روش نگارش CV قوی و موثر

روش نگارش CV قوی و موثر

روش نگارش CV چیست؟ همانطور که میدانید شما برای گرفتن پذیرش از هر دانشگاهی نیاز به نگارش CV قوی و موثر دارید. به CV رزومه نیز گفته می شود. پذیرش در دانشگاهی دنیا نیاز به رزومه ای دارد که در آن تجارب و سابقه کاری شما نوشته شده است.

خدمات تخصصی ژورنال یاب

انتخاب مجله، استخراج، ترجمه، ویراستاری و پلاجیاریسم

کلیه خدمات مربوط به آماده سازی مقاله شما از قبیل استخراج ، ترجمه، ویراستاری علمی و ساختاری و سنجش عدم سرقت علمی و انتخاب مجله در ژونال یاب به شما ارائه می گردد.

ارسال مقاله برای مجله با سطح دلخواه شما و اخذ پذیرش و چاپ مقاله

شما می توانید فرایند سابمیت مقاله خود را به متخصصان ژورنال یاب بسپارید. ما پذیرش و چاپ مقاله شما در مناسب ترین مجله با سطح دلخواه شما را تضمین میکنیم.

تاسیس و راه اندازی نشریه علمی

کلیه مراحل تاسیس نشریه علمی از اخذ مجوز تا راه اندازی سامانه های مدیریت نشریات و دریافت ایندکس های معتبر از قبیل علمی پژوهشی، ISI، Scopus، ISC و تبلیغات دریافت مقاله را برای شما انجام میدهیم.

تفاوت هایی در روش نگارش CV چیست؟

به نظر شما فرق میان رزومه و روش نگارش CV چیست؟ یک فرق اساسی میان این دو مورد وجود دارد و آن این است که رزومه متنی کوتاه تر دارد و CV متنش طولانی تر است و توضیحات بیشتری در آن مطرح شده است. تفاوت دیگری که میان این دو وجود دارد این است که رزومه را برای هر چیزی می توان بکار برد مثلا برای پذیرش در هر شغلی یا پذیرش در هر دانشگاهی، ولی CV مخصوص پذیرش در دانشگاه می باشد. 

موضوع “روش نگارش CV چیست” کار آسانی نیست و باید طبق یک سری اصول آن را تهیه کرد و نوشت. بنابراین برای اینکه بتوانیم یک CV تاثیر گذار را به دانشگاه مورد نظر ارائه دهیم، باید بدانیم چه چیزی بنویسیم، از کجا شروع کنیم، در اینجا می خواهیم کمی درباره روش نگارش CV قوی و موثر توضیح دهیم.

برای هماهنگی های لازم در خصوص ایندکس مقاله با شماره های ما در تماس باشید.

 

منظور از روش نگارش CV چیست؟

Curriculum Vitae یا CV نامه ای ارزشمند و مهم است که کلیه دانشگاه های دنیا آن را از شما درخواست می کنند. شما در متن CV باید شرح حالی از خود و دلیل اینکه چرا این رشته و دانشگاه را برای تحصیل انتخاب کرده اید ارائه دهید، در این رزومه باید از دستاورد هایتمان و همچنین مهارت ها و توانایی هایتان صحبت کنید. 

 

مهم ترین عامل تاثیرگذاری روش نگارش CV چیست؟ 

مهمترین روش  که سبب می شود که CV شما بیشتر مورد توجه استادان دانشگاه قرار بگیرد این است که باید دارای ویژگی هایی باشد که شما را نسبت به دیگران منحصر به فرد می کند. بنابراین از گفتن حرف های معمولی مثلا اینکه من به این رشته علاقه دارم بپرهیزید و دلایلی مهم و حتی احساسی در مورد انتخابتان بیاورید. 

 

موارد قابل ذکر در روش نگارش CV چیست؟

در اولین قسمت و مقدمه برای “روش نگارش CV چیست” خود اطلاعات شخصی و حرفه ای خود را درج کنید. در این قسمت اطلاعات تماس و ایمیل خود را درج کنید. بهتر است در CV خود نام شهر و شهرستان خود را بنویسید. 

 

معرفی خود و توضیح در مورد خصوصیات

در این بخش از موضوع “روش نگارش CV چیست” باید به طور واضح دلایل خود را از انتخاب رشته انتخابی توضیح دهید. حتی بهتر است چشم اندازیکه در این رابطه دارید نیز برای دانشگاه مطرح کنید. حتی توضیح دهید دلیلی اصلیتان برای انتخاب رشته مورد نظر و دانشگاه چه بوده است. سعی کنید در مورد موضوع “روش نگارش CV چیست” کلی گویی را کنار بگذارید و از احساسات واقعی خود نیز بیشتر حرف بزنید به طوری که فردی که رزومه یا CV شما را مطالعه میکند تحت تاثیر آن قرار بگیرد و به شما امتیاز بالاتری بدهد. 

 

ارائه سوابق تحصیلی

سوابق تحصیلی یکی از مهم ترین مواردی است که باید در موضوع “روش نگارش CV چیست” قوی و موثر نوشته شود. هر فعالیتی که شما در دوران دانشجویی خود داشتید و هر مقاله ای که نوشتید و چاپ کردید هر چند ناچیز مطرح کرد آن می تواند در اینجا بسیار مفید واقع شود، بنابراین تمامی فعالیت های خود را بنویسید حتی ریز نمرات خود را نیز می توانید ارائه دهید. 

برای آشنایی بیشتر با سابمیت مقاله با شماره واتس آپ ما در ارتباط باشید.

 

ارائه دستاوردهای علمی 

از نوشتن افتخارات و مقام هایی که در طول دوران تحصیل خود داشته اید در مورد “روش نگارش CV چیست” دوری نکنید، داشتن این افتخارات مطمئنا در رزومه شما تاثیر گذار است و می تواند شما را از افرادی که این امتیازات را ندارند جلوتر بیاندازد.

درج مهارت ها

اگر در زمینه رشته تحصیلی و انتخابی خود دارای مهارت هایی هستید در قسمت مهارت ها بنویسید، حتی اگر سابقه کار در آن زمینه بخصوص دارد می تواند یک امتیاز مثبت برای شما به حساب بیاید. حالا باید دانیم برای اینکه یک CV قوی و موثر داشته باشیم چه کارهایی را انجام دهیم.

موارد نام برده دلایلی مهمی بودند که به راحتی موضوع “روش نگارش CV چیست” را برای شما بیان می کند.

برای اطلاع از پذیرش مقاله به صفحه ی ارتباط با ما مراجعه کنید.

 

موارد مورد نیاز برای روش نگارش CV چیست؟

  • برای نوشتن CV خود از فونت هایی مناسب استفاده کنید؛
  • از تکرار جملات و کلمات جدا خودداری کنید؛
  • سعی کنید بدون غلط رزومه خود را بنویسید؛ 
  • از قالب های خوب برای نوشتن CV موثر و قوی استفاده کنید، برای این کار می توانید به رزومه هایی که تاکنون نوشته شده د است استفاده کنید؛ 
  • هر دوره ای که متناسب با رشته مورد نظر پشت سر گذاشته اید را در CV خود مطرح کنید؛
  • نقاط قوت خود در رابطه با رشته تحصیلی انتخابتان را بیان کنید؛ 
  • از دروغ و مبالغه در CV خودداری کنید؛
  • هر صحبتی که در رزومه مطرح می کنید فقط باید در رابطه با رشته تحصیلیتان باشد و خارج از آن توضیح اضافی ندهید؛
  • CV را در قالب فرمت PDF ارائه دهید.

برای کسب اطلاعات اکسپت مقاله با شماره های درج شده تماس بگیرید.

 اگر تمامی موارد در مورد “روش نگارش CV چیست” رعایت شود، به شما قول میدهیم یک سی وی قوی و موثر را ارائه دهید و با نتایج خوبی مواجه شوید. 

5/5 - (1 امتیاز)

مشاوره رایگان

شماره  همراه خود را در کادر وارد نمائید. تیم پشتیبانی ما با شما تماس می گیرند.