نحوه نگارش بخش نتیجه گیری مقاله

نحوه نگارش بخش نتیجه گیری مقاله

آخرین بخشی که یک خواننده در مقالات علمی مطالعه می‌کند، بخش نتیجه گیری مقاله است. نتیجه گیری آخرین پاراگراف‌های همه مقالات است و طول آن تقریباً در حدود نیم‌صفحه است. در ادامه در مورد ساختار این بخش بیشتر توضیح می‌دهیم.

برای آشنایی با نحوه نگارش مقالات مهندسی کشاورزی این صفحه را بخوانید.

خدمات تخصصی ژورنال یاب

انتخاب مجله، استخراج، ترجمه، ویراستاری و پلاجیاریسم

کلیه خدمات مربوط به آماده سازی مقاله شما از قبیل استخراج ، ترجمه، ویراستاری علمی و ساختاری و سنجش عدم سرقت علمی و انتخاب مجله در ژونال یاب به شما ارائه می گردد.

ارسال مقاله برای مجله با سطح دلخواه شما و اخذ پذیرش و چاپ مقاله

شما می توانید فرایند سابمیت مقاله خود را به متخصصان ژورنال یاب بسپارید. ما پذیرش و چاپ مقاله شما در مناسب ترین مجله با سطح دلخواه شما را تضمین میکنیم.

تاسیس و راه اندازی نشریه علمی

کلیه مراحل تاسیس نشریه علمی از اخذ مجوز تا راه اندازی سامانه های مدیریت نشریات و دریافت ایندکس های معتبر از قبیل علمی پژوهشی، ISI، Scopus، ISC و تبلیغات دریافت مقاله را برای شما انجام میدهیم.

ساختار بخش نتیجه گیری مقاله

نحوه نگارش بخش نتیجه گیری مقاله کار دشواری نیست فقط کمی دقت نظر نیاز دارد. نگارش این بخش تا حدودی شبیه چکیده مقاله است با این تفاوت که در چکیده که اولین بخش مقاله است، نکات پیش‌زمینه‌ای مطرح می‌شود تا ذهن خواننده برای خواندن محتوای اصلی مقاله آماده باشد. اما در بخش نتیجه گیری فرض بر این است که خواننده مطالب مقاله را خوانده پس نیازی به بیان نکات اضافی و اولیه نیست.

در این بخش تنها خلاصه‌ای از نکات مهم و محدودیت‌های مقاله ذکر می‌شود. در برخی از مقالات، نویسنده با توجه به تحقیقاتی که انجام داده ممکن است با موضوعاتی روبرو شده باشد که نیاز به بررسی و تحقیق دارد و می‌شود آن‌ها را در مقاله‌ای جداگانه بررسی کرد. نویسنده می‌تواند این موضوعات در قالب پیشنهاداتی برای مطالعاتی بعدی در این قسمت از مقاله به‌طور خلاصه مطرح کند.

لیست مجلات علمی پژوهشی مهندسی کشاورزی گرایش آب و خاک مورد تایید وزارت علوم را در این بخش مطالعه کنید.

نکاتی برای نوشتن یک نتیجه گیری مقاله

نحوه نگارش بخش نتیجه گیری مقاله را با نکاتی در مورد نوشتن این بخش توضیح می دهیم. نکاتی که باید در نوشتن این بخش رعایت شود، عبارتند از:

  1. در مقالات فارسی این بخش را با تیتر نتایج و در مقالات انگلیسی با تیتر conclusion بیان می‌کنند.
  2. در این بخش اهداف مقاله دوباره بازگو می‌شود.
  3. بخش نتیجه گیری باید کوتاه نوشته شده و خلاصه‌ای از کل مطالب بیان شده در مقاله است. در این بخش یافته‌ها به صورت خلاصه و تیتروار بیان شده و نکات برجسته مقاله به خواننده یادآوری می‌شود. دقت شود که نباید عیناً مطالب بخش‌های قبلی مقاله (چکیده، مقدمه، روش تحقیق، بحث و نتیجه گیری) در اینجا تکرار شود؛ بلکه باید به نحوی دیگر نگارش شود تا تکراری محسوب نشود.
  4. در این بخش هیچ استدلال و هیچ اطلاعات جدیدی بیان نمی‌شود؛ اما یک نتیجه کلی براساس موارد بیان شده در متن ارائه می‌شود.
  5. از عکس، نمودار و جدول در این قسمت از مقاله استفاده نمی‌شود.
  6. محدودیت‌های مطالعه و پیشنهاداتی برای تحقیقات بعدی در این بخش بیان می‌شود.

لیست مجلات علمی پژوهشی اقتصاد کشاورزی  را در این صفحه مشاهده کنید و برای چاپ مقاله در مجلات معتبر با ما تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

مشاوره رایگان

شماره  همراه خود را در کادر وارد نمائید. تیم پشتیبانی ما با شما تماس می گیرند.