نحوه نوشتن مقدمه مقاله علمی پژوهشی

نحوه نوشتن مقدمه مقاله علمی پژوهشی

نوشتن مقدمه مقاله علمی پژوهشی در واقع مشخص کردن نقشه و چارچوب بقیه متن مقاله و پایان نامه و یا هر نوشته دیگر است. مقدمه نقش ویژه‌ای در مقاله و کتاب و پایان نامه ایفا می‌کند و جز اولین بخش‌هایی است که خواننده با آن مواجه می‌شود.

بنابراین در این بخش نویسنده تلاش می‌کند تا خواننده را توجیه کند که چرا نوشتن مقاله و انجام پژوهش در این زمینه ضروری است. در ادامه اصول و نحوه نوشتن مقدمه توضیح داده می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه نوشتن مقاله زبان انگلیسی به این صفحه مراجعه کنید.

اصول نوشتن مقدمه مقاله علمی پژوهشی

مقدمه مقاله علمی پژوهشی را طوری بنویسید که خواننده در انتها متقاعد شود که مقاله شما ارزش خواندن دارد. مقدمه خوب برای خواننده جذاب است و باعث می‌شود تا نویسنده در مورد موضوع مقاله فکر کند. و علاقمند شود تا ببیند که نویسنده از چه استدلالی برای اثبات این فرضیه استفاده خواهد کرد. یکی از راه‌ها برای متقاعد کردن خواننده، ارائه اطلاعاتی است که خواننده ممکن است با آن مخالف باشد یا برایش سؤال باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نحوه چاپ مقاله در مجلات خارجی معتبر با ما تماس بگیرید.

مشاوره رایگان نگارش مقاله

شماره همراه خود را وارد نمائید. کارشناسان ما با شما تماس می گیرند.

خدمات تخصصی ژورنال یاب

انتخاب مجله، استخراج، ترجمه، ویراستاری و پلاجیاریسم

کلیه خدمات مربوط به آماده سازی مقاله شما از قبیل استخراج ، ترجمه، ویراستاری علمی و ساختاری و سنجش عدم سرقت علمی و انتخاب مجله در ژونال یاب به شما ارائه می گردد.

ارسال مقاله برای مجله با سطح دلخواه شما و اخذ پذیرش و چاپ مقاله

شما می توانید فرایند سابمیت مقاله خود را به متخصصان ژورنال یاب بسپارید. ما پذیرش و چاپ مقاله شما در مناسب ترین مجله با سطح دلخواه شما را تضمین میکنیم.

تاسیس و راه اندازی نشریه علمی

کلیه مراحل تاسیس نشریه علمی از اخذ مجوز تا راه اندازی سامانه های مدیریت نشریات و دریافت ایندکس های معتبر از قبیل علمی پژوهشی، ISI، Scopus، ISC و تبلیغات دریافت مقاله را برای شما انجام میدهیم.

نحوه نوشتن مقدمه مقاله علمی پژوهشی خوب

مقدمه مقاله علمی پژوهشی خوب، مرور کلی از موضوع مقاله و پایان نامه شما را ارائه می‌دهد و باید خواننده را متقاعد سازد که بقیه مقاله را بخواند. در مقدمه، نویسنده تلاش می‌کند منطق و زمینه کاری نوشته خود را بیشتر توضیح دهد. چند نکته وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند یک مقدمه قوی بنویسید تا سبب ایجاد علاقه و تشویق خواننده به خواندن بقیه متن شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مقاله اختلالات نوشتن با ما در تماس باشید.

1.مقدمه خود را کوتاه بنویسید.

نوشتن مقدمه مقاله علمی پژوهشی طولانی می‌تواند خسته‌کننده باشد و سبب سردرگمی خواننده شود. مقدمه برخلاف چکیده محدودیت کلمه‌ای ندارد، اما باید آن را تا حد امکان مختصر نوشت. در مقدمه یک مرور کلی از متن ارائه می‌شود.  با موضوع گسترده‌تر شروع کنید و خوانندگان خود را به موضوع خاص خود هدایت کنید.

هیچ قاعده‌ای برای طول مقدمه وجود ندارد. اما به طور کلی می‌توان گفت طول مناسب برای مقاله پنج صفحه‌ای حدود نیم صفحه است، اما برای مقاله‌های طولانی‌تر مقدمه چند صفحه و چندین پاراگراف را دربرمی گیرد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ضریب تاثیر مجلات علمی پژوهشی این مطلب را مطالعه کنید.

2. مسئله را تعریف کنید.

در مقدمه مقاله علمی پژوهشی مسئله و سؤال تحقیق بیان می‌شود و توضیح داده می‌شود که چگونه مسئله بیان شده حل خواهد شد. این توضیحات باعث می‌شود خواننده برای خواندن بقیه مطلب علاقمند شود. در مقدمه باید سؤال و فرضیه تحقیق توضیح داده شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد هزینه چاپ مقاله در مجلات خارجی با ما تماس بگیرید.

3. پیشینه تحقیق را بیان کنید.

پیشینه مربوط به تحقیق را ارائه دهید. فقط اطلاعات مفید و مربوط را ارائه دهید. پیش زمینه و اطلاعاتی را که برای فهم مقاله لازم است، ارائه دهید. در این بخش در مورد تحقیقات قبلی توضیح داده می‌شود و دستاوردهای پژوهشگران قبلی بیان می‌شود.

سپس زمینه‌هایی که نادیده گرفته‌شده و بررسی نشده و شکاف‌های موجود توضیح داده می‌شود. در ادامه در مورد اهداف، فرضیه‌ها و روش‌هایی که استفاده خواهد شد تا این شکاف‌ها پر شود توضیح داده می‌شود.

برای معرفی سایت های علمی پژوهشی به صفحه آن مراجعه کنید.

4. مقدمه خود را جذاب بنویسید.

در مقدمه باید توضیح داده شود که چرا این مقاله مهم است. و باید به نحوی نگارش شود که خواننده علاقمند به خواندن باقی متن شود. برای این کار یک آمار قابل ملاحظه‌ای پیدا کنید که نشان دهنده جدی بودن مسئله بررسی شده در مقاله است. و این آمار و داده‌ها را در مقدمه بیان کنید.

برای این که مقاله جذاب‌تر شود، یک نقل‌قول از یک متخصص زمینه کاری خود بیان کنید و بهتر است اول چند جمله در مورد آن متخصص بنویسید. از روایت یا داستان کوتاه استفاده کنید که دلایل شما برای انتخاب موضوع را نشان می‌دهد. در یک مقاله علمی، مفاهیم کلیدی علمی را توضیح دهید. تعریف یک واژه که احتمالاً برای مخاطبان شما ناآشنا است، به درک خواننده بیشتر کمک خواهد کرد. تعاریف دیکشنری ارائه ندهید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد سایت مگ ایران با ما تماس بگیرید.

مقدمه را زمانی که برای شما راحت‌تر است بنویسید. نوشتن مقدمه برای بعضی از نویسندگان سخت است و آن‌ها ترجیح می‌دهند این بخش را آخر سر بنویسند. اما به نظر برخی دیگر از نویسندگان نوشتن مقدمه به آن‌ها کمک می‌کند تا بتوانند بقیه مقاله خود را راحت‌تر بنویسند. اگر نوشتن این بخش برایتان مشکل است آن را آخرسر بنویسید.

برای دریافت کمک در مورد نوشتن مقاله برای بورسیه با ما تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

مشاوره رایگان

شماره  همراه خود را در کادر وارد نمائید. تیم پشتیبانی ما با شما تماس می گیرند.