چگونه منبع مناسبی برای تحقیق علمی پیدا کنیم؟

چگونه منبع مناسبی برای تحقیق علمی پیدا کنیم؟

پیدا کردن منبع مناسبی برای تحقیق علمی یکی از چالش هایی است که تمامی افرادی که در حال فارغ التحصیلی و دانشجو هستند، با آن مواجه می شوند. منابعی که این افراد برای انجام پایان نامه خود نیاز دارند می تواند متفاوت باشد. یکی از منابعی که می توانیم به آن مراجعه کنیم کتاب است، و خوشبختانه منابعی که به صورت رایگان در سایت ها وجود داشته باشد بسیارند. با چند سرچ در سایت می توان آنها را پیدا کرد. 

شما می توانید با توجه به رشته تحصیلی خود منابع مربوط به آن را جستجو کنید. قبل از هر چیز برای تحقیق علمی خود عنوان مناسب پیدا کنید زیرا در غیر این صورت پیدا کردن منبع علمی برای شما سخت می شود. با پیدا کردن عنوان مشخص و طرح سوالات مناسب برای آن جستجو در سایت های علمی برایتان آسانتر می باشد. 

حالا شما موضوع مشخص را دارید قدم بعدی این است که کلمات و مفاهیم کلیدی مربوط به عنوان خود را پیدا کنید، باید سعی کنید کلماتی را پیدا کنید که شما را از هدف اصلی تحقیق علمی دور نکند. پیدا کردن این کلمات کلیدی می تواند شما را به هدف اصلی پیدا کردن منبع مناسبی برای تحقیق علمی برساند.

برای آشنایی بیشتر با چاپ مقاله  با ما در تماس باشید.

خدمات تخصصی ژورنال یاب

انتخاب مجله، استخراج، ترجمه، ویراستاری و پلاجیاریسم

کلیه خدمات مربوط به آماده سازی مقاله شما از قبیل استخراج ، ترجمه، ویراستاری علمی و ساختاری و سنجش عدم سرقت علمی و انتخاب مجله در ژونال یاب به شما ارائه می گردد.

ارسال مقاله برای مجله با سطح دلخواه شما و اخذ پذیرش و چاپ مقاله

شما می توانید فرایند سابمیت مقاله خود را به متخصصان ژورنال یاب بسپارید. ما پذیرش و چاپ مقاله شما در مناسب ترین مجله با سطح دلخواه شما را تضمین میکنیم.

تاسیس و راه اندازی نشریه علمی

کلیه مراحل تاسیس نشریه علمی از اخذ مجوز تا راه اندازی سامانه های مدیریت نشریات و دریافت ایندکس های معتبر از قبیل علمی پژوهشی، ISI، Scopus، ISC و تبلیغات دریافت مقاله را برای شما انجام میدهیم.

روش های پیدا کردن منبع مناسبی برای تحقیق علمی

امروزه با رونق در تکنولوژی و ارتباطات شاهد انواع سایت ها و مقالات متفاوتی هستیم که افراد تنها با کمی جستجو در دنیای وب قادر هستند هزاران مطالب مختلف را در زمینه های مورد نیاز خود پیدا کنند. در ادامه مجموعه ژورنال یاب چند مورد از منبع مناسبی برای تحقیق علمی را به شما معرفی خواهد کرد.

برای ارتباط با  ژورنال فایندر به صفحه ی ارتباط با ما مراجعه کنید.

جستجو در ویکی پدیا

جستجو در ویکی پدیا یکی از روش های عالی برای پیدا کردن منبع مناسبی برای تحقیق علمی به روز به حساب می آید. ویکی پدیا قادر است رفرنس های مربوط به موضوع علمی شما را در اختیارتان قرار دهد. ویکی پدیا با ارائه و معرفی سایت های دست اول علمی بیشترین کمک را می تواند به شما بکند. 

مراجعه به کتابخانه

شاید فکر کنید رفتن به کتابخانه با وجود این همه کتاب های اینترنتی و سایت های عالی کمی خنده دار باشد ولی در عمل اینطور نیست. شما می توانید رفرنس هایی که ویکی پدیا به شما معرفی کرده را به راحتی در کتابخانه جستجو کنید. بنابراین شما هم از سایت و کتابخانه به صورت مشترک استفاده کرده اید. بدون شک کتابخانه ها می توانند مطالب مورد اعتماد تری نسبت به برخی از سایت ها به شما ارائه دهند. 

پیدا کردن مرجع مناسب با تحقیق علمی

شما می توانید از مقالات داخلی و خارجی برای انجام پروژه خود استفاده کنید، می توانید از منابع مشابه نیز استفاده کنید. همچنین می توانید برای انجام این کار از Google Scholar استفاده کنید. با این کار متوجه می شوید که آیا مقاله ای که انتخاب کرده اید اعتبار کافی دارد یا خیر. 

برای آشنایی بیشتر با ژورنال یاب  با ما در تماس باشید.

تنوع طلبی در یافتن منبع مناسبی برای تحقیق علمی

با استفاده از این روش علاوه بر اینکه می توانید منبع مناسبی برای تحقیق علمی خود پیدا کنید، قادر هستید که یک تحقیق علمی کامل تری را نیز داشته باشید. استفاده از مطالب و منابع گوناگون می تواند تحقیق شما را جذاب تر کند. استفاده از تنوع در مطالب، تحقیق علمی شما را از یکنواختی در می آورد. 

منابع خبری معتبر، منبع مناسبی برای تحقیق علمی

منابع خبری می تواند منبع مناسبی برای تحقیق علمی به شمار بیاید، ولی قبل از هر چیز اعتبار آن باید تایید شود در این صورت شما با استفاده از منابع تحقیقی به روز و آنلاین قادرید بهترین تحقیق را ارائه دهید. 

استفاده از 2 وب سایت معتبر 

وب سایت های آموزشی و دانشگاهی منابع امن و معتبری برای تحقیقات علمی هستند. هنگام استفاده از وب سایت ها مراقب بعضی تبلیغات باشید زیرا آن ها صرفا برای کمک به شما به وجود نیامده اند و هدف اصلی آن ها فروش بیشتر است، پس در این باره بیشتر دقت کنید. 

استفاده از موتور جستجوگر Academic Search (آکادمیک سرچ)

سایت آکادمیک سرچ محصول جدید شرکت مایکروسافت می باشد. با سرچ در این سایت شما می توانید به هر موضوعی برای انجام تحقیق علمی خود دست یابید، این سایت صرفا برای مقالات علمی، کنفرانس ها، مجلات و موسسات علمی و آموزشی تاسیس شده است. 

این سایت به عنوان دستیار پژوهشی برای شما راهنمایی خوبی محسوب می شود. مایکروسافت آکادمیک تمامی منابع و مقالات را بر اساس موسسات آموزش و دانشگاهی کنفرانس ها و ژورنال ها دسته بندی کرده است. بنابراین شما با استفاده از کلید واژه مناسب می توانید به منبع مورد نظر دستیابی داشته باشید. 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد چاپ مقاله isi با ما تماس بگیرید.

Scopus (اسکوپوس)

اسکوپوس نیز به عنوان یکی از قدرتمندترین موتورهای جستجوی علمی به شمار می رود. این موتور جستجوگر قابلیت این را دارد تا مقالات علمی و کتاب های معتبر را به صورت کاملا ویرایش شده و طبقه بندی شده در اختیار شما بگذارد.

امتیاز دهید

مشاوره رایگان

شماره  همراه خود را در کادر وارد نمائید. تیم پشتیبانی ما با شما تماس می گیرند.