مشکلات چاپ مقاله
مشکلات چاپ مقاله

مشکلات چاپ مقاله و راه حل های آن

به صورت خلاصه مهم ترین مشکلات چاپ مقاله شامل انتخاب ژورنال مناسب، ویراستاری و فرمت و ترجمه مناسب مقاله، ارسال مقاله به نشریه یا سابمیت آن، نامه به سردبیر مجله یا کاور لتر (cover letter) و پاسخ به کامنت داوران مقاله می باشد. در این مطلب سعی شده راه حل های عملی برای غلبه بر این مشکلات به شما آموزش داده شود. توجه شود که به دلیل جلوگیری از افزایش حجم نوشته و نیاز به وقت زیاد برای خواندن آن، به صورت خلاصه به مشکلات چاپ مقاله اشاره شده است، ولی در هر بخش در صورت نیاز به توضیح بیشتر می توانید بر روی نوشته قرمز رنگ شده کلیک کرده و به صفحه مربوط به همان موضوع مراجعه کنید. همچنین در انتها به مشکلات آماده سازی مقاله نیز اشاره شده است که می توانید در صفحات مربوط به آنها نیز بر این مشکلات غلبه کنید. در کلیه موارد گفته شده می توانید از خدمات تخصصی ژورنال یاب نیز استفاده کنید و شانس پذیرش مقاله خود را افزایش دهید.

غلبه بر مشکلات چاپ مقاله

برای غلبه بر مشکلاتی که در مسیر چاپ مقاله شما وجود دارد باید به صورت جزئی تر به هر بخش نگاه کنید. برای این کار ما در ادامه مطالب گفته شده برای هر بخشچند نوشته مرتبط را که می تواند برای غلبه بر این مشکلات به شما کمک کند را آورده ایم.

جستجوی ژورنال های علمی

اولین مشکل از مشکلات چاپ مقاله را میتوان به نیاز به مجله مناسب با مقاله دانست. با استفاده از جستجوی مجلات ژورنال یاب می توانید کلیه مجلات مورد تایید وزارت علوم، وزارت بهداشت و مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی را بر اساس پارامترهای مختلف جستجو و فیلتر نمائید. برای مقالات ISI نیز به سایت mjl.clarivate.com مراجعه نمائید و مجله مناسب را انتخاب کنید. برای انتخاب مجله خارجی از این مطلب دیدن نمائید.

برای مشاهده پابلیشرهای مجلات معتبر خارجی از این مطلب دیدن نمائید.

حتما به سایت نشریه مراجعه نموده و مقالات دو چاپ اخیر آن را بخوانید و از تطبیق حوزه موضوعی مقاله خود با مقالات قابل چاپ در نشریه اطمینان یابید.

نامه به سردبیر مجله

در نامه به سردبیر مجله شما باید به صورت خلاصه کاری که در مقاله انجام داده اید را بیان کنید. از نو آوری مقاله صحبت کنید و اینکه چرا این نشریه را برای ارسال مقاله انتخاب کرده اید. نامه به سردبیر یا cover letter نقش بسیار زیادی در تائید اولیه مقاله شما و ارسال مقاله برای داوران را دارد. برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه نگارش کاور لتر از این مطلب دیدن نمائید.

ارسال مقاله (submit) به مجله

برای ارسال مقاله برای نشریه بعد از اینکه مجله مورد نظر خود را انتخاب نمودید و کاور لتر را تهیه کردید باید در پایگاه ژورنال ثبت نام نمائید و مقاله را ارسال کنید. توجه به این نکات الزامیست: حتما به زبان اصلی نشریه دقت کنید، حتما قبل از ارسال شناسه ارکید خود را دریافت کنید، حتما افیلیشن خود و استاد راهنمایتان را به صورت کامل وارد نمائید. همه فیلدهای خواسته شده را پر کنید و هیچ فیلدی را خالی نگذارید.

ویراستاری، فرمت و ترجمه

در زمان ارسال مقاله به مجله از شما خواسته می شود طبق استاندارد مجله مقاله را ارسال نمائید. حتما به صفحه Author guide نشریه مراجعه نمائید و طبق استاندارد مجله مقاله خود را آماده کنید. از نداشتن غلط های املایی مطئن شوید. اگر مقاله شما انگلیسی است حتما از نرم افزار Grammarly استفاده کنید. در مقالات فارسی نیز از نرم افزار Virastyar استفاده کنید.

استخراج، تالیف و آماده سازی مقاله

از مشکلات قبل از ارسال مقاله برای مجله میتوان به آماده سازی مقاله اشاره کرد. انتخاب موضوع مناسب برای مقاله، نگارش مقاله، جمع آوری داده و اطلاعات و رعایت استانداردهای مقاله نویسی از الزامات این بخش می باشد. دقت نمائید اگر برای دفاع دکتری و یا مصاحبه دکتری نیاز به مقاله دارید، این مقاله حتما باید مستخرج از پایان نامه شما باشد.

4.9/5 - (7 امتیاز)

مشاوره رایگان

شماره  همراه خود را در کادر وارد نمائید. تیم پشتیبانی ما با شما تماس می گیرند.