قبل اینکه به این مسئله بپردازیم که چرا باید انگیزه نامه بنویسیم یا اصول نگارش انگیزه نامه چیست باید معنی و مفهوم کلمه انگیزه نامه را بدانیم. انگیزه نامه یا Statement Of Purpose یک متنی است که دانشگاهای خارج از کشور آن را از شما تقاضا می کند. شما در متن انگیزه نامه باید در مورد خودتان صحبت کنید و در مورد علاقه خود به رشته ای که می خواهید در زمینه آن تحصیل کنید، علایق علمی، انگیزه های شغلی و غیره… را باید در انگیزه نامه خود ذکر کنید و بگویید که چرا دانشگاه مورد نظر را جهت تحصیل انتخاب کرده اید. 

اصول نگارش انگیزه نامه چیست؟

اصول نگارش انگیزه نامه از جمله کارهای مهمی است که رفتن شما و پذیرش شما را در یک دانشگاه خارجی تضمین می کند، بنابراین با این تفاسیر حتما به اهمیت بالای آن به اندازه زیادی پی برده اید. شما در انگیزه نامه باید سوابق تحصیلی خود را نیز قید کنید مثل ریز نمرات، معدل و هر دستاورد ی که از مراحل علمی خود داشتید را در انگیزه نامه یا SOP قید کنید.

برای هماهنگی های لازم در خصوص ایندکس مقاله با شماره های ما در تماس باشید.

 شما می توانید برای نوشتن اصول نگارش انگیزه نامه از افرادی که در این زمینه تخصص دارند نیز کمک بگیرید. به طور کلی شما با ارائه انگیزه نامه باید خود را فردی با علایق منحصر به فرد نشان دهید و طوری از علاقه و دلیلتان برای تحصیل در خارج بنویسید که دانشگاه را برای پذیرش متقاعد کنید زیرا سرنوشت شما به طور عجیبی به این امر بستگی دارد. 

آشنایی با اصول نگارش انگیزه نامه چگونه است؟

شما برای اینکه بتوانید نظر دانشگاهی که قصد دارید در آن تحصیل کنید را جلب کنید، باید داستانی جذاب را به او ارائه دهید. آشنایی با اصول نگارش انگیزه نامه و نوشتن مطالب آن کاره ساده ایست می توانید با کمی خلاقیت پذیرش خود را بگیرید! فقط نیاز به کمی آگاهی دارد و ما این آگاهی را در اختیار شما می گذاریم. 

در درجه اول برای اصول نگارش انگیزه نامه بهتر است از تمامی علایق و دستاوردهای خود صحبت کنید و نشان دهید که شما شایسته تحصیل در آن دانشگاه هستید و این امر به زندگی شما بستگی دارد. نوشتن انگیزه نامه به قدری اهمیت دارد که شما در صورت پذیرش می توانید کمک هزینه تحصیلی نیز دریافت کنید. 

سعی کنید به صورت کلی داستان ننویسید و کاملا در مورد شخص خودتان صحبت کنید، از واژه های تاثیر گذار استفاده کنید. حتی اگر کارهای شرافتمندانه مانند کمک به خیریه و مسائلی از این امور را داشتید نیز بسیار در پذیرش انگیزه نامه شما تاثیر گذار است. 

برای آشنایی بیشتر با سابمیت مقاله با شماره واتس آپ ما در ارتباط باشید.

مورد دوم در اصول نگارش انگیزه نامه SOP

برای نوشتن اصول نگارش انگیزه نامه از هدف های کلی سخن نگویید و انگیزه خاص خود را بیان کنید حتی به جزئیات بپردازید، در واقع از رویای خود برای دستیابی و رسیدن به آرزوی خود صحبت کنید و هدف خاصی را برای انتخاب رشته تحصیلی و انتخاب دانشگاه مورد نظر بیان کنید. 

اصل سوم در نگارش انگیزه نامه SOP

هر دانشگاهی برای پذیرش دانشجوی خود یک سری اهداف را دنبال می کند بنابراین شما برای هر کدام باید انگیزه نامه ای فراهم کنیم که مطابق با سیاست های آن دانشگاه باشد. پس دقت کنید از یک انگیزه نامه برای تمام دانشگاه ها استفاده نکنید. اصول نگارش انگیزه نامه شما باید طوری طراحی شده باشد که کمیته Addmison این احساس را داشته باشد که شما انگیزه نامه SOP خود را مطابق سیاست های آن ها نگارش کرده اید. 

خدمات تخصصی ژورنال یاب

معرفی بهترین و مناسب ترین مجلات برای مقاله شما

شما می توانید فرایند جستجو و یافتن مجله مناسب مقاله خود را به تیم تخصصی ژورنال یاب بسپارید. این کار تاثیر بسیار زیادی در پذیرش مقاله شما دارد.

استخراج، ترجمه، ویراستاری و سنجش عدم سرقت ادبی

کلیه خدمات مربوط به آماده سازی مقاله شما از قبیل استخراج، ترجمه تخصصی، ویراستاری علمی و ساختاری و قرایند های کنترلی از قبیل سنجش عدم سرقت علمی در ژونال یاب به شما ارائه می گردد.

ارسال مقاله شما برای مجله با ضمانت خدمات انجام شده

شما می توانید فرایند ارسال و یا اصطلاحاََ سابمیت مقاله خود را به متخصصان ژورنال یاب بسپارید. ژورنال یاب با بهره گیری از متخصصان توانا و با سابقه درخشان این کار را انجام می دهد.

اصل چهارم در اصول نگارش انگیزه نامه SOP

سعی کنید از لحنی دوستانه و مکالمه وار در تنظیم اصول نگارش انگیزه نامه خود استفاده کنید، در عین حال زمان رسمی را در نظر بگیرید. از زبان عامیانه در مکالمه خود بپرهیزید.

برای اطلاع از پذیرش مقاله به صفحه ی ارتباط با ما مراجعه کنید.

اصل پنجم در اصول نگارش انگیزه نامه SOP

نوع صحبت های شما و متنی که برای انگیزه نامه طراحی کرده اید شخصیت شما را نشان می دهد، بنابراین ویژگی های خوب خود، علاقمندی ها و توانایی هایتان را مطرح کنید. مثلا بگویید که چقدر علاقه به پیشرفت در رشته تحصیلی خود دارید و مشتاق به یادگیری دوره های جدید هستید و دوست دارید در آینده در شغل متناسب با رشته خود تحصیل کنید. 

اصل ششم در نگارش انگیزه نامه SOP

از خود یک موجود افسانه ای بدون عیب و نقص نسازید، بلکه صادق باشید. از مشکلات خود صحبت کنید و حتی از فاصله زمانی که بین تحصیل و اشتغال به وجود آمده بگویید و دلایلش را مطرح کنید.

برای کسب اطلاعات اکسپت مقاله با شماره های درج شده تماس بگیرید.

اصل هفتم در نگارش انگیزه نامه SOP

 برای تایید نهایی انگیزه نامه می توانید آن را به استاد خود نشان دهید که از نظر اصول نگارش انگیزه نامه برخی موارد را ویرایش کند، زیرا مسائلی هستند که از ذهن شما دور شده و استادتان به آن واقف است و در این زمینه می تواند به شما کمک کند.

مشاوره رایگان

شماره همراه خود را وارد نمائید. کارشناسان ما با شما تماس می گیرند.

تماس با ما:
ایمیل:
آدرس:
استان: تهران، شهرستان : تهران، بخش : مرکزی، شهر: تهران، محله: فردوس، خیابان بیست متری ولیعصر، خیابان شهید محمد کاظم اعتمادیان، پلاک: 18.0، سبحان، 1، طبقه: 3، واحد: 13،
logo-samandehi

با ما در ارتباط باشید

    امتیاز دهید