارم

سایت ژورنال یاب که یکی از سایت های معتبر داخلی برای یافتن انواع ژورنال میباشد، مراجعه کنید. این سایت معتبر ترین ژورنال های داخلی و خارجی، در زمینه های مختلف علمی، پژوهشی و… را در حافظه‌ی خود دارد. شما می توانید برای دسترسی به لیست ژورنال های معتبر، به سایت ژورنال یاب مراجعه نمایید. این سایت برخلاف سایتی که در روش سوم معرفی شد، کاملا فارسی می باشد و استفاده از آن بسیار راحت است.

برای آگاهی از شرایط مقاله ژورنالی با شماره های درج شده تماس بگیرید.

این سایت تلاش می کند تا تمامی کاربران، به ژورنال های معتبر مورد نظر خود دستیابی  داشته باشند و  بتوانند نیاز خود را برطرف سازند. لیست ژورنال های معتبر به شما کمک می کند تا معتبرترین لیست ژورنال­‌های معتبر را از بین تمامی ژورنال های با کیفیت انتخاب کرده و به کمک آن‌ها اقدام به انتشار مقاله خود نمایید. دانستن ژورنال های معتبر از اهمیت بالایی برخوردار است و این امر تمامی نویسندگان را به تکاپو انداخته است تا لیست ژورنال های معتبر مرتبط با موضوع نوشتاری خود را تهیه کرده و اقدام به چاپ مقاله خود کنند‌.

برای تشخیص ژورنالهای جعلی(Fake) یا هایجک شده ( hijacked journals) این مطلب را مطالعه کنید.

شما می توانید برای دسترسی به لیست ژورنال های معتبر و همچنین کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن ها، به سایت ژورنال یاب مراجعه نمایید. شما در این سایت می توانید علاوه بر پیدا کردن ژورنال معتبر، با متخصصان و مشاوران این امر در این زمینه مشورت کرده و از نظر آنها نیز در این رابطه با خبر باشید.

برای اینکه بدانید به جای ارسال همزمان مقاله به دو ژورنال چه کنید این مطلب را مطالعه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

مشاوره رایگان

شماره  همراه خود را در کادر وارد نمائید. تیم پشتیبانی ما با شما تماس می گیرند.