رتبه بندی سایمگو(SCImago) چیست؟

رتبه بندی سایمگو(SCImago) چیست؟

رتبه بندی سایمگو چیست؟ امروزه پژوهشگران برای اینکه بتوانند بیشتر دیده شوند باید قادر باشند تا مقاله هایشان را در نشریه های معتبر به چاپ برسانند. با استفاده از رتبه بندی سایمگو شما می توانی مقاله خود را در نشریه ای مناسب منتشر کنید. حالا سوالی که پیش می آید این است که رتبه بندی سایمگو چیست و عملکرد آن چگونه می تواند به ما کمک کند. درا دامه این مطلب می خواهیم بیشتر به موضوع “رتبه بندی سایمگو چیست” بپردازیم پس با مجموعه ژورنال یاب همراه باشید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد چاپ مقاله isi با ما تماس بگیرید.

خدمات تخصصی ژورنال یاب

انتخاب مجله، استخراج، ترجمه، ویراستاری و پلاجیاریسم

کلیه خدمات مربوط به آماده سازی مقاله شما از قبیل استخراج ، ترجمه، ویراستاری علمی و ساختاری و سنجش عدم سرقت علمی و انتخاب مجله در ژونال یاب به شما ارائه می گردد.

ارسال مقاله برای مجله با سطح دلخواه شما و اخذ پذیرش و چاپ مقاله

شما می توانید فرایند سابمیت مقاله خود را به متخصصان ژورنال یاب بسپارید. ما پذیرش و چاپ مقاله شما در مناسب ترین مجله با سطح دلخواه شما را تضمین میکنیم.

تاسیس و راه اندازی نشریه علمی

کلیه مراحل تاسیس نشریه علمی از اخذ مجوز تا راه اندازی سامانه های مدیریت نشریات و دریافت ایندکس های معتبر از قبیل علمی پژوهشی، ISI، Scopus، ISC و تبلیغات دریافت مقاله را برای شما انجام میدهیم.

منظور از رتبه بندی سایمگو چیست؟

رتبه بندی سایمگو یا SCImago اولین بار به وسیله یک دانشگاه اسپانیایی به نام گرانادا ابداع شد و موفق شد به وسیله الگوریتم Google PageRank™ اطلاعات شاخص و معتبر را از بانک اطلاعاتی Scopus گرفته و بر اساس همین شاخص به رتبه بندی مقالات در نشریه ها می پردازد. رتبه بندی سایمگو یک از معتبر ترین و بهترین روش های رتبه بندی در حال حاضر در دنیا محسوب می شود. 

میزان استناد در نشریه می تواند در رتبه بندی اهمیت بالایی داشته باشد و هر این استنادات بیشتر باشد در اعتباری که در نشریه ها کسب می کند بیشتر است. یکی از مزیت های عالی که برای رتبه بندی  سایمگو(SCImago) در نظر گرفته شده است، این است که می تواند اطلاعات را به صورت روزانه و همینطور به طور رایگان در اختیار همه قرار دهد. جالب است بدانید در نظام “رتبه بندی سایمگو چیست” اطلاعات را می توان به دو روش متنی و تصویری مورد استفاده قرار داد. پنج ابزار برای دسترسی به اطلاعات تصویری وجود دارد.

برای ارتباط با  ژورنال فایندر به صفحه ی ارتباط با ما مراجعه کنید.

ابزارهای رتبه بندی سایمگو چیست؟

تجسم علم

می توان علم را به صورتی تصویری و نموداری در ذهن تجسم کرد، و با این تجسم ساختار علم مجسم خواهد شد. این ابزار تصویری می تواند با توجه به جایگاهی که در نشریات دارد ارائه شود. 

گزارش جهانی

با این ابزار می تواند از پنج منطقه جهانی را اطلاعاتی را بدست آورد و آن را ارائه کرد. شما با استفاده از این ابزار در مورد موضوع “رتبه بندی سایمگو چیست” می توانید وضعیت استنادات را در اختیار داشته باشید، همچنین قادرید شاخص های مقالات غیر استناد، نشریاتی که غیر آزادانه و از دانه ارائه می شوند را در اختیار داشته باشید. 

مقایسه

شاخص های گرافیکی نیز یکی از بهترین ابزارها برای بدست آوردن دسترسی به اطلاعات تصوری می باشد. با استفاده از این شاخص می توانید کشورها و نشریاتشان را بر اساس شاخص های گرافیکی تجزیه و تحلیل کنید. 

نمودار کشوری

با استفاده از این ابزار در موضوع “رتبه بندی سایمگو چیست” می توان نشریات کشور صاحب نشریه را به صورت گرافیکی ارائه کرد. اگر می خواهی در استفاده از این ابزار برای شما راحت تر انجام شود بهتر است از فیلتر هایی مانند منطقه، تاریخی و غیره استفاده کنید. 

برای آشنایی بیشتر با ژورنال یاب  با ما در تماس باشید.

نمودار حباب موضوعی

مورد دیگری که در مبحث “رتبه بندی سایمگو چیست” به چشم می خورد، استفاده از این ابزار است که شما می توانید هر نقشه را بر اساس اولویت های خودتان انتخاب کنید. به طور کلی اگر بخواهیم فرآیند انجام رتبه بندی توسط موضوع “رتبه بندی سایمگو چیست” را مورد بررسی قرار دهیم باید گفت سایماگو تمامی مقالات در یک دوره سه ساله مورد بررسی قرار می گیرد و نسبت به دیگر شاخص های رتبه بندی در درجه بهتر و مطمئن تری قرار دارد. 

یکی از مزیت های خوبی که نظام “رتبه بندی سایمگو چیست” دارد این است که امکان تقلب در آن بسیار پایین است، اعتبار در استنادات در نوع رتبه بندی به قدری اهمیت دارد که هرگز نمی توان برای تمامی استنادات ارزش واحدی را در نظر گرفت. یکی دیگر از برتری هایی که نظام رتبه بندی سایمگو(SCImago) دارد این است که دارای پایگاه داده جاع و کامل است و همین امر این شاخص را از دیگر شاخص های رتبه بندی مستثنی کرده است. 

برای چاپ مقاله SCOPUS از این مطلب دیدن نمائید.

5 فیلتر در رتبه بندی سایمگو چیست؟

  • حوزه های موضوعی؛
  • موضوع؛
  • منطقه؛
  • نوع نشریه؛
  • سال.

هدف از به در آورد این چنین نظام رتبه بندی کمک به درک واقعیات، تصمیم گیری آگاهانه و سیاستگذاری ها می باشد. در رتبه بندی سایمگو هر مقاله ای دارای ارزش متفاوت با دیگر مقالات است، استنادات در این مقالات از اهمیت بالایی برخوردار است و آن را شاخص می کند. 

برای آشنایی بیشتر با چاپ مقاله  با ما در تماس باشید.

موضوع نظام “رتبه بندی سایمگو چیست” با بانک اطلاعاتی SCOPUS  و همینطور شاخص های هفت گانه مجلات را از لحاظ کیفیت به چهار دسته تقسیم می کند. رتبه بندی توسط سایمگو بسیار دقیق تر از رتبه بندی دیگر نظام های رتبه بندی می باشد. 

ولی همچنان با رعایت تمامی موارد در موضوع “رتبه بندی سایمگو چیست” برتری رتبه بندی نحوه استناد در هر رشته ای با رشته دیگر متفاوت می باشد. در اینجا می تواند از دسته بندی موضوعی استفاده کرد که بسیار منصفانه تر عمل می کند. همچنین با این کار می تواند نشریه را در دسته بندی خاص پژوهش قرار داد. 

5/5 - (1 امتیاز)

مشاوره رایگان

شماره  همراه خود را در کادر وارد نمائید. تیم پشتیبانی ما با شما تماس می گیرند.