مقاله کنفرانسی چیست و چه اصولی دارد؟

مقاله کنفرانسی چیست و چه اصولی دارد؟

مقاله کنفرانسی چیست؟ همانطور که میدانید مقالات کنفرانسی مقالاتی علمی هستند که دارای انواع و اشکال مختلفی می باشند. ارائه مقالات علمی کنفرانسی به شما فرصتی می دهد تا خودتان را به پژوهشگران دیگری که در همایش ها حضور دارند بشناسانید. شما می توانید تمام ایده های خود را مطرح کرده و از بازخوردهای افراد استفاده کنید. 

همین مسئله سبب می شود که شما بیشتر از قبل یاد بگیرید. قبل اینکه به نوشتن مقاله و کنفرانس بپردازید باید یک مقاله همایشی را تهیه کرده و آن را به صورت شفاهی ارائه دهید. معمولا در جلساتی که ارائه شفاهی انجام می شود پرسش و پاسخ نیز صورت می گیرد و در این پرسش و پاسخ ها شما می توانید چیز های زیادی را یاد بگیرید و بازخورد خوبی داشته باشید. مقالات کنفرانسی به سه روش ارائه می شوند این سه روش شامل مواردی چون شفاهی، پرسش و پاسخ و پوستر می شود.

خدمات تخصصی ژورنال یاب

انتخاب مجله، استخراج، ترجمه، ویراستاری و پلاجیاریسم

کلیه خدمات مربوط به آماده سازی مقاله شما از قبیل استخراج ، ترجمه، ویراستاری علمی و ساختاری و سنجش عدم سرقت علمی و انتخاب مجله در ژونال یاب به شما ارائه می گردد.

ارسال مقاله برای مجله با سطح دلخواه شما و اخذ پذیرش و چاپ مقاله

شما می توانید فرایند سابمیت مقاله خود را به متخصصان ژورنال یاب بسپارید. ما پذیرش و چاپ مقاله شما در مناسب ترین مجله با سطح دلخواه شما را تضمین میکنیم.

تاسیس و راه اندازی نشریه علمی

کلیه مراحل تاسیس نشریه علمی از اخذ مجوز تا راه اندازی سامانه های مدیریت نشریات و دریافت ایندکس های معتبر از قبیل علمی پژوهشی، ISI، Scopus، ISC و تبلیغات دریافت مقاله را برای شما انجام میدهیم.

اشکال مختلف مقاله کنفرانسی چیست؟ 

روند ارائه کنفرانس به این شکل است که در ابتدا باید در یک مدت زمان مشخص که معمولا 20 دقیقه می باشد فرد مقاله خود را به صورت شفاهی ارائه دهد و بعد از آن پرسش وپاسخ شروع می شود و با تعین وقت به اتمام می رسد. در روش ارائه پوستر محقق باید تمام مطالب مقاله را به صورت پوستر تهیه کند. 

برای چاپ مقاله در کنفرانس بین المللی از این مطلب دیدن نمائید.

اما هدف از انجام یک مقاله کنفرانسی چیست و چه کاربردی دارد؟ در اینجا قصد داریم کاربردهای یک مقاله یا کنفرانس علمی را شرح دهیم. اگر شما بخواهید یک تاییدیه علمی دریافت کنید، باید یک کنفرانس علمی ارائه دهید و معمولا کنفرانس های علمی سالی یکبار یا چند سال یکبار ارائه می شود. مقالات کنفرانسی می تواند یک راه عالی برای تعامل و تبادل ایده های دانش  میان افراد باشد، همچنین یکی دیگر از کاربردی های کنفرانس علمی این است که شما می توانید  تحقیقات خود را به اعضای دانشگاهی که در سطح بالای علمی هستند نشان دهند. شما می توانید با استفاده از کنفرانس با اعضای وسیع تر علمی آشنا شده و از تجربیات آنها نیز استفاده کنید. 

برای آشنایی بیشتر با ژورنال یاب  با ما در تماس باشید.

مقالات علمی روشی برای دریافت بازخورد از طرف جامعه آکادمیک می باشد، بنابراین متوجه شدید که موضوع “مقاله کنفرانسی چیست” در چه جایی کاربرد دارند و چه شرایط خوبی را برای پیشرفت علمی شما ایجاد می کنند. معمولا قبل از اینکه شما مقاله خود را ارائه دهید از شما می خواند تا یک نسخه از کنفرانس خود را برای داوران بفرستید.

برای شرکت در کنفرانس های علمی باید تا اندازه ای بتوانید انتظارات کسانی که در آن جلسه شرکت کرده اند را برآورده کنید. رعایت استانداردهای کنفرانس یکی از موارد مهمی است که باید به آن توجه لازم را داشته باشید. یکی از کاربردهای کنفرانس این است که شما می توانید با ارائه یک کنفرانس با کیفیت از لحاظ علمی آن را در ژورنال ها و کتابخانه های دیجیتال چاپ کنید البته شما باید در این صورت هزینه ای را برای چاپ بپردازید. 

برای چاپ مقاله در همایش داخلی از این مطلب دیدن نمائید.

قبل از نگارش مقاله کنفرانسی خود از تعداد کلماتی که قرار است در آن استفاده کنید کاملا آگاهی داشته باشید. بهتر است نگارش کنفرانس شما روی یک فایل قرار داشته باشد. سعی کنید مخاطبان خود را آنالیز کنید، شما می توانید برای آگاهی از اینکه کنفرانس شما حول چه محورهایی باشد به آگهی های مربوط به کنفرانس مراجعه کنید. 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد چاپ مقاله isi با ما تماس بگیرید.

شما می توانید یک مقاله ژورنالی را به یک مقاله کنفرانسی تبدیل کنید. شما در ارائه مقاله کنفرانسی محدودیت هایی مانند در نظر گرفتن زمان و همچنین نیاز مخاطبان دارید. در این زمان است که شما مجبور می شوید تا مقاله خود را به صورت متنی کوتاه عرضه کنید، معمولا سطح مقالات کنفرانسی پایین تر از سطح علمی مجلات است می توانید یافته های علمی خود را در مقالات ژورنالی بکار ببرید. 

موضوع سازماندهی “مقاله کنفرانسی چیست” راه های گوناگونی دارد ولی چیزی که باید بیشتر به آن توجه داشته باشید این است که روی موضوع و هدف اصلی موضوع “مقاله کنفرانسی چیست” تمرکز داشته باشید و همچنین مقاله خود را با سرعت بیشتری در اختیار افراد حاضر قرار دهید. مسائل و قوانینی وجود دارد که در نگارش مقاله کنفرانسی باید بیشتر به آن توجه داشته باشید که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

قوانین قابل توجه در مقاله کنفرانسی چیست؟

  • سعی کنید مخاطب خود را سردرگم نکنید و مقاله روند و موضوع مشخصی را دنبال کند؛
  • مطالب خود را به صورتی واضح ارائه دهید؛
  • طرز ارائه مقاله کنفرانس علمی نیز بسیار مورد اهمیت است از اشارات کلامی بیشتر استفاده کنید.
5/5 - (1 امتیاز)

مشاوره رایگان

شماره  همراه خود را در کادر وارد نمائید. تیم پشتیبانی ما با شما تماس می گیرند.