نحوه پیگیری وضعیت مقاله ارسال شده به مجله

نحوه پیگیری وضعیت مقاله ارسال شده به مجله

نحوه پیگیری وضعیت مقاله ارسال شده به مجله یکی از دغدغه‌های اصلی اکثر دانشجویان و پژوهشگران است؛ به ویژه آن دسته از افرادی که برای اولین بار مقاله می‌نویسند.

تمایل به پیگیری وضعیت مقاله امری طبیعی است. چرا که یک دانشجو و پژوهشگر زمان زیادی را برای تحقیق، مطالعه و نگارش بخش‌های مختلف مقاله صرف کرده است و بدیهی است که بخواهد سریع‌تر از اکسپت شدن یا ریجکت شدن مقاله مطلع شود.

نمونه پاسخ به داوران مقاله را در این مطلب بخوانید.

اگر برای مقاله ارسالی تان پاسخی از مجله دریافت نکرده‌اید، این مطلب را بخوانید. در این مطلب، شیوه پیگیری وضعیت مقاله توضیح داده شده است.

نحوه پیگری وضعیت مقاله به این بستگی دارد که آیا مقاله به صورت آنلاین سابمیت شده و یا از طریق ایمیل به سردبیر مجله ارسال شده است.

همانطور که در پست‌های قبلی توضیح داده شده، دو روش برای سابمیت و ارسال مقاله وجود دارد؛ سابمیت مقاله به سردبیر مجله از طریق ایمیل و یا ارسال مقاله به صورت آنلاین. به سایت مجله موردنظرتان مراجعه کرده تا از نحوه ارسال مقاله به ژورنال مطلع شوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه دانلود مقاله رایگان به این مطلب مراجعه کنید.

بعد از ارسال مقاله، حتماً یک ایمیل تأیید دریافت آن از سوی مجله دریافت خواهید کرد. این ایمیل نشان می‌دهد که مقاله شما توسط دفتر مجله دریافت شده است.

معمولاً طی چند هفته اول، مقاله شما توسط سردبیر مجله ارزیابی اولیه می‌شود تا مناسب بودن آن برای مجله تأیید شود. اگر مقاله مناسب تشخیص داده نشد، به طور معمول ایمیلی در این باره دریافت خواهید کرد.

پس از تأیید اولیه، مقاله برای داوری ارسال می‌شود که ممکن است چند ماه طول بکشد. در این مرحله که طولانی‌ترین بخش فرایند داوری است، زیاد عجله نکنید و حوصله داشته باشید.

در طول فرایند، می‌توانید با نویسنده مسئول یا دفتر مجله در تماس باشید و در صورت نیاز یادآوری، وضعیت مقاله را پیگیری کنید. البته بهتر است این یادآوری‌ها بیش از حد تکراری نباشد.

در نهایت، با توجه به روند داوری، نتیجه نهایی اعلام خواهد شد که می‌تواند پذیرش مقاله، نیاز به اصلاحات، یا رد آن باشد.

مشاوره رایگان پذیرش مقاله

شماره همراه خود را وارد نمائید. کارشناسان ما با شما تماس می گیرند.

خدمات تخصصی ژورنال یاب

انتخاب مجله، استخراج، ترجمه، ویراستاری و پلاجیاریسم

کلیه خدمات مربوط به آماده سازی مقاله شما از قبیل استخراج ، ترجمه، ویراستاری علمی و ساختاری و سنجش عدم سرقت علمی و انتخاب مجله در ژونال یاب به شما ارائه می گردد.

ارسال مقاله برای مجله با سطح دلخواه شما و اخذ پذیرش و چاپ مقاله

شما می توانید فرایند سابمیت مقاله خود را به متخصصان ژورنال یاب بسپارید. ما پذیرش و چاپ مقاله شما در مناسب ترین مجله با سطح دلخواه شما را تضمین میکنیم.

تاسیس و راه اندازی نشریه علمی

کلیه مراحل تاسیس نشریه علمی از اخذ مجوز تا راه اندازی سامانه های مدیریت نشریات و دریافت ایندکس های معتبر از قبیل علمی پژوهشی، ISI، Scopus، ISC و تبلیغات دریافت مقاله را برای شما انجام میدهیم.

روش پیگیری وضعیت مقاله ارسال شده

۱. ایمیل: مهمترین راه پیگیری وضعیت مقاله، دریافت ایمیل‌های به‌روزرسانی وضعیت از سوی مجله است. حتماً ایمیل‌های مرتبط را بررسی کنید.

۲. سامانه الکترونیکی مجله: بسیاری از مجلات، سامانه‌ آنلاینی برای پیگیری دارند که با ثبت‌نام و ورود به حساب کاربری‌تان، می‌توانید وضعیت مقاله را مشاهده کنید.

۳. تماس تلفنی: در صورت لزوم می‌توانید با دفتر مجله یا سردبیران تماس تلفنی بگیرید و سؤال کنید. البته این کار را بیش از حد تکرار نکنید.

۴. ارسال ایمیل پیگیری: اگر مدتی از ارسال مقاله گذشت و پاسخی دریافت نکردید، می‌توانید ایمیلی برای پیگیری وضعیت مقاله بفرستید.

در نظر داشته باشید که فرایند داوری و پاسخ‌گویی مجلات معمولاً زمان‌بر است و نیاز به صبر دارد.

نمونه نامه با سردبیر مجله برای پیگیری وضعیت مقاله ارسال شده

هنگامی که مقاله خود را از طریق ایمیل ارسال کرده و بعد از گذشت مدتی جوابی از مجله دریافت نکردید، شما می‌توانید در ادامه مکاتبه قبلی خود با ژورنال، دوباره به سردبیر مجله ایمیل زده و وضعیت مقاله خود را پیگیری کنید. در ایمیلی که به مجله ارسال می‌کنید، شما می‌توانید چنین متنی را استفاده کنید:

Dear editor

I have submitted my manuscript entitled “…….” on “……” to be published in your journal. But I have not yet received any answer from you

.Please inform me about the status of my manuscript as soon as possible

Yours faithfully

بخش‌های نقطه چین را براساس اطلاعات مقاله خود پر کنید.

نمونه ایمیل دیگری برای ارسال به سردبیر مجله:

Dear Editor
I am writing to kindly ask for an update on the status of my manuscript titled “…” submitted to your journal on … (date). I would highly appreciate if you could please provide me with information regarding the current status of the peer review process.
Thank you very much for your time and I appreciate your effort in handling submitted manuscripts. Best Regards,

(Full Name)

متن ایمیل فارسی برای ارسال به سردبیر نشریه برای پیگیری وضعیت مقاله در زیر آمده است.

سلام،
احتراماً، بدینوسیله درخواست می‌کنم وضعیت مقاله ارسالی با عنوان “…” را که در تاریخ … به مجله ارسال کرده‌ام، پیگیری نموده و نتیجه را به اطلاع برسانید. ضمناً از زحمات شما در فرایند داوری مقالات سپاسگزاری می‌کنم.
با تشکر،
(نام و نام خانوادگی)

اکثر مجلات به طور معمول ایمیل‌ها را پاسخ داده و نویسنده مسئول را از وضعیت مقاله مطلع می‌کنند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نمونه مقالات علمی پژوهشی این مطلب را مطالعه کنید.

نحوه پیگیری وضعیت مقالاتی که به صورت آنلاین سابمیت شده

برای سابمیت آنلاین، نویسنده مسئول مقاله باید در سیستم و آدرس سایتی که مجله مشخص کرده، ثبت‌نام کرده و یک حساب کاربری (اکانت) به نام خود ایجاد و سپس مقاله را آپلود کند. نحوه پیگیری مقالاتی که به صورت آنلاین سابمیت شده، آسان‌تر است. چراکه با این روش، این امکان به نویسندگان داده می‌شود تا از وضعیت مقاله خود به صورت آنلاین و بدون ارسال هیچ ایمیلی به سردبیر ژورنال، مطلع شوند.

یکی دو هفته بعد از سابمیت آنلاین مقاله، به طور مرتب به سایت سر زده و حساب کاربری (اکانت) خود را چک کنید. اگر بعد از گذشت چند هفته تغییری در وضعیت مقاله شما ایجاد نشد به سردبیر مجله ایمیل زده و علت را جویا شوید. حتماً در ایمیلی که ارسال می‌کنید شماره مقاله (Manuscript No. و یا ID)  را نیز ذکر کنید تا سردبیر مجله بتواند سریع‌تر وضعیت مقاله شما را پیگیری کند.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد سایت های معتبر مقالات علمی انگیسی با ما تماس بگیرید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

مشاوره رایگان

شماره  همراه خود را در کادر وارد نمائید. تیم پشتیبانی ما با شما تماس می گیرند.