نمونه پاسخ به داوران مقاله

نمونه پاسخ به داوران مقاله

نمونه پاسخ به داوران مقاله را می توانید در این مقاله مطالعه کنید. پاسخ به داوری مقاله از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

زمانی که شما مقاله خود را برای چاپ به مجله‌ای ارسال می‌کنید، ممکن است مقاله شما ریوایز خورده و داوران مجله در ایمیلی از نویسنده مسئول مقاله بخواهند تا بخش‌هایی از مقاله را تغییر دهد و یا آن‌ها ممکن است سوالاتی در ارتباط با محتوای مقاله بپرسند.

اگر نمی‌دانید که چگونه به سوالات و نظرات داوران مقاله پاسخ دهید، این مطلب را بخوانید. در این مطلب نحوه پاسخ‌گویی به سوالات و نظرات داوران توضیح داده شده است.

وقتی مقاله برای ریوایز و اصلاح به نویسنده ارسال می‌شود (به اصطلاح ریوایز می‌خورد)، از نویسنده مسئول مقاله خواسته می‌شود تا مقاله را اصلاح کرده و آن را همراه با فایلی که در آن به سوالات و نظرات داوران پاسخ داده شده دوباره به سردبیر مجله ارسال شود.

صرفه نظر از فرمت فایل پاسخ‌گویی به نظرات و سوالات داوران، در این فایل باید توضیح دهید که چه تغییراتی در مقاله ایجاد کرده‌اید؛ اگر تغییرات خواسته شده داوران را روی مقاله اعمال نکرده‌اید باید علت را توضیح دهید. این فایل را با عنوان ” Response to Reviewers ” همراه با مقاله ریوایز شده آپلود کنید.

سردبیر مجله این فایل شما را مطالعه و دلیل شما برای اصلاح هر بخش و یا منطق ارائه شده از جانب شما برای عدم تغییر موارد پیشنهاد شده را به دقت بررسی می‌کند.

درصورتی که پاسخ به داوری مقاله نتواند سردبیر مجله و یا داوران را قانع کند هرچند که شما کلیه اصلاحات را به درستی انجام داده باشید، بازهم مقاله ریجکت خواهد شد. به شما پیشنهاد می کنیم حتما قبل از پاسخ به کامنت داوری مقاله، از متخصصان این زمینه کمک بگیرید. ما در ژورنال یاب با بهره گیری از تعداد بسیار زیادی از داوران نشریات داخلی و بین المللی آماده ارائه مشاوره به شما محققین عزیز می باشیم.

در بسیاری از مواقع در زمان ارسال مقاله به نشریه می توانید در کاور لتر cover letter بسیاری از ابهاماتی که ممکن است در بررسی مقاله بوجود بیاید جلوگیری کنید. به همین دلیل نگارش cover letter نیز از اهمیت بسیار زیادی در بررسی مقاله دارد. حتما به موضوعی که مقاله شما به آن پرداخته است و دلایل پرداختن به این موضوع و نتایج بدست آمده و تاصیرات آنها مطالب شفافی را بیان کنید. به هیچ عنوان cover letter شما نباید طولانی و کاملا تخصصی باشد.

خدمات تخصصی ژورنال یاب

انتخاب مجله، استخراج، ترجمه، ویراستاری و پلاجیاریسم

کلیه خدمات مربوط به آماده سازی مقاله شما از قبیل استخراج ، ترجمه، ویراستاری علمی و ساختاری و سنجش عدم سرقت علمی و انتخاب مجله در ژونال یاب به شما ارائه می گردد.

ارسال مقاله برای مجله با سطح دلخواه شما و اخذ پذیرش و چاپ مقاله

شما می توانید فرایند سابمیت مقاله خود را به متخصصان ژورنال یاب بسپارید. ما پذیرش و چاپ مقاله شما در مناسب ترین مجله با سطح دلخواه شما را تضمین میکنیم.

تاسیس و راه اندازی نشریه علمی

کلیه مراحل تاسیس نشریه علمی از اخذ مجوز تا راه اندازی سامانه های مدیریت نشریات و دریافت ایندکس های معتبر از قبیل علمی پژوهشی، ISI، Scopus، ISC و تبلیغات دریافت مقاله را برای شما انجام میدهیم.

چگونه به نظرات داوران مقاله پاسخ دهید؟

پاسخ به داوران مقاله، فرصتی است برای متقاعد کردن داور و سردبیر مجله برای پذیرش و چاپ مقاله شما؛ از این رو:

  • در متنی که به سردبیر ژورنال می‌نویسید، نشان دهید که پیشنهاد‌هایی که داوران برای اصلاح مقاله ارائه داده‌اند را به دقت مطالعه کرده‎اید.
  • همه سوالات و نظرات داوران را به طور کامل پاسخ دهید؛ اما لازم نیست در مورد اصلاحات گرامری، املایی و نشانه‌گذاری مقاله توضیح دهید.
  • اگر به نظرتان داور مقاله، موضوعی و بخشی از متن را اشتباه متوجه شده با دلیل و منطق موضوع را دوباره توضیح دهید.
  • بپذیرید که برخی از بخش‌های مقاله شما مبهم بوده و قبلاً به طور کامل توضیح داده نشده بود؛ همچنین نشان دهید که چگونه اصلاحاتی که انجام داده‌اید، کیفیت مقاله شما را افزایش داده است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نمونه مقالات علمی پژوهشی این مطلب را مطالعه کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

مشاوره رایگان

شماره  همراه خود را در کادر وارد نمائید. تیم پشتیبانی ما با شما تماس می گیرند.