فرآیندهای تکمیلی نحوه ارسال نامه به سردبیر مجله برای چاپ مقاله

فرآیندهای تکمیلی نحوه ارسال نامه به سردبیر مجله برای چاپ مقاله

ارسال نامه به سردبیر مجله از فرآیندهای تکمیلی دریافت پذیرش مقاله می باشد. پس از ارسال مقاله و داوری شدن آن توسط داوران ژورنال، یک سری فرآیندهای تکمیلی همچون اصلاح مقاله، پاسخ به نظرات داوران و … جهت پذیرش نهایی مقاله می بایست صورت پذیرد که در این قسمت به آنها اشاره می شود:

اصلاح مقاله

در صورتیکه بر اساس نظر داوران مقاله نیازمند اصلاح باشد، سردبیر مجله پیش‌نویس ارسال شده را به همراه نکات و پرسش‌های مطرح شده توسط هر یک از داوران به نویسندگان باز می‌گرداند. نویسندگان می‌بایست به تمامی نکات مطرح شده توسط داوران، پاسخ دقیق و روشن داده و manuscript را اصلاح نمایند. در این حالت علاوه بر نسخه اصلاح شده (Revised manuscript)، فایل پاسخ به سوالات داوران را به صورت جداگانه تهیه کرده تا برای بررسی و داوری مجدد به مجله ارسال گردد.

برای معرفی پابلیشرهای مجلات معتبر خارجی به این صفحه معرفی کنید.

مشاوره رایگان چاپ مقاله

شماره همراه خود را وارد نمائید. کارشناسان ما با شما تماس می گیرند.

خدمات تخصصی ژورنال یاب

انتخاب مجله، استخراج، ترجمه، ویراستاری و پلاجیاریسم

کلیه خدمات مربوط به آماده سازی مقاله شما از قبیل استخراج ، ترجمه، ویراستاری علمی و ساختاری و سنجش عدم سرقت علمی و انتخاب مجله در ژونال یاب به شما ارائه می گردد.

ارسال مقاله برای مجله با سطح دلخواه شما و اخذ پذیرش و چاپ مقاله

شما می توانید فرایند سابمیت مقاله خود را به متخصصان ژورنال یاب بسپارید. ما پذیرش و چاپ مقاله شما در مناسب ترین مجله با سطح دلخواه شما را تضمین میکنیم.

تاسیس و راه اندازی نشریه علمی

کلیه مراحل تاسیس نشریه علمی از اخذ مجوز تا راه اندازی سامانه های مدیریت نشریات و دریافت ایندکس های معتبر از قبیل علمی پژوهشی، ISI، Scopus، ISC و تبلیغات دریافت مقاله را برای شما انجام میدهیم.

ارسال نامه به سردبیر مجله

پاسخ به نظرات داوران (Response to Reviewers’ Comments):

در این فایل، پاسخ نویسندگان به تمام پرسش‌ها و نکات مطرح شده توسط داوران به صورت محترمانه، دقیق و نکته به نکته ذکر می‌گردد. در پاسخ به نکات داوران باید عنوان شود که کدام قسمت از مقاله (چه صفحه‌ای، چه پاراگرافی و چه خطی) اصلاح شده و تغییر یافته است.

ممکن است در پاسخ به پرسش‌های داورها، به (پشتیبانی) شبیه سازی‌ها و یا آزمایشات دیگری نیاز باشد که برخی از آن‌ها در نسخه‌ی اصلاح شده مقاله (Revised manuscript) گنجانده نشود و صرفاً جهت روشن شدن و توضیح بهتر، برای داوران (پشتیبانی) گردد و برخی نیز در نسخه اصلاح شده مقاله قرار بگیرند.

توجه کنید که تمام اصلاحات (پشتیبانی) شده، می‌بایست با رنگ دیگری مثلا قرمز در نسخه‌ی اصلاح شده مقاله مشخص شود تا داوران به سادگی اصلاحات (پشتیبانی) شده را مشاهده کنند.

برای اطلاع از موارد مهم اخلاق در پژوهش این مطلب را مطالعه کنید.

ارسال اصلاحات:

پس از (پشتیبانی) اصلاحات و تهیه فایل‌های «پاسخ به نکات و پرسش‌های داوران» و «نسخه اصلاح شده مقاله»، نویسنده مسئول می‌تواند از طریق سایت مجله و با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور، به منوی اصلی ارسال مقاله دست یابد.

در این صورت شکل (3-21) نشان داده می‌شود. همانطور که ملاحظه می‌شود گزینه Submissions Needing Revision فعال می‌گردد. با کلیک بر روی این گزینه شکل (3-22) نمایان می‌شود. این شکل نشان می‌دهد که آخرین وضعیت مقاله Revise می‌باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نمایه ی استنادی به این صفحه مراجعه کنید.

با کلیک بر روی گزینه Action Links منوی کوچکی ظاهر می‌شود. با انتخاب گزینه Revise Submission فرایند ارسال نسخه اصلاح شده آغاز می‌شود. به این ترتیب نویسنده مسئول، باید تمامی مراحل پیش‌گفته در ارسال اولیه را دوباره (پشتیبانی) دهد. دقت شود که تمامی اطلاعات ارسال شده (همچون عنوان مقاله، چکیده، کلمات کلیدی و حتی فایل‌های پیوست شده Cover Letter و …) در هنگام ارسال نسخه اصلاح شده دیده می‌شود.

چنانچه این اطلاعات در نسخه اولیه و نسخه اصلاح شده تغییری پیدا نکرده است (به عنوان مثال کلمات کلیدی یا عنوان مقاله)، می‌توان همان اطلاعات را در ارسال جدید نیز حفظ کرد و فقط کافی است دکمه Next را فشار دهید تا بدون اعمال تغییر به مرحله بعد بروید.

برای دریافت خدمات چاپ مقالات با ما در ژورنال یاب تماس بگیرید.

پس از (پشتیبانی) درست تمامی مراحل و آپلود فایل‌های مربوط به «نسخه اصلاح شده مقاله» و نیز «پاسخ به نکات داوران»، می‌توان فایل PDF ساخته شده توسط مجله را از گزینه View Revision دانلود کرد و بررسی نمود. همانطور که شکل (3-23) نشان می‌دهد، در این حالت وضعیت فعلی به Revision Needs Approval تغییر می‌کند.

بدین معنا که فرایند ارسال به تایید نهایی نویسنده مسئول نیاز دارد. اگر فایل PDF ساخته شده مورد تایید شما نیست می‌توان از گزینه Edit Revision استفاده نمود تا مجدد با تغییر در فایل‌های آپلود شده، مشکل را برطرف نمود. توصیه می‌شود که برای manuscript و نیز پاسخ به نکات داوران، نسخه اصلی فایل ورد (.doc یا .docx) در سایت مجله آپلود گردد.

برای دریافت خدمات مشاوره نگارش مقاله با ما در ژورنال یاب تماس بگیرید.

در این حالت وضوح تصاویر و شکل‌های قرار داده شده در متن manuscript در نسخه PDF تولید شده به مراتب بهتر خواهد شد. در صورتیکه از ارسال «نسخه ارسال شده» منصرف شده‌اید از گزینه Decline to Revise استفاده کنید. در نهایت، می‌توان فرایند ارسال را با تایید نهایی آن و انتخاب گزینه Approve Revision به پایان رساند.

در این حالت پس از بازگشت به منوی اصلی، گزینه Revisions Being Processed فعال می‌شود که نشان می‌دهد نسخه اصلاح شده به درستی برای داوری مجدد به مجله ارسال شده است. شکل (3-24) را ملاحظه کنید.

برای اطلاع از قیمت نوشتن مقاله از پایان نامه با ما تماس بگیرید.

پذیرش مقاله

پس از تایید داوران و تایید سردبیر اصلی مجله، مقاله پذیرفته شده و برای چاپ ارسال می‌شود. دقت شود که در نسخه پذیرفته شده، تغییرات کلی مانند حذف شکل و یا تغییر محتوا (پشتیبانی) نخواهد شد و فقط تغییرات جزیی به عنوان مثال ویراستاری بسیار ساده و هماهنگ کردن مراجع با متن، قابل (پشتیبانی) است که معمولا توسط مجله (پشتیبانی) می‌گیرد. پس از پذیرفته شدن مقاله، نویسنده مسئول مکاتبات فرم‌هایی از جمله فرم کپی رایت (Copyright) را به صورت آنلاین در سایت مجله تکمیل می‌کند. آدرس این فرم‌ها از طریق ایمیل به نویسنده مسئول اطلاع داده می‌شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد کنفرانس یا ژورنال با ما تماس بگیرید.

از دیگر فرم‌های مهم، فرم چاپ رنگی شکل‌ها و نمودارها، فرم open access بودن مقاله، فرم درخواست تعداد نسخه چاپ شده از مقاله می‌باشد. ممکن است نویسندگان بخواهند برخی از شکل‌ها به صورت رنگی چاپ شود.

در این صورت می‌بایست هزینه چاپ هر شکل رنگی (که معمولاً چند صد دلار است) را پرداخت نمایند. از آنجا که فایل الکترونیکی مقاله در دسترس است، توصیه می‌شود که از پرداخت هزینه اضافی برای چاپ رنگی شکل‌ها خودداری شود.

برای سفارش انجام مقاله مدیریت با ما در تماس باشید.

همچنین نویسندگان می‌توانند گزینه open access را انتخاب کنند. در این حالت با پرداخت هزینه مربوط به چاپ مقاله (معمولا چند صد دلار) از طرف نویسندگان، مقاله به صورت رایگان در اختیار جامعه علمی قرار می‌گیرد و همه افراد می‌توانند مقاله را دانلود کنند.

البته انتخاب گزینه open access اجباری نیست و لذا نویسندگان هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند. در این حالت مقاله تنها در دسترس افرادی قرار می‌گیرد که از طریق دانشگاه/ موسسه تحقیقاتی، مشترک آن مجله هستند. در نهایت نویسندگان می‌توانند با پرداخت هزینه، چند نسخه (مثلا 25 نسخه) از مقاله چاپ شده را سفارش دهند. در این صورت از سوی مجلهف 25 نسخه از مقاله چاپ شده به آدرس پستی نویسنده مسئول مکاتبات، ارسال می‌شود.

برای انجام مقاله علمی پژوهشی با ما در موسسه ژورنال یاب تماس بگیرید.

چون مجله فایل نهایی مقاله چاپ شده را به نویسنده مسئول مکاتبات ایمیل می‌کند، نیازی نیست که با پرداخت هزینه اضافی، تعدادی از نسخه‌های چاپ شده را سفارش داد. بنابراین بدون پرداخت هزینه، مقاله در مجله چاپ خواهد شد.

بعضی از مجلات، پس از چند روز همان نسخه پذیرفته شده (Accepted manuscript) توسط داورها را در سایت مجله به صورت آنلاین (Online) به جامعه علمی عرضه می‌کنند. در این نسخه معمولا متن مقاله در ابتدا نوشته شده و تصاویر و نمودارها در پایان مقاله هستند.

برای چاپ مقاله ایمپکت دار با ما تماس بگیرید.

در واقع مقاله به شکل منسجم مرتب نشده است. برخی از مجلات ابتدا به تنظیم و مرتب کردن مقاله می‌پردازند. به این معنا که شکل‌ها، نمودارها و جداول به درستی در جای مناسب خود در متن قرار داده می‌شوند. این نسخه برای نویسنده مسئول مکاتبات فرستاده می‌شود تا نویسندگان با بررسی مقاله، صحت آنرا تایید کنند. پس از تایید نهایی نویسندگان، نسخه منسجم و مرتب شده مقاله که «نسخه آنلاین» (Online version) نامیده می‌شود و برچسب DOI: Digital Object Identifier دارند در سایت مجله قرار می‌گیرد. ارجاع به نسخه آنلاین توسط دیگر نویسندگان با نوشتن DOI امکان‌پذیر است.

برای اینکه بدانید فرضیه چیست این مطلب را مطالعه کنید.

پس از گذشت چند هفته تا چند ماه از انتشار نسخه آنلاین مقاله، با مشخص شدن جلد و شماره صفحات، مقاله در مجله چاپ می‌شود. مدت زمان لازم از پذیرش مقاله تا چاپ آن (مشخص شدن سال چاپ، جلد و شماره صفحات) وابسته به تعداد مقالاتی است که در صف چاپ قرار دارند و نیز وابسته به تعداد شماره‌هایی است که توسط مجله در سال چاپ می‌شود.

هر چه تعداد شماره‌های چاپ شده توسط یک مجله در سال بیشتر باشد، از پذیرش مقاله تا چاپ نهایی آن مدت زمان کمتری مورد نیاز است. به عنوان مثال سرعت چاپ مقاله پذیرفته شده در مجله‌ای که در سال، دوازده شماره چاپ می‌شود (هر ماه یک شماره) نسبت به مجله‌ای که در سال، شش شماره چاپ می‌شود (هر دو ماه یکبار) دو برابر است.

برای اینکه بدانید ایمپکت فاکتور چیست این مقاله را مطالعه کنید و برای دریافت مشاوره با ما تماس بگیرید.

در صورت پذیرفته نشدن مقاله ی خود چه باید کرد؟

اگر نشریه از انتشار مقاله ی شما سر باز زند، معمولا ایده ی خوبی است که این تصمیم را با یکی از همکاران خود که در این زمینه فعال هستند در میان گذارید، و قبل از جلو بردن کار، گزارشات و نامه ی سردبیر را به وی نشان ده ید. ممکن است ارزش آن را داشته باشد که مقاله را برای آنها بازبینی کنید یا اینکه تصمیم بگیرید مقاله ی خود را در مجله ی دیگری به چاپ برسانید.

اگر تصمیم گرفتید با تصمیمات نشریه پیش روید، نامه ای مبنی بر وضعیت خود ارسال نموده و به نکات علمی متوسل شوید (برای مثال، آن بخش هایی از نتیجه­ گیری هایتان که دچار فهم غلط شده اند و یا درک نشده اند).

برای دیدن پایگاه مقالات علمی پژوهشی به این صفحه مراجعه کنید.

نامه های عصبانی یا توهین امیز ارسال نکنید، که هیچ کمکی به شما نخواهند کرد.

5/5 - (1 امتیاز)

مشاوره رایگان

شماره  همراه خود را در کادر وارد نمائید. تیم پشتیبانی ما با شما تماس می گیرند.