تفاوت مقالات ژورنالی و مقالات کنفرانسی

تفاوت مقالات ژورنالی و مقالات کنفرانسی

برای داشتن رزومه قوی در رشته مورد نظر باید به فکر چاپ مقاله بود. اما برای چاپ چه نکاتی دارای اهمیت است؟

در ابتدا باید بتوانید مقاله مورد نظر را در رشته خود در یک ژورنال علمی و معتبر به چاپ برسانید. 

برای اطلاع از تاثیر چاپ مقاله در قبولی مقطع دکتری با شماره های ما تماس بگیرید.

در واقع با توجه به این موضوع در سال دیده می شود که اساتید دانشگاه ها و بسیاری از محققین به فکر این هستند که مقالات خود را ارتقا بدهند. بر همین اساس به فکر ارائه مقاله در یک ژورنال خارجی می افتند. مقالات علمی و پژوهشی بسیاری وجود دارد از سوی محققین ارائه می شود.

در کل برای چاپ مقاله باید دانش کافی درباره آن در افراد وجود داشته باشند تا بدانند چگونه مقالاتی را می خواهند چاپ کنند.

مقالات پژوهشی به دو دسته مقالات ژورنالی و مقالات کنفرانسی تقسیم می شوند. محققین باید بدانند که مقالاتشان در کدام دسته از این مقالات قرار می گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

برای آشنایی بیشتر با ژورنال یاب  با ما در تماس باشید.

مشاوره رایگان چاپ مقاله

شماره همراه خود را وارد نمائید. کارشناسان ما با شما تماس می گیرند.

خدمات تخصصی ژورنال یاب

انتخاب مجله، استخراج، ترجمه، ویراستاری و پلاجیاریسم

کلیه خدمات مربوط به آماده سازی مقاله شما از قبیل استخراج ، ترجمه، ویراستاری علمی و ساختاری و سنجش عدم سرقت علمی و انتخاب مجله در ژونال یاب به شما ارائه می گردد.

ارسال مقاله برای مجله با سطح دلخواه شما و اخذ پذیرش و چاپ مقاله

شما می توانید فرایند سابمیت مقاله خود را به متخصصان ژورنال یاب بسپارید. ما پذیرش و چاپ مقاله شما در مناسب ترین مجله با سطح دلخواه شما را تضمین میکنیم.

تاسیس و راه اندازی نشریه علمی

کلیه مراحل تاسیس نشریه علمی از اخذ مجوز تا راه اندازی سامانه های مدیریت نشریات و دریافت ایندکس های معتبر از قبیل علمی پژوهشی، ISI، Scopus، ISC و تبلیغات دریافت مقاله را برای شما انجام میدهیم.

مقاله کنفرانسی چیست؟

مکانی که بسیاری از محققین در آن برای ارائه تحقیقات خود حضور پیدا می کنند و درباره آن بحث می کنند، کنفرانس است. این کنفرانس ها در زمان معینی ارائه می شود و محققین طبق قوانینی باید کنفرانس خود را به آن جا ارسال کنند. پس از اینکه مقاله آن ها ارائه شد به داورین ارسال می شود.

برای سفارش ژورنال فایندر به صفحه ی ارتباط با ما مراجعه کنید.

در حقیقت مقالات پذیرفته شده و یا ارائه شده در یک کنفرانس به عنوان مقاله کنفرانسی و یا proceeding نامیده می شود. در کنفرانس ها افرادی که تحقیقاتی در زمینه ای را ارائه می دهند به تبادل آن مشغول می شوند.

در این مجموعه معمولا توسط انتشارات بزرگ، مطبوعات دانشگاه چاپ می شود و به صورت آنلاین در دسترس مردم قرار می گیرد.

برای اطلاع از پذیرش مقاله به صفحه ی ارتباط با ما مراجعه کنید.

مقاله ژورنالی چیست؟

مقاله ژورنالی هم یکی دیگر مواردی است که افراد برای چاپ مقالات خود باید بتوانند طبق نظرات داورین مقاله را ارائه کنند. ژورنال همان مجله است که به صورت دوره ای ارائه می شود. هر ساله افراد بسیاری در تلاش هستند تا بتوانند مقالات خود را در یک ژورنال علمی چاپ کنند. ژورنال ها دارای ضریب تاثیر هستند و به اندازه گیری میزان استناد ها به یک مقاله کمک می کند. در مقالات ژورنالی، محقق مقاله را به ژورنال ارسال می کند و باید صبور باشد تا مراحل داوری به پایان برسد. امکان دارد، مراحل داوری چند مدت طول بکشد. در صورتی که داور نیاز به اعمال تغییر در متن مقاله داشته باشد، آن را به محققین ارسال می کند. 

بعد از این که مقاله آن گونه که داور می خواست توسط محقق تغییر کرد، مقاله در مجله چاپ می شود.

اگر بخواهیم مقالات ژورنالی را با مقالات کنفرانسی مقایسه کیم باید بگوییم که برای چاپ مقالات ژورنالی، زمان مشخصی وجود ندارد تا زمان داوری مقالات با فاصله زمانی بسیار زیادی انجام می گیرد.

برای کسب اطلاعات اکسپت مقاله با شماره های درج شده تماس بگیرید.

تعداد دفعاتی که مقاله در ژورنال چاپ می شود، متفاوت است. می تواند به صورت ماهیانه و سالیانه باشد. مقالاتی که در ژورنال ها چاپ می شود نسبت به مقالات کنفرانسی، مفصل تر و با جزئیات بیشتری ارائه می شود.

مقالات کنفرانسی و مقالات ژورنالی چه شباهت هایی با یکدیگر دارند؟

مقالات ژورنالی و کنفرانسی با یک دیگر دارای شباهت و تفاوت هایی هستند که به شرح زیر است:

1_ مقالات ژورنالی و کنفرانسی دارای شباهت هایی با یک دیگر هستند. هر دو مقاله می توانند به افراد کمک کنند تا آنها دانش خود را در زمینه های مختلف علمی بالا ببرند. با شرکت کردن در کنفرانس ها و یا مطالعه بر مقالات چاپ شده می توانیم مهارت ها و دانش خود را بالا ببریم.

2_ مقالات کنفرانسی و ژورنالی توسط محققین و دانشمندان پیگیری می شود و می تواند برای پیشرفت علم بسیار موثر باشد.

برای آشنایی بیشتر با سابمیت مقاله با شماره واتس آپ ما در ارتباط باشید.

تفاوت مقالات ژورنالی و مقالات کنفرانسی در چه چیزی است ؟

تفاوت مقالات ژورنالی و مقالات کنفرانسی را با هم در این قسمت بررسی می کنیم :

1_ همانطور که می دانید بین مقالات ژورنالی و کنفرانسی تفاوت های مهمی هم دیده می شود. برای دریافت مقالات ژورنالی باید مدت طولانی را صرف کنیم. اما برای مقالات کنفرانسی همچین موضوعی وجود ندارد. بازخوردی که برای مقالات کنفرانسی ارائه می شود بسیار سریع تر از مقالات ژورنالی است.

2_ مقالات کنفرانسی با وجود محدودیت های زمانی که دارند، مقالاتی کوتاه و دقیق هستند؛ ولی مقالات ژورنالی مفصل هستند و به جزئیات بسیاری پرداخته اند.

3_ موضوع دیگری که در انتشار مقالات دارای اهمیت است، نحوه انتشار آن ها است. نوع فرایندی که در چاپ مقالات در کنفرانس ارائه می شود بسیار آسان است اما نوع چاپ مقالات در ژورنال های علمی نیاز به فرایند و پیچیدگی هایی دارد. بسیاری از نویسندگان برای چاپ مقالات ژورنالی موظف به رعایت کردن نکات مهمی هستند که قوانینی در ژورنال ها محسوب می شود.

ژورنال ها دارای اعتبار و ضریب بالایی هستند این زمانی مشخص می شود که نشان می دهد، سخت گیری های بیشتری در این زمینه وجود دارد. اما بسیاری از نویسندگان مقالات خود را به مجلاتی می سپارند که ساده تر عمل می کنند. همین موضوع باعث می شود که از اعتبار و ضریب تاثیر آنها بکاهد. این موضوع در مجلات باعث پیچیدگی هایی شده است.

برای هماهنگی های لازم در خصوص ایندکس مقاله با شماره های ما در تماس باشید..

4_ مقالات کنفرانسی به تجزیه و تحلیل داده نمی پردازند؛ اما در مقالات ژورنالی این موضوع کاملا بررسی می شود. در مقالات ژورنالی، روش تحقیق، ابزاری که استفاده می شود در بررسی داده ها کمک هایی را ارائه می کند و می تواند بسیار تاثیرگذار هم باشند. اما مقالات کنفرانسی به این صورت ارائه و بررسی نمی شوند.

برای آشنایی با چاپ مقاله در کنفرانس بین المللی از این مطلب دیدن نمائید.

5_ مقالاتی که در کنفرانس و یا ژورنال ارائه می شود، با یک دیگر تفاوت دارند. مقالات در کنفرانس ها شامل، پوستر، بحث عمومی و ارائه شفاهی با پاور پوینت است. ولی در ژورنال ها نحوه ارائه همان مقالات هستند.

6_ ددلاین و سررسیدی که برای ارسال مقالات در کنفرانس و ژورنال ها وجود دارد با یک دیگر تفاوت هایی دارند. برای مقالات کنفرانس ها باید در زمانی که از قبل تعیین شده است مقاله را برای داوری فرستاد ولی در ژورنال ها به این صورت نیست زیرا محدودیتی وجود ندارد.

7_ موضوع مقالات در مقالات کنفرانسی موضوعاتی به روز و کار های پژوهشی بسیار جدیدی است ولی در مقالات ژورنال ها این موضوع برعکس اتفاق می افتد.

برای چاپ مقاله علمی پژوهشی به صفحه ی ارتباط با ما مراجعه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

مشاوره رایگان

شماره  همراه خود را در کادر وارد نمائید. تیم پشتیبانی ما با شما تماس می گیرند.