موضوع پیشنهادی برای نگارش مقالات مدیریت مالی

موضوع پیشنهادی برای نگارش مقالات مدیریت مالی

انتخاب موضوع برای نگارش مقاله مدیریت مالی می تواند در ابتدای امر کار را برای شما مشکل کند اما ما در این مقاله چند پیشنهاد برای شما داریم.

در این پست از موسسه ژورنال یاب چند موضوع و حوزه تحقیقاتی خیلی مهم در رشته مدیریت مالی را معرفی می‌کنیم. شما می‌توانید در هر بازه زمانی یکی از این موضوعات را برای نگارش مقالات مدیریت مالی انتخاب کرده و یک مقاله علمی نوشته و به نام خود منتشر کنید.

اگر به دنبال انتخاب بهترین مجله برای چاپ مقاله هستید این مطلب را مطالعه کنید.

خدمات تخصصی ژورنال یاب

انتخاب مجله، استخراج، ترجمه، ویراستاری و پلاجیاریسم

کلیه خدمات مربوط به آماده سازی مقاله شما از قبیل استخراج ، ترجمه، ویراستاری علمی و ساختاری و سنجش عدم سرقت علمی و انتخاب مجله در ژونال یاب به شما ارائه می گردد.

ارسال مقاله برای مجله با سطح دلخواه شما و اخذ پذیرش و چاپ مقاله

شما می توانید فرایند سابمیت مقاله خود را به متخصصان ژورنال یاب بسپارید. ما پذیرش و چاپ مقاله شما در مناسب ترین مجله با سطح دلخواه شما را تضمین میکنیم.

تاسیس و راه اندازی نشریه علمی

کلیه مراحل تاسیس نشریه علمی از اخذ مجوز تا راه اندازی سامانه های مدیریت نشریات و دریافت ایندکس های معتبر از قبیل علمی پژوهشی، ISI، Scopus، ISC و تبلیغات دریافت مقاله را برای شما انجام میدهیم.

موضوع برای نگارش مقاله مدیریت مالی

 

1.      مدیریت ریسک

منظور از مدیریت ریسک در رشته مدیریت مالی، نحوه مدیریت وقایع پیش‌بینی‌نشده در سازمان‌ها و چگونگی به حداقل رساندن تاثیر وقایع پیش‌بینی‌نشده (مانند خطرات مالی و اقتصادی، اشتباهات انسانی، نوسانات قیمت دارایی‌ها در بازار و غیره ) بر عملکرد سازمانی است.

اگر میخواهید در مورد چاپ مقاله برای دفاع دکتری بیشتر بدانید این مطلب را مطالعه کنید.

2.      مدیریت سرمایه‌گذاری

در این حوزه تحقیقاتی، بررسی می‌شود که چگونه موسسه مالی A، منابع مالی خود را (مانند اوراق بهادار با درآمد ثابت، حقوق صاحبان سهام، کالاها و سرمایه‌گذاری‌های جایگزین) مدیریت می‌کند.

3.      حاکمیت شرکتی

در این موضوع شما می‌توانید یک سازمان و شرکت را انتخاب کرده و دستورالعمل‌ها و فرآیندهای مدیریتی آن سازمان را مطالعه کنید. از جمله موضوعات داغ در این حوزه تحقیقاتی، حضور زنان در هیئت‌مدیره و تاثیر آن‌ها بر شیوه‌های کسب‌وکار پایدار است.

در صورتی که تمایل دارید در مورد نگارش مقاله رشته مهندسی شیمی بیشتر بدانید این مطلب را مطالعه کنید.

4.     رفتار سرمایه‌گذاران و شرکت‌های سرمایه‌گذار

شما می‌توانید رفتار سرمایه‌گذاران و شرکت‌های سرمایه‌گذار در یک کشور طی یک دهه گذشته را مورد بررسی قرار دهید.

5.      شرکت‌های استارتاپ

شما می‌توانید ماهیت کسب‌وکار شرکت‌های استارتاپ را مورد بررسی قرار دهید. همچنین شما می‌توانید چند شرکت نوپا را مشخص کرده و پیشرفت آن‌ها را آنالیز کرده و بررسی کنید که چند شرکت نوپا سود داشته و چند شرکت ورشکست شده‌اند.   

اگر تمایل دارید در مورد نوشتن سمینار کارشناسی ارشد بدانید از این مطلب را مطالعه کنید.

6.      مدیریت عملکرد

7.     رابطه بین رشد اقتصادی و سرمایه‌گذاری

8.     مبحث ترجیحات و تغییرات در تکامل بانکداری تجاری

9.      تاثیر سرمایه‌گذاری مستقیم کشورهای خارجی در کشورهای در حال توسعه

توجه کنید که این موضوعات بیان شده، از جمله موضوعات مهم در رشته مدیریت مالی برای نگارش پایان نامه کارشناسی ارشد و تز دکترا هستند.  

اگر میخواهید بدانید مجلات علمی پژوهشی چه مجلاتی هستند این مقاله را مطالعه کنید.

براساس علاقه خود، یکی از حوزه‌های تحقیقاتی بیان شده را انتخاب کرده و جدیدترین مقالات و پایان نامه ها در حوزه انتخابی‌تان را دانلود کرده و به‌عنوان مقاله بیس کار تحقیقاتی خود مطالعه کنید.

برای پیدا کردن موضوع برای نگارش مقالات مدیریت مالی ، بهتر است یک حوزه و دامنه تحقیقاتی از رشته خود را انتخاب کرده و  منابع اطلاعاتی آن حوزه (مانند مقالات ISI، مقالات علمی پژوهشی و پایان نامه‌‌های رشته مدیریت مالی) را مرور کنید. با مشخص کردن حوزه تحقیقاتی، مطالعه شما هدفمند بوده و با خواندن منابع اطلاعاتی شما قادر خواهید بود تا یک موضوع جدید پیدا کنید.

برای اینکه در مورد استخراج مقاله انگلیسی از پایان نامه بیشتر بدانید این مطلب را مطالعه کنید.

نحوه مطالعه منابع اطلاعاتی برای انتخاب موضوع مقالات مدیریت مالی

 وقتی مقالات جدید در یک حوزه تحقیقاتی را مطالعه می‌کنید، به دنبال چالش‌ها و کاستی‌های مقاله و فضاهایی که هنوز کار نشده و مورد بررسی قرار نگرفته، باشید. چنین چالش‌هایی می‌توانند موضوع مناسبی برای نگارش مقاله باشند. همچنین با مطالعه چند مقاله شما می‌توانید ایده گرفته و یک متغیر از یک مقاله را در شرایط بیان شده در مقاله دیگر بررسی کنید.

در این مقاله می توانید با ویرایش نیتیو مقاله آشنا شوید.

نکات مهم در انتخاب موضوع برای مقالات مدیریت مالی

اگر تا به حال مقاله در رشته مدیریت مالی ننوشته‌اید و می‌خواهید برای اولین بار یک مقاله مدیریت مالی بنویسید، به نکات زیر توجه کنید:

  • از انتخاب موضوعاتی که به نظر می‌رسد خیلی تخصصی هستند، صرف‌نظر کنید.
  • سعی کنید موضوعی که انتخاب می‌کنید، زیاد وسیع نباشد. اگر موضوع موردنظر شما بیش‌ازحد گسترده باشد، نمی‌توانید موضوع را کاملاً بررسی کنید. بهتر است یک جنبه از یک حوزه تحقیقاتی در رشته مدیریت مالی را انتخاب کرده و تمام انرژی و زمان خود را روی آن صرف کنید و مقالات مرتبط با آن جنبه خاص را مطالعه کنید.

اصول استخراج مقاله از پایان نامه دکتری در این مقاله ذکر شده است.

به‌عنوان‌مثال، فرض کنید که موضوع تحقیق شما “مدیریت ریسک در شرکت A” باشد. چنین موضوعاتی گسترده بوده و بهتر است موضوع خود را محدودتر کنید. مثلاً شما می‌توانید “مدیریت ریسک عملیاتی در شرکت A” را به‌عنوان موضوع مقاله خود انتخاب کنید.

  • مباحثی انتخاب کنید که بتوانید منابع اطلاعاتی معتبر برای آن موضوع را پیدا کنید. اگر در جامعه علمی، داده‌ و اطلاعات کافی برای موضوع انتخابی‌تان وجود نداشت، بهتر است از آن موضوع صرف‌نظر کرده و موضوع دیگری انتخاب کنید.

اگر نیاز دارید بدانید روش دانلود مقاله از سایت الزویر چگونه است این مقاله را مطالعه کنید.

مشورت با استاد برای تایید موضوع مقالات مدیریت مالی

بعد از انتخاب موضوع، حتماً با استاد خود مشورت کرده و  منتظر تایید او باشید. در بیشتر موارد ممکن است مجبور شوید پیش از نگارش مقاله، یک پروپوزال تحقیقاتی تهیه کرده و تحویل استادتان دهید. انجام این کار باعث صرفه‌جویی در وقت شما می‌شود و به شما کمک می‌کند از استرس‌های غیرضروری در مسیر نگارش مقاله جلوگیری شود.

برای اینکه در مورد نوشتن مقاله و پایان نامه بیشتر بدانید حتما این مقاله را مطالعه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

مشاوره رایگان

شماره  همراه خود را در کادر وارد نمائید. تیم پشتیبانی ما با شما تماس می گیرند.