یافتن مجله مناسب برای مقاله

یافتن مجله مناسب برای مقاله

یافتن مجله مناسب برای مقاله ای که قصد چاپ کردن آن را دارید بسیار مهم است. چاپ مقاله در مجلات معتبر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. چراکه اعتبار مجله تعیین‌کننده ارزش و اعتبار مقاله شما در محافل علمی و پژوهشی است. ازاین‌رو یافتن مجله مناسب مهم‌ترین گام برای چاپ مقاله است. اما متأسفانه، هیچ نرم‌افزار و ابزار ساده‌ای برای یافتن مجله مناسب برای مقاله و انتشار تحقیقات وجود ندارد. به همین دلیل انتخاب مجله مناسب برای انتشار مقاله می‌تواند یک چالش برای پژوهشگران و دانشگاهیان، به‌ویژه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا، باشد. اما فاکتورهایی وجود دارند که با در نظر گرفتن آن‌ها، شما می‌توانید یک مجله مناسب و معتبر انتخاب کنید.

برای انتخاب موضوع مقاله اقتصاد این مطلب را مطالعه کنید.

خدمات تخصصی ژورنال یاب

انتخاب مجله، استخراج، ترجمه، ویراستاری و پلاجیاریسم

کلیه خدمات مربوط به آماده سازی مقاله شما از قبیل استخراج ، ترجمه، ویراستاری علمی و ساختاری و سنجش عدم سرقت علمی و انتخاب مجله در ژونال یاب به شما ارائه می گردد.

ارسال مقاله برای مجله با سطح دلخواه شما و اخذ پذیرش و چاپ مقاله

شما می توانید فرایند سابمیت مقاله خود را به متخصصان ژورنال یاب بسپارید. ما پذیرش و چاپ مقاله شما در مناسب ترین مجله با سطح دلخواه شما را تضمین میکنیم.

تاسیس و راه اندازی نشریه علمی

کلیه مراحل تاسیس نشریه علمی از اخذ مجوز تا راه اندازی سامانه های مدیریت نشریات و دریافت ایندکس های معتبر از قبیل علمی پژوهشی، ISI، Scopus، ISC و تبلیغات دریافت مقاله را برای شما انجام میدهیم.

مراحل یافتن مجله مناسب برای مقاله

توصیه می‌شود که نویسنده و پژوهشگر قبل از نگارش، مجله‌ای را برای چاپ مقاله خود انتخاب کند. زیرا هر مجله‌ای فرمت، قالب‌بندی و دستورالعمل‌های خاص خود را دارد و نحوه رفرنس‌دهی در مجلات مختلف، متفاوت است. ازاین‌رو برای صرفه‌جویی در وقت، پیشنهاد می‌شود که مقاله‌ی خود را با پیروی از دستورالعمل‌های مجله انتخابی خود، بنویسید. برای یافتن مجله مناسب باید فاکتورهای زیادی را در نظر بگیرید که در ادامه مهم‌ترین فاکتورها را بیان کرده و مراحل انتخاب مجله را به ترتیب توضیح می‌دهیم.

لیست مجلات بین المللی isi در رشته اقتصاد در این مقاله ذکر شده است.

1.      تهیه فهرستی از مجلات مناسب

در مرحله اول توصیه می‌شود که فهرستی از مجلات مناسب را انتخاب کرده و آن‌ها را اولویت‌بندی کنید. برای این کار نخست در اینترنت و وب‌سایت کتابخانه دانشگاه خود جستجو کرده و لیستی از مجلاتی که در حوزه کاری و زمینه تحقیقاتی شما فعالیت می‌کنند، تهیه کنید. همچنین شما می‌توانید به لیست مراجع بیان شده در انتهای مقاله بیس و یا پایان نامه خود (در صورت تهیه مقاله از پایان نامه) مراجعه کرده تا مجله‌ای مناسب انتخاب کنید.

برای دریافت لیست مجلات علمی پژوهشی اقتصاد این مقاله را مطالعه کنید.

2.      محدود کردن فهرست مجلات

سپس این فهرست را براساس ارتباط حوزه کاری مجله با موضوع مقاله‌تان و همچنین با توجه به کیفیت مجلات، محدود کنید. منظور از بررسی کیفیت مجلات، توجه به ‏Sjr، اچ ایندکس مجله، ضریب تاثیر و ایمپکت فاکتور ژورنال‌ها است.

3.      مراجعه به وب‌سایت مجلات

سپس به وب‌سایت مجلات مراجعه کرده و آخرین نشریات آن‌ها را بررسی کنید. چک کنید که آیا آن مجله مقاله‌ای مشابه موضوع شما را در گذشته چاپ کرده است یا نه.

درحالی‌که کیفیت مجلات مهم هستند اما بهتر است مقاله خود را به ژورنال‌هایی که بیشترین کیفیت را داشته و در 5 رتبه اول لیست شما قرار دارند، ارسال نکنید؛ زیرا احتمال ریجکت شدن مقاله در این نشریه‌های معتبر زیاد است. هنگام ارسال مقاله به مجلات بسیار مهم است که مقاله خود را فقط به یک ژورنال ارسال کرده و از سابمیت هم‌زمان مقاله به چند ژورنال خودداری کنید. به‌این‌ترتیب نخست یک مجله را انتخاب کرده، مقاله خود را سابمیت کنید . منتظر جواب، نامه سردبیر مجله و نتیجه داوری بمانید. اگر مقاله شما برای چاپ در مجله ریجکت شد، در این صورت شما می‌توانید مقاله خود را به ژورنال دیگر ارسال کنید.

برای نگارش و چاپ مقالات برق با ما تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

مشاوره رایگان

شماره  همراه خود را در کادر وارد نمائید. تیم پشتیبانی ما با شما تماس می گیرند.