5 ترفند جستجو در سایت اسکوپوس

5 ترفند جستجو در سایت اسکوپوس

۵ ترفند جستجو در سایت اسکوپوس در این مقاله از ژورنال یاب آورده شده است. به طور کلی سایت های مختلف دارای رابط کاربری و طراحی متناسب با کاربران خود هستند. این بدان معنی است که سایتهای هر کشور ممکن است دارای نوع خاصی از طراحی و فضای سایتی باشند برای کاربرانی از سایر کشورها، کار کردن با آن کمی دشوار باشد. مخصوصاً اگر یک سایت از اطلاعات زیادی برخوردار باشد، پیدا کردن آن اطلاعات کار دشواری است. به همین دلیل ممکن است که همه افراد بتوانند اطلاعات مورد نظر خود را از یک سایت خارجی استخراج کنند.

برای دریافت لیست مجلات اسکوپوس وزارت بهداشت این مطلب را مطالعه کنید.

یکی از این سایت ها، سایت اسکوپوس میباشد. این ساعت اطلاعات زیادی در زمینه مقالات علمی دارد که از ۵۰۰۰ مختلف، تهیه شده است‌. به همین دلیل یافتن یک مقاله در سایت اسکوپوس بسیار سخت است. از این جهت سایت ژورنال یاب قصد دارد تا ۵ ترفند جستجو در سایت اسکوپوس را برای شما بیان کند.

برای چاپ مقاله SCOPUS از این مطلب دیدن نمائید.

خدمات تخصصی ژورنال یاب

انتخاب مجله، استخراج، ترجمه، ویراستاری و پلاجیاریسم

کلیه خدمات مربوط به آماده سازی مقاله شما از قبیل استخراج ، ترجمه، ویراستاری علمی و ساختاری و سنجش عدم سرقت علمی و انتخاب مجله در ژونال یاب به شما ارائه می گردد.

ارسال مقاله برای مجله با سطح دلخواه شما و اخذ پذیرش و چاپ مقاله

شما می توانید فرایند سابمیت مقاله خود را به متخصصان ژورنال یاب بسپارید. ما پذیرش و چاپ مقاله شما در مناسب ترین مجله با سطح دلخواه شما را تضمین میکنیم.

تاسیس و راه اندازی نشریه علمی

کلیه مراحل تاسیس نشریه علمی از اخذ مجوز تا راه اندازی سامانه های مدیریت نشریات و دریافت ایندکس های معتبر از قبیل علمی پژوهشی، ISI، Scopus، ISC و تبلیغات دریافت مقاله را برای شما انجام میدهیم.

5 ترفند جستجو در سایت اسکوپوس

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد چاپ مقاله اسکوپوس با ما تماس بگیرید.

 

جستجو با عبارات جداگانه:

 

یکی از روش های رایج جستجو در سایت اسکوپوس استفاده از عبارت ها و کلمات یک مقاله می باشد. اما اگر شما بین عبارات و کلمات یک مقاله فاصله بگذارید، سایت اسکوپوس آنهارا یک کلمه جدا تصور کرده و نتایج مختلفی را برای شما می آورد که از مقاله مورد نظر شما فاصله دارد. به همین دلیل بهتر است هنگامی که کلمات یک مقاله را برای جستجو در اسکوپوس می نویسید، از علامت () استفاده کنید. 

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تبدیل مقاله به کتاب با ما تماس بگیرید.

 

جستجوی عنوان یا کلمات کلیدی:

 

یک روش دیگر برای جستجو در سایت مقالات اسکوپوس، استفاده از عنوان مقالات یا کلمات کلیدی و یا حتی چکیده مقالات میباشد. این سه قسمت از مهمترین بخش های یک مقاله به حساب می آیند که سایت است و پوست آن ها را در اختیار شما قرار می دهد. بنابراین شما می توانید با جستجو عنوان، کلمات کلیدی و چکیده یک مقاله، به مقاله‌ای که مدنظر شما است دستیابی پیدا کنید. این روش نسبت به روش قبلی از ارزش بالاتری برخوردار است و نتایج جستجوی که به شما نشان می دهد به موضوع مقاله مورد نظر شما بسیار نزدیک است.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مقالات مدیریت بازاریابی با ما در تماس باشید.

 

علائم نگارشی:

 

یکی از مهم ترین ترفندها برای جستجو در سایت اسکوپوس، استفاده از علائم نگارشی می باشد. شما در حال جستجوی عبارتی هستید که از املای آن مطمئن نیستید، دارای 2 نوع مختلف برای نوشتن است و یا در حال جستجوی مواد شیمیایی هستید، می‌توانید از علامت های نگارشی ؟ و * استفاده کنید.

 

علامت ؟ به جای یک حرف از یک کلمه استفاده می‌شود. مثال: جستجوی عبارت wom?n، مقالات شامل هر دو کلمه Woman و women را به نمایش خواهد گذاشت.

 

لیست مجلات بین المللی isi در رشته اقتصاد در این مقاله ذکر شده است.

 

علامت * به جای تعداد نامشخصی از کاراکترها (حتی صفر کاراکتر) به کار می‌رود. مثال: جستجوی عبارت comut*، مقالات شامل عبارات computer، computers، computerize و computerization را به نمایش خواهد گذاشت.

 

گزینه کمک:

 

یکی دیگر از ترفند هایی که برا جستجو در طریق سایت اسکوپوس به شما کمک می کند، گزینه help  در این سایت می باشد. زمانی که با مراجعه به این سایت سردرگم شده اید و نمی توانید مقاله مورد نظر خود را پیدا کنید، می توانید بر روی گزینه‌ی  help در بالای صفحه را کلیک کرده و از راهنمایی های موجود در سایت، برای پیدا کردن مقاله مورد نظر خود استفاده کنید.

 

حذف کلمات خاص:

 

یکی دیگر از ترفندها و نکات مهمی که در زمینه جستجو در سایت اسکوپوس باید بدانید، این است که این سایت برخی از کلمات خاص مانند؛ if ,of ,it  را از نتایج جستجو حذف میکند. بنابراین باید بدانید که بهتر است در جستجوی خود در زمینه یک مرحله خواص، از کلمات گفته شده استفاده نکنید؛ زیرا ممکن است با حذف این کلمات از جستجوی شما، معنی عبارت عوض شده و مقاله‌ای که به شما نشان داده می شود با موضوع مورد نظرتان تفاوت های زیادی داشته باشد.

 

در این مقاله میتوانید لیست مجلات علمی پژوهشی علوم تربیتی را دانلود کنید.

جستجوی مقالات از سایت های خارجی از جمله سایت های معتبر مانند اسکوپوس، یکی از بزرگ ترین مشکلاتی است که کاربران ایرانی می‌توانند با آن مواجه شوند. علاوه بر آن تهیه مقالات از انواع سایت های خارجی، به دلیل تحریم و عدم توانایی پرداخت مبلغ آن، امکان پذیر نمی باشد و یا به سختی صورت می پذیرد. به همین دلیل سایت ژورنال یاب، علاوه بر اینکه ترفند های جستجوی مقاله در سایت اسکوپوس را بیان کرده است، اکثر مقالات این سایت را در خود موجود کرده است. این به آن معناست که شما برای پیدا کردن یک مقاله، بجای مراجعه به سایت اسکوپوس، می توانید به سایت ژورنال یاب مراجعه نمایید.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نحوه رفرنس نویسی مقاله فارسی با ما تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

مشاوره رایگان

شماره  همراه خود را در کادر وارد نمائید. تیم پشتیبانی ما با شما تماس می گیرند.